Projekt Rudezon: Dvojtaktný V8!

V polovici 80tych rokov minulého storočia výrobca lodných motorov Evinrude stvoril nečakaný motor – dvojtaktný V8 s objemom 3,6 litra, neskôr zväčšený na 4 litre s označením 300XP. Šialená mašina s počtom karburátorov aj ladených výfukov osem! V takejto konfigurácii ponúka cca 180 kW a 400 Nm. To ale tvrdil výrobca. Vraj motor reálne produkoval až cca 270 kW pri 6 250 min-1. V roku 1989 bol vsadený do pretekárskeho člna za účelom vykonania rýchlostného rekordu. Čo sa nakoniec aj podarilo s priemernou rýchlosťou 284 km/h.

               Chlapci vo Švédsku si asi niečo dali, lebo sa lodný motor rozhodli použiť na pohon dragstera s karosériou Volvo Amazon. Na rozdiel od rekordného člnu, kde motor točil až 10 000 min-1, je v aute naladený na maximálnych 8 500 min-1.

Okrem osadenia museli vyriešiť ešte jeden problém – chladenie motora. Myslím si, že sa im všetko podarilo k spokojnosti. A reakcia na plyn a zvuk je famózny!

 

 

 


GALÉRIA - 2 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ