Preplňovanie: Sága rodu SR20DET

Nissan tvorí doslova motorové skvosty, ktoré prežijú dlhé roky a sú mokrým snom nejedného automobilového blázna. Hlavne RB26DETT poháňajúci legendárny Skyline GT-R (R32 a R33) s potenciálom, hmm, veľmi veľkým (😊). Podobné slová sa ale dajú povedať aj o dvojlitrových štvorvalcoch (rodina RB boli radové šesťvalce) s označením SR20, do ktorej patrí aj SR20DET. Prvý krát ukázal svaly v roku 1989 a spokojným životom si žil až do roku 2002(!). Začal s označením Red Top (červený kryt hlavy valcov) – okrem iných modelov poháňal aj šialený Pulsar GTi-R. Pokračoval druhou generáciou Black Top a skončil ako Silver Top. Vo všeobecnosti ale išlo o veľmi spoľahlivý a bezproblémový motor.

Sériové výkony boli rôzne, zaujímavé boli ale jeho úpravy. Hovorí sa, že sériové vnútornosti vydržali bezpečných cca 260 kW, ale za istých okolností vedel zožuť aj 298 kW. Ak sa ale aplikujú kovanice a piesty so optimálnym kompresným pomerom, nie je problém sa hrať s výkonom okolo 367 kW, čo je 500 koní. Okrem toho sa k nemu ponúka aj tzv. stroker kit zväčšujúci objem motora na 2,1, 2,2 alebo 2,3 litra.

Vzhľadom na popularitu – dá sa naňho zohnať takmer čokoľvek za normálne peniaze a umožňuje priečnu aj pozdĺžnu zástavbu – tak sa ocitá pod kapotami nielen Nissan-ov, ale aj rôznych iných modelov konkurenčných značiek (je Lada konkurencia? 😊):

 

 

 

 


GALÉRIA - 4 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ