Range Rover Evoque: Prevratné novinky v elegantnom balení

Nuž, historicky vybudované vlastnosti sa neoplatí meniť ani v prípade najmenšieho, mestského modelu. Evoque evokuje v mnohých zrejme len fakt, že zdolá pár obrubníkov a je vybavené. Veď v podzemnej garáži veľkého nákupného centra viac netreba. Avšak, ono aj občas treba – občas môže šoférovať aj chlap alebo občas treba aj kvôli poriadnemu reklamnému marketingu. Takže aspoň v „hedlajnoch“ pár faktov:

Bude mať až 21“ kolesá 

Vpredu Matrix LED svetlomety, zapustené kľučky dverí

Poťahy využívajú technické látky z recyklovaných plastov (v ponuke ako prémiové alternatívy ku koži, ako napríklad vlnená zmes Kvadrat a semišová látka Miko či textílie Eucalyptus a Ultrafabrics).

Špecialitou je systém Touch Pro Duo s dvomi dotykovými obrazovkami a novým rýchlejším softvérom.

Dlhší rázvor poskytuje vzadu o 20 mm viac miesta na kolená, vylepšené sú riešenia na odkladanie drobností – väčšia príručná priehradka a schránka v stredovej konzole, do ktorej sa poľahky zmestí tablet, kabelka i fľaša. Batožinový priestor narástol o 10 percent (na 591 litrov), je širší a zmestí sa doňho zložený kočík alebo súprava golfových palíc. Po sklopení zadných sedadiel deliteľných v pomere 40 : 20 : 40 narastie na 1 383 litrov.

Evoque je postavený na novej platforme. Pri uvedení na trh tak bude k dispozícii 48-voltový mild-hybrid pre všetky štvorvalcové zážihové a vznetové motory Ingenium. Budúci rok rozšíri ponuku ešte hospodárnejší plug-in hybridný (PHEV) model s trojvalcovým zážihovým motorom.

Vo výbave má pohon všetkých kolies, ako aj druhú generáciu systému Active Driveline (aj Torque Vectoring) s funkciou Driveline Disconnect (ak nie je potreba, odpája pohon zadných kolies), ktorá zvyšuje hospodárnosť jazdy. Technológia Terrain Response 2 (komfort, piesok, tráva-štrk-sneh alebo blato-koľaje), ktorá sa prvýkrát objavila v modeli Range Rover, automaticky rozpoznáva typ povrchu, po ktorom vozidlo jazdí, a na základe toho upravuje príslušné nastavenia. Navyše sa Evoque teraz môže brodiť až do hĺbky 600 mm (predtým 500 mm).

Úplne netradičnou novinkou je „inteligentné vnútorné spätné zrkadlo“. Ak cestujúci alebo objemný náklad blokujú výhľad smerom dozadu, vodič môže prepnúť spínač na spodnej strane zrkadla a z kamery hore na vozidle sa začne prenášať obraz za vozidlom priamo do spätného zrkadla. Obrazovka poskytuje širšie zorné pole (50 stupňov) a špičkovú viditeľnosť pri slabom svetle.

Nový Evoque, ako prvý na svete, ponúka technológiu Ground View, ktorá zabezpečuje „neviditeľnosť“ kapoty premietaním obrazu kamery na hornú dotykovú obrazovku, kde vodič vidí 180-stupňové zobrazenie priestoru pod prednou časťou vozidla. To je užitočné pri manévrovaní na náročných parkovacích miestach, pri vysokých obrubníkoch v mestách alebo zdolávaní drsného terénu.

 

 

 

 


GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ