Preplňovanie: Fúknutá S2k

Bodaj by nie. Veď zadné kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku roztáčal azda najlepší atmo dvojliter na svete a všetkých čias. Pod označením F20C je ukrytý štvorvalec s objemom 1 997 cm3 (vŕtanie x zdvih 87 x 84 mm) s variabilným zdvihom ventilov. Motor bol konštrukčne navrhnutý tak, aby zvládal extrémne vysoké otáčky. Pánom z Hondy sa z neho nakoniec podarilo vyprodukovať parametre, ktoré zahanbili všetkých. V Európe sa predával s výkonom 177 kW (pri otáčkach 8 300 min-1), v rodnom Japonsku až 186 kW (pri otáčkach 8 600 min-1), pričom maximálne konštrukčné otáčky mal až 9 200 min-1.  

               Parametre také, že z nich normálny človek padne zo stoličky. Lenže to sa písal rok 1999 (výroba skončila v roku 2009). V súčasnosti majú šialené hot-hatche vďaka masívnemu preplňovaniu výkonu po hanlivo povedaný mužský pohlavný orgán. Jasne, v zákrutách je S2k vďaka vyváženiu neskutočná (ale aj nebezpečne zákerná), ale v akcelerácii od semaforu po semafor by mohlo nejedno mužské ego utrpieť fackovacie fiasko. Tak prečo do F20C nefúknuť?

               Jasne, ortodoxní fanúšikovia v tomto momente otvorili nožík rybku a rituálne ma prepichli. Beriem, klapky sú najlepšie riešenie. Lenže ja som myslel preplňovanie kompresorom či skôr častejšie mechanicky poháňaným dúchadlom, napríklad Rotrex. Takáto kombinácia celkom zachováva živelnosť atmo verzie bez typických turbo kopancov. A hlavne, rozprávame sa o výkonoch cca 400+ čiže 294 kW a viac, čo už je slušné peklo 😊.

 

 

 


  • honda,s2000,s2k,

GALÉRIA - 5 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ