Filtrovať podľa:

Chápem, že práve Renault nie je značka s ktorou by sa chceli mnohé súčasné dámy prezentovať. Renault nie je dostatočne „hoch“. Sú však ale ženy, dievčence, baby, ktoré sú normálne a skôr ich zaujíma triezve auto, ktoré ich vie opticky zaujať, poskytnúť rozumne riešený interiér a dokonca môže byť celkom slušne farebne individualizované. Všetko toto faceliftovaný Renault Captur isto je. Za seba pridám ešte jeden fakt – ako stvorené pre holku, ktorá začína šoférsku životnú éru. Lenže ktorý variant? Vôňa benzínu Ak sa pri výbere auta spomenie výraz mestský, krátke vzdialenosti, časté štartovanie, málo skúsenosti, tak v tomto prípade by mal byť výber jednoznačný – Captur s preplňovanou štvorvalcovou jednadvojkou spriahnutou so šesťstupňovou dvojspojkovou prevodovkou (znie to zložito, ale automat je zrozumiteľnejší výraz). Kombinácia šitá práve pre (zrejme najmä) vodičku s minimálnymi skúsenosťami, ktorá sa doslova nechce v meste stratiť ani strápniť. Aj keď objemovo malý motor nemusí hneď v prvom momente...

Prvá CX-5-ka bola skutočnou revolúciou, prvým SUV značky s technikou Skyactiv a v dizajne podľa jazyka Kodo. Druhá generácia je skôr evolúciou dizajnu, doplnením výbavy a doladením technológií. Zvonku nenachádzam nič, čo by som autu vyčítal. Už predchádzajúca CX-5 patrila k najkrajším SUV, novinka tento fakt ešte umocňuje. Nie je to pritom žiadna krehká krasotinka a na rozdiel od mnohých iných SUV má celkom použiteľnú svetlú výšku 200 mm (na 19“ kolesách) a ak s ňou náhodou niekde človek pobehá po blate, neušpiníte sa pri vystupovaní za prahoch. Všetko najlepšie V najvyššom stupni výbavy Revolution Top s bielym interiérom High za 200 eur je však hriech nastúpiť dnu s blatovými topánkami ako traktorista. Mazda CX-5 je totiž úrovňou trochu inde: na pomedzí mainstreamových a prémiových SUV. Kvalitou materiálov, aj ich vypracovaním, vzhľadom a pocitom na dotyk vie zaimponovať celej posádke tak, ako to vedia podstatne drahšie automobily. Okrem pomerne luxusného prostredia poteší posádku...

Výhradne hybridný kompaktný hatchback Lexus CT 200h aj hybridnú verziu SUV označovaného NX 300h som mal možnosť vyskúšať na medzinárodnej prezentácii v Madride. Pri exteriéri vykonali dizajnéri iba nutné minimum a pri oboch modeloch sa zmenila maska, aby sa autá viac zaradili do aktuálnej identity značky a nárazníky, aby sa nepovedalo. Technických inovácií je však viac. Lexus CT 200h Vonkajšie zmeny sú na hatchbacku ešte menej výrazné ako na SUV, CT 200h totiž už podstúpilo facelift dávnejšie, na modifikácie tak zostalo menej priestoru. Nové sú svetlá s pásom denného svietenia presunutým v rámci svetlometu do hornej časti, predné aj zadné s novou grafikou využívajú LED. Nové možnosti sú aj v ponuke farieb laku a diskov kolies. V interiéri je najpodstatnejšou novinkou displej navigácie s uhlopriečkou 10,3 palca, základné audio má naďalej 7 palcov ako doteraz. Niektoré materiály sa vymenili za ekologickejšie a prijalo sa niekoľko ďalších opatrení pre energetickú úspornosť, systém kombinujúci benzín...

Vedeli ste, že Custom Camaro bolo prvým modelom Hot Wheels vypusteným v roku 1968 a bolo súčasťou pôvodnej 16-ky? Na oslavu 50-teho výročia spolupráce medzi Chevroletom a výrobcom malých modelov predstaví automobilka na tuningovej výstave SEMA Camaro Hot Wheels 50th Anniversary Edition. Balík úprav pre kupé aj kabriolet modelov Camaro 2LT a SS pôjde do predaja na začiatku roka 2018 za 4 995 dolárov. Vzhľad ikonických modelov napodobňuje Camaro exteriérovou farbou Crush s čiernymi pásmi, zatmavené koncové svetlá, unikátne 20-palcové disky a za nimi oranžové brzdové čeľuste. K tomu emblémy 50th Anniversary Hot Wheels a oranžové prvky v interiéri spolu s ďalšími detailmi pre dokonalý celok. Skutočne horúce kolesá prináša Chevrolet vo verzii COPO Camaro, ktorá tradične vyjde ako každý rok v sérii iba 69 kusov. Na pohľad má rovnaké prvky Hot Wheels ako normálne Camaro, pod kapotou je to však iná káva. Auto je stavané ako drag racer pre triedu Stock...

Výrobca je zatiaľ skúpy na technické detaily, očakávať sa však dá technika Skyactiv-X, vrátane benzínové motora fungujúceho ako diesel. Podľa automobilky prinesie 20-30 % úsporu paliva a o 10-30 % vyšší krútiaci moment ako aktuálne Skyactiv-G. Úlohou konceptu je však ukázať dizajn a ten je naozaj fascinujúci. Automobil je 4,4 metra dlhý a 1,9 metra široký, v sériovej podobe bude mať pravdepodobne iné kľučky a takmer isto aj väčšie spätné zrkadlá. Ak sa podarí zachovať zvyšok v čo najväčšej miere, máme tu silného kandidáta na jeden z najkrajších hatchbackov. Interiér je minimalistický, aby vodiča nezaťažoval zbytočným prebytkom funkcií. Stačia prístroje pred očami a infotainment elegantne integrovaný do palubnej dosky. Zdá sa, že Mazda chce naďalej robiť radosť vodičom a neuberá sa cestou, po ktorej jazdia autá autonómne. Volant a krátka radiaca páka, tak to má byť. Budúcnosť, aspoň pri niektorých značkách, vyzerá nádejne.

Povedzme si pravdu, prvá generácia Compassu bola pre Jeep silným krokom do hov.. pardón do blata. A nezmení na tom ani to, že patrí do značky statných 4x4, SUV a off-roadov, nepochybne jednej z najlepších v tomto smere. Hlavne keď príde na reč hardcore off-road a Wrangler. Nie každý však potrebuje terénny tank, preto sa aj Jeep pustil do civilizovanejších SUV, ktoré dnes ľudia tak obľubujú. S kedysi najmenším modelom Compass mu to však absolútne nevyšlo a fanúšikmi je právom považovaný za najškaredší a najhorší Jeep celej histórie, ktorý sa z tej sra... pardón brečky už nikdy nevyhrabe. Nech mu je zem ľahká a nech sa už nič také neopakuje. Prvé podrobné informácie o nástupcovi priniesli upokojenie a skúsenosť za volantom mátohu menom Compass č.1 zažehnala nadobro. Konečne vyzerá Compass k svetu, berie si niečo z menšieho Renegade aj väčšieho Cherokee a pridáva k nim vlastné prvky, pričom je to na prvý...

Pretvoriť manažérsky sedan na elegantnejšie vyzerajúce štvordverové kupé nie je v nemeckom koncerne novinkou, tento postup využíva nielen Audi pri transformácii A4 na A5, ale aj Volkswagen navaril podľa podobného receptu Passat CC. V najnovšej generácii sa VW viac snaží odsadiť ho od Passatu a zabezpečiť mu samostatnejšie postavenie v portfóliu značky, kde aktuálne stojí na vrchole. Od východzieho modelu ho chceli oddeliť až natoľko, že dostal aj nové meno – Arteon. A hoci vo filme jazdil Ironman práve na Audi, celkom sa k nemu hodí aj ľudovejší Volkswagen. Odvaha mu nechýba Volkswagen si jednoznačne zaslúži uznanie za to, aký odvážny dizajn si dovolil a aké elegantné a atraktívne auto na koncernovej platforme MQB zdieľanej s mnohými inými modelmi postavil. V porovnaní s príbuzným Passatom je Arteon o pár milimetrov nižší, širší a dlhší. Dynamické línie s bezrámovými oknami na dverách pôsobia podstatne reprezentatívnejšie a súčasne športovejšie, ich atraktivitu potvrdzuje aj to,...

Dizajn auta nie je nijakou strhujúcou novinkou, Audi si pri žiadnom zo zavedených modelov nedovolí experimenty. Evolúcia tvarov vyrovnala a zostrila línie, typické tvary a silueta A7 Sportback však zostali zachované, vrátane zadného spojlera, ktorý sa elektronicky vysunie pri 120 km/h. Pod ním nájdeme koncové svetlá prepojené vodorovným svetelným pásom. Nová generácia má dĺžku 4 969 milimetrov, šírku 1 908 milimetrov a výšku 1 422 milimetrov. Rázvor medzigeneračne narástol na 2 926 mm, objem batožinového priestoru zostal na údajoch 535/1390 litrov. Vlajkové technológie Interiér aj techniku berie A7 Sportback predovšetkým z vlajkovej lode Audi A8 (https://autofans.joj.sk/audi-a8-prichadza-sef). Ovládacia koncepcia MMI touch response s haptickou a akustickou spätnou väzbou sa dá ovládať intuitívne ako smartfón. Horným displejom s uhlopriečkou 25,7 cm (10,1 palca) vodič ovláda infotainment. Dolný displej s uhlopriečkou 21,8 cm (8,6 palca) umožňuje ovládanie klimatizácie, komfortných funkcií a zadávanie textu, k tomu výrobca vie namontovať digitálny združený prístroj Audi virtual cockpit s...

Kalendár plný šteklivých fotografií modeliek s nablýskanými strojmi na rok 2018 vyrobilo Liqui Moly v spolupráci s tuningovou garážou Hamann. Experti na úpravy vozidiel a Liqui Moly ako špecialista na oleje a mazivá majú dlhoročnú blízku spoluprácu. Obe spoločnosti sídli od seba iba pol hodiny cesty. Fotografie pre kalendár boli vyfotené za jeden týždeň v lete. Výsledkom je nezvyčajne dlhý kalendár, začína totiž decembrom starého roka a má tak 13 mesiacov. Okrem erotického garážového nástenného kalendára vznikla aj medzinárodná, tzv. „neozbrojená“ verzia, v ktorej sú autá a témy rovnaké, ale dievčatá majú na sebe viac textilu. Pikantnejšia verzia je exkluzívnym darčekom pre obchodných partnerov Liqui Moly, časť nákladu však uvoľňuje značka aj do predaja pre fanúšikov. Dostať ho cez e-shop za 17,99 €. Či sa vám investícia vyplatí, môžete zvážiť v galérii pod článkom, kde sú všetky strany z oboch kalendárov. Už z rozdielnej titulnej fotografie je však jasné, že je podstatne...

Výkon štvorvalcového boxer motora s objemom 2,5 litra má vďaka novému nasávaciemu potrubiu a optimalizovanému turbodúchadlu o 11 kW (15 koní) viac ako modely 718 S a o 26 kW (35 koní) viac ako predchádzajúce GTS s atmosférickým motorom. S hodnotou 269 kW (365 koní) je naďalej jedným z najsilnejších sériových štvorvalcov na trhu. V GTS sa dá kombinovať s manuálnou alebo dvojspojkovou prevodovkou PDK. Pri konfigurácii PDK a Sport Chrono Package zrýchľujú modely GTS z 0-100 km/h za 4,1 sekundy, maximálna rýchlosť je 290 km/h. Modely GTS vyčnievajú nielen výkonom, ale aj dizajnom. Ten nesie typické prvky pre GTS v čiernej farbe: čierne logá, koncovky výfuku, zatmavené koncové svetlá a predné svetelné moduly. Čierny povrch majú aj 20-palcové disky. Gény GTS badať aj v interiéri. Na prístrojovej doske sú stopky štandardne dodávaného balíka Sport Chrono Package, vodič a spolujazdec sedia v športových sedadlách s alcantarou, tak ako to majú aj iné...

Aktuálne príspevky

Kia Stinger: Ako z rozprávky

Mitsubishi: Plný záber

Vedel si o tom, že...: Kýble namiesto valcov

BMW X6: Rezervy potešia