Filtrovať podľa:

 Najväčší model v ponuke značky Opel nemáme v redakcii prvý krát. Kolegu Františka si Insignia získala v top verzii s najsilnejším benzínovým motorom, automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Mne sa prišla nová generácia predstaviť v podstatne triezvejšom prevedení, aké sa budú pravdepodobne predávať viac. Napriek tomu, že nemá balík športových doplnkov OPC Line, treba uznať, že kombi vyzerá naozaj dobre, moderne a neopozerane. Zachovať dobré, zbaviť sa zlého Asi takto nejako znelo motto inžinierov, ktorí dostali za úlohu vyrobiť nový Opel Insignia. Po sadnutí za volant sa cítim veľmi podobne ako v predchádzajúcej generácii. Do veľkej miery za to môžu prvky, ktoré robia prvotný dojem a som s nimi v najbližšom kontakte: V prvom rade vynikajúce sedadlá, ktoré sú pri Oploch jedným z hlavných argumentov. Stará známa je aj hlavica radiacej páky s hladkým chodom v krátkych a presných dráhach. Multimediálny systém IntelliLink je fajn a obsluha výbavou nabitého auta je...

Poviem to rovno, toto je určite jedno z najúchvatnejších áut v doterajšej histórii testov na našej stránke. Trieda E u nás nie je prvý krát, no toto je iná káva. Narozdiel od drsného All-Terrainu je Cabrio niečo diametrálne odlišné. Dôvod na kritiku sa v tomto článku veľa nenájde. Snaď iba cena? Cenník kabrioletu začína na 56 820 eurách, testovaná edícia 25th Anniversary stála ešte o ďalších 50 tisíc eur viac. Za exkluzivitu sa jednoducho musí platiť, inak by nebola exkluzívna. Z E-čkového kabrioletu bol, rovnako ako každý, unesený aj náš fotograf Marián. Pritom už tiež videl a fotil kadečo. Zobralo ho to natoľko, že by mu jeho mladícky čisté svedomie nedovolilo spraviť zlé fotky tejto svätyne, ktorú zrazu začal uctievať. A tak som mu dal výzvu: “Odfoť pár detailov vonku, ale hlavne tú skvelú farbu karosérie.” No a podarilo sa mu to výborne, ako aj zvyšok materiálu. Éterické železo Potreba uctievania jeho výsosti...

Aktuálnu generáciu Renault Mégane sme mali v redakcii v niekoľkých podobách. V trojteste sa stretol hatchback s benzínovým a kombi aj sedan s naftovými motormi. Kombi sa okrem toho predstavilo ako s naftovým motorom, tak aj vo verzii GT s benzínovým motorom - vrcholnou kombináciou štandardnej ponuky, samozrejme mimo RS. Teraz prichádza Mégane vo verzii, ktorá má kombinovať praktickosť, úspornosť a športovosť v jednom. Do akej miery to vôbec ide? Odpovedá auto s názvom dlhým ako týždeň pred výplatou: Renault Mégane Grandtour GT Energy dCi 165 EDC. Praktickosť? S karosériou kombi nemožno Méganu Grandtour uprieť vysokú dávku praktickej využiteľnosti. Bez ohľadu na to, že ide o športovo ladené GT. Štandardní európski dospelí cestujúci majú dostatok miesta pre seba aj svoju batožinu a na prípadné sťahovanie je tu klasická variabilita sklopných zadných operadiel. Čo viac si priať? V rámci športovejšieho ladenia interiéru nič posádku neobmedzuje. Zmeny spočívajú viac-menej v optických doplnkoch a inom tvare...

Jeden z najdivokejších dizajnov Lamborghini vyšiel z pera nezávislého grafika. Jeho autorom je Dmitry Lazarev, ktorý ho vytvoril len tak, z dlhej chvíle. A samozrejme na vlastnú prezentáciu grafických a dizajnérskych schopností. Každopádne si zaslúži obdiv, za auto by sa nemuselo hanbiť ani samotné Lamborghini, keby sa rozhodlo premeniť ho na realitu. Dmitry zachoval charakteristické prvky pre Lamborghini ako rebrovanie vzadu nad motorom a veľké nasávacie otvory pred zadnými kolesami, auto vyzerá ako stíhačka, presne ako to pri Lambe má byť. Keby sa Forsennato postavilo vedľa modelov ako Centenario alebo Veneno, tak by k nim dokonale zapadlo. Ukázal však aj poriadnu dávku invencie, hlavne s prednými delenými LED svetlami. Zostáva len veriť, že si toto fantastické dielo všimnú aj v automobilke a Lazarev dostane možnosť pracovať na dizajne značky. Prvý pokus podľa mňa dopadol nadmieru dobre. Mimochodom, štúdia sa nevolá po býkovi, Forsennato znamená v preklade “šialenec”. Veľmi príznačný názov.  

Všetkým súťažiacim ďakujeme za účasť a za to, že sa s nami podelili, čo im stojí v garáži. Týmto piatim tam bude okrem iného aj visieť parádny kalendár Liqui Moly. Výhercovia súťaže: Filip -  Honda Prelude Lubomir - Suzuki SX4 Jozo - Alfa Romeo 159 Tibor - VW Jetta Moni - Toyota RAV4

Po príchode novej sedmičky prišiel rad aj na generačnú obmenu menšieho radu 5, ktoré prichádza na rovnakej modulárnej platforme ako najväčšia limuzína značky BMW. Dodáva sa ako sedan (G30) a kombi (G31), GT sa presunulo do radu 6. Na test prišla päťka ako praktickejší Touring, teda 5-dverové kombi. Vzhľadom je samozrejme iba evolúciou, na presklené šípy a iné vízie automobilov zo sci-fi si ešte počkáme. Čierne kombi je elegantné, ale v konečnom dôsledku celkom nenápadné, avšak nadčasové. V tomto prípade autu dodáva jemnú dynamiku balík Sport Line. Ako v rajskej záhrade Testované auto za cenu sto tisíc okamžite po nastúpení ohúri celú posádku luxusným prostredím. Každý je z toho úplne unesený a má potrebu hladiť drevené obklady na palubnej doske a stláčať sedadlá čalúnené mäkkou svetlou kožou. Plasty, drevo, koža, kov...všetko to do seba dokonale zapadá a po chvíli začína byť tá mastná cenovka zrazu trochu oprávnenejšia. Na rozdiel od exteriéru je v...

Pätica SUV má sfarbenie vzdávajúce hold bohatej histórii motoršportu značky Porsche. Vyznamenala sa v mnohých sériách, vrcholom je však Le Mans, kde Porsche v počte víťazstiev jasne vedie. Päť Macanov teda obliekli do bojových farieb, ktoré sa zapísali do histórie a poslali ich pózovať na ikonické miesta Singapuru. Martini Racing Pravdepodobne jeden z najznámejších motívov sveta motoršportu, ktorý sa objavil na pretekárskych autách všetkých možných typov od rely po cestné autá. Porsche prvý krát nieslo túto kombináciu v roku 1970 na modeli 917. Lokalita: Holland Village, Singapur Rothmans Keď sa tento dizajn predstavil na Porsche 956 na Le Mans v roku 1982, začínalo Porsche novú éru dominancie: autá tohto tímu skončili na prvých troch miestach (k tomu si Porsche prípísalo rekord 6:11.13 na Nurburgringu) a dominovali aj v rokoch 1984 a 1985. Lokalita: Armenian Street, Singapur Ružové prasa Jasne ružové farby odkazujú na experimantálny unikát - Porsche 917/20 (kombinácia dlhej a krátkej verzie 917), ktorý sa zúčastnil 24h...

V poradí druhé servisné stredisko pre McLaren F1 mimo domáceho Wokingu otvorili v USA. Oplatilo sa to napriek tomu, že zo všetkých vyrobených 106 exemplárov je v USA odhadom 20 kusov. Majitelia McLarenov F1 v Amerike už v prípade potreby servisu nemusia posielať auto do Anglicka, stačí im zájsť do Philadelphie. Nám ostatným to môže byť jedno, ale každopádne je pohľad do tohto servisu minimálne tak fascinujúci, ako automobil, ktorý v ňom spravujú. O všetky úkony sa stará personál školený v McLaren Special Ops. Pracovníci zvládnu bežný pravidelný servis, ako aj náročné zásahy a kompletné renovácie. Pre tieto účely je servisné stredisko vybavené jednou zo špeciálnych sád na údržbu. Súčasťou kompletného servisu je okrem detailnej práce v dielni aj skúška na okruhu, aby sa auto otestovalo aj vo vysokej rýchlosti. Po piatich rokoch je totiž nutná výmena palivovaj nádrže, kvôli ktorej treba vyberať motor. Následne po poskladaní treba opäť všetko vyladiť...

V Pickup Design-e, ktorý je divíziu poľského úpravcu interiérov Carlex Design sa rozhodli dodať Volkswagenu Amarok ešte viac drsného štýlu. Iba na 500 kusov limitovaná séria AMY Edition vyzerá, že má vyššiu svetlú výšku. Pod rozšírenými blatníkmi sú čierne disky s terénnym obutím, na aute pribudlo aj niekoľko ďalších čiernych exteriérových doplnkov aj LED svetelná rampa na strechu. Pri facelifte Volkswagen Amarok opustil dvojlitrové biturbo TDI a ponúka sa výhradne s motorom 3.0 TDI V6. Zhruba pred rokom som ho mal na test a doteraz naň spomínam ako na príjemný, ale veľmi schopný pick-up, ktorý dostal motor, aký si zaslúži. Obrovské auto je na ceste neprehliadnuteľné, aj Amarok sa však dá ešte zvýrazniť a celkom mu to svedčí. V interiéri sa už zjavne realizoval Carlex Design a Amarok AMY Edition ešte menej pôsobí ako úžitkový automobil určený primárne na pracovné nasadenie. Plaketa na stredovej konzole nesie poradové číslo auta v rámci série,...

Porsche sa s modelom Cayenne ako jedno z prvých presvedčilo o tom, že SUV sú jednoducho obľúbené v každej podobe. Na rozbehnutý vlak s masívnymi príjmami z predajov pseudo-teréénych áut tak naskakujú stále ďalšie automobilky, nevynímajúc tie, o ktorých by to pred pár rokmi nikto nepovedal. Alfa Romeo Stelvio, Maserati Levante, Bentley Bentayga či Lamborghini Urus sú len niektoré z nich a nie je žiadnym tajomstvom, že SUV chce vyrábať aj Ferrari či Rolls Royce. V britskej spoločnosti Jennings Motor Group popustili uzdu fantázii a vytvorili obrazy toho, ako by asi vyzerali známe športové automobily prerobené na štýl SUV. Ford Mustang SUV Alfa Romeo 4C SUV McLaren 720s SUV BMW i8 SUV Aston Martin v12 Vantage SUV Chevrolet Camaro ZL1 SUV Ferrari 488 SUV Honda NSX SUV

Aktuálne príspevky

Opel Insignia ST 2.0 CDTI: Triezvy pokrok

Renault Mégane R.S.: Veľké MRS je tu!

Jeep Cherokee: Keď sa napíše MY2019

Toyota GT86 a HKS: Zimné driftovanie