Filtrovať podľa:

Niektorí vnímajú tohto mačkopsa s označením Cross Country (u konkurencie aj allroad či Allterain) ako ideálne auto, praktické a s bonusom zvýšeného podvozku, no pritom nie také opulentné ako SUV. Nemám nič proti, no mňa tento gumákový štýl definovaný čiernym plastovým lemovaním karosérie jednoducho neoslovuje. Vnútri je verzia Cross Country totožná s bežným V90. Preto si dovolím preskočiť výpočet kladných a záporných riešení azda najkrajšieho prémiového kokpitu súčasnosti a prejdem rovno pod kapotu. Celkom prievan Označenie T6 teraz nesie dvojlitrový štvorvalec, ktorému k výkonu 235 kW a krútiacemu momentu 400 Nm pomáha tandem zložený z turbodúchadla a mechanického kompresora. Jazdí to presne tak ako to vyzerá, podľa potreby oduševnene a živelne s dostatkom ťahu v celom spektre otáčok. Zvukový prejav je primeraný a keď sa nebudete zdráhať dať mu aspoň 10 litrov benzínu na každých 100 km, tak sa aj príjemne zabavíte. Motoru celkom slušne sekunduje osemstupňová automatická prevodovka a sila sa rozkladá na...

Po sólo jazde v Číne dostal Homola na finále nového tímového kolegu. Aurelien Comté sa doteraz prezentoval najmä vo farbách Peugeotu, na svoj debut v TCR International pricestoval ako čerstvý víťaz TCR Trophy Europe. Posledný víkend sa pre slovenského jazdca tímu DG Sport opäť začal technickými problémami. Nedostatok výkonu i nastavenie podvozku sa tím snažil riešiť už od prvého tréningu, no ani pred kvalifikáciou sa mu nepodarilo odstrániť problémy a tak Astra so slovenskou vlajkou dosiahla len 17. miesto. „Zatiaľ sa tu dosť trápime,“ povedal kvalifikácii Homola. „Som z toho sklamaný, lebo na tejto trati som si veril. Od prvých jázd motor nemá výkon a taktiež nevieme nájsť správne nastavenie podvozka. Stále je to veľmi nedotáčavé, nech sa snažíme robiť čokoľvek.“ Preteky bez bodu Ráno pred pretekmi bola nálada v tíme už lepšia, pretože auto začalo fungovať a vo warm-upe zajazdil Maťo Homola druhý najlepší čas. To dávalo aspoň štipku nádeje pred štartom...

Miestom slávnostného odhalenia crossoveru XC40 sa stal úplne nový showroom T.O.P. AUTO Bratislava v Bratislave pri Bory Mall. A hoci som tomu v prvom momente neprikladal veľký význam, tento nový priestor na mňa nakoniec urobil silnejší dojem ako samotné, príjemne vydarené, nové auto. Nové štandardy a Volvo Selekt Showroom pri Boroch spĺňa nové štandardy značky, na ktoré musia všetci predajcovia prejsť do roku 2020. V prvom momente zaujme nezameniteľne severským dizajnom s príjemnými prírodnými materiálmi. Čisté škandinávske línie môžu na niekoho pôsobiť chladivo ako novembrové ráno, sú však také príjemne prémiové. Centrálnej zóne dominuje niektorý z vlajkových modelov, ktorý je v noci patrične nasvietený za obrovským výkladom. Tradičný stolík predajcov by ste tu hľadali márne, zákazníka uvedú na recepcii a zavolajú k nemu niekoho z predajného tímu. V rámci showroomu je viacero miest, na ktorých zákazník spolu s predajcom môže prediskutovať o aute prakticky čokoľvek. V úzadí je niekoľko salónikov na súkromnejšie rozhovory. Špeciálnu...

V prémiovej strednej triede som Lexus vždy vnímal tak trochu exoticky. Vo všetkých troch generáciách sa o to zaslúžil výkon dizajnérov značky, ktorí mu dokázali prepožičať svojské črty. S faceliftom aktuálnej generácie sa však celkom nestotožňujem, pretože nová podoba predných svetiel Lexusu podľa mňa nepristane. Je to zrejme daň za full LED technológiu s automatickým prepínaním diaľkových svetiel. Aj tento systém spadá do bohatého balíka Lexus Safety System+, ktorý sleduje a varuje pred kolíziou a prípadne aj aktívne zasahuje. Naopak plusový bod má Lexus za interiér, v ktorom si konečne našla miesto poriadna široká obrazovka. Teda keď si ju priplatíte s navigáciou Priemium. Na zmenu uhlopriečky na 10,3 palca pritom nebolo potrebné meniť prakticky nič iné, pretože okolo doterajšej 7-palcovej bol dostatok miesta (stále žije v základnej výbave). Stále je tu však ovládacie rozhranie Remote Touch, ktoré si vyžaduje mimoriadne citlivé prsty pri pohybe s viacsmerovým ovládacím prvkom. Inak je kabína bez...

Auto vzniklo, podobne ako jeho štyri roky starý predchodca, v spolupráci s firmou M-Sport Malcolma Wilsona, ktorá sa preslávila ako partner Fordu v rely. Poháňa ho 4-litrový preplňovaný motor V8 s riadiacou jednotkou Cosworth. Bez obmedzení daných vyvážením výkonnosti (BoP) by ponúkol viac ako 550 koní. Sila sa na zadné kolesá prenáša cez 6-stupňovú prevodovku Ricardo. Spomalenie majú na starosti brzdy Alcon. S veľkým nasadením komponentov z uhlíkových vlákien (okrem aerodynamických prvkov aj mnohé časti karosérie, skelet je hliníkový) sa hmotnosť dostala pod 1 300 kg. Pred ostrým štartom si Bentley naplánovalo polročný testovací program, ktorého súčasťou je aj simulácia 24-hodinovky. Nové auto továreň nasadí v Blancpain GT Series Endurance Cup a zúčastní sa aj Intercontinental GT Challenge, ktorý tvoria 12-hodinovka v Bathurste, 24-hodinovka v Spa, 10-hodinovka v Suzuke a 8-hodinovka v Laguna Seca. Prvé preteky tohto hodnotenia tak Bentley absolvuje ešte so starým autom, pretože to nové bude debutovať v...

Aj keď sa zo slova alternatíva stáva čoraz väčšia urážka zdravého rozumu, tu sa ešte opriem o reálny význam. A tiež o to, ako sa niektoré prvky z alternatívy časom stávajú plnohodnotnou súčasťou štandardu. Elektrifikované automobily majú za sebou už 20-ročný boj o pozíciu na trhu a hoci mnohé sa stále snažia vyzerať odvážne, niektoré z nich sú však úplne nenápadné. Ioniq sa vizuálne trafil do pre mňa správnej polohy. Je to niečo nezvyčajné, no zároveň sa necítite na každom parkovisku akoby tam pristálo UFO. Možno by mu nezaškodil trochu nižší zadok, aby mi výhľad dozadu nerozdeľovala priečka uprostred zadného okna. Triezve úlety Celkom konvenčne vyzerá aj kokpit s prístrojmi pred vodičom a dobre umiestneným dotykovým displejom. Prehľadná obsluha, príjemné materiály a dobrá pozícia za volantom sú základom toho, aby ste sa na palube cítili pohodlne. Trochu staromódnym prvkom v hybridoch je parkovacia brzda ovládaná pedálom na ľavej strane, elektrická verzia má moderný...

Na prvý pohľad bežný sedan 320d, ktorý nevytŕča z radu. Výbava Sport je možno celkom obľúbená, márne však hľadám odkaz na iný obľúbený prvok slovenských zákazníkov – pohon všetkých kolies xDrive. Z vlastnej skúsenosti viem, že aj s pohonom zadnej nápravy sa dá prežiť zima. A vedia to aj naši otcovia a dedovia odchovaní na „žigulíkoch“ a podobných zázrakoch. V interiéri je výbava Sport azda najväčším prínosom, pretože jej súčasťou sú výborné sedadlá so širšími možnosťami nastavenia než v základe (áno, môj obľúbený rozťahovací sedák). Ďalej sú tu červené detaily, ktoré v kombinácii s čiernou a s lesklými lištami dodávajú dynamický imidž. Obsluha cez iDrive je bezproblémová, priestoru máme vcelku primerane, kufor sedanu je pre rodinu trošku komplikovanejší, ale to sa dalo čakať. Aké sú rozdiely? Po naštartovaní je tu vyskočí prvý ekologický moment. Základným režimom jazdy je pri tejto verzii Eco Pro namiesto obligátneho Comfort. Áno, je tu aj Sport, ale na...

Sú autá, pri ktorých sa čudujem, že sa dostali do sériovej výroby. To nemyslím v zlom, len si treba uvedomiť, že v súčasnosti sa automobilky snažia rozhodovať prudko racionálne a emócie sú až v druhom pláne. A ako neveriacky dnes pozerám na Kiu Stinger, také malé zjavenie bola pred pár rokmi aj Toyota GT86 (a jej dvojča Subaru BRZ, aby sa nezabudlo). Či to s ňou Toyote vyšlo, to hodnotiť nebudem. Stále je však tu a to treba využiť. V rámci faceliftu jej Toyota dopriala len decentné vizuálne zmeny, ktoré si bez priameho porovnania takmer neuvedomíte. Zmenené svetlá (vpredu bi-LED) či štandardné zadné krídelko namiesto odtrhovej hrany a k tomu nové 17-palcové kolesá. Kokpit? V testovanej vyššej výbave Executive s novým displejom v prístrojoch, aktuálny info-zábavný systém Toyota Touch (za 600 € aj s navigáciou) a menší volant. Triezvy prístup V kabíne má aj moja nadrozmerná figúra dostatok priestoru. Puristi by tu možno...

Zvykol som si, že moderné autá majú často len vytvárať pocity a ilúzie, ale pri terénnych pick-upoch sa na také veci nedá hrať. Tu sa počítajú len skutočné schopnosti. A práve táto úprimnosť z nich robí moju obľúbenú kategóriu áut. A je tu ešte jeden trend – posun od pracovných strojov k štýlovým autám na voľný čas. Ranger to presne vystihuje. Môžete si ho kúpiť v základnej výbave, taký nenápadný pre partiu chlapov v montérkach. Alebo ako vyzývavý Wildtrak so športovo tvarovaným rámom na korbe a oranžovými akcentmi v interiéri. Aj pre rodinu? Štvordverová kabína je celkom priestranná, na palubnej doske má miesto aj systém SYNC (tu ešte pomalá verzia 2) s navigáciou. V podstate sa tu človek cíti ako v SUV, len smerom dozadu má trochu iný výhľad. Zaujímavo sú riešené prístroje s centrálnym rýchlomerom. Na bokoch sú dva displeje, na ktorých si môže vodič zobraziť rôzne informácie, každá strana sa ovláda vlastným...

Tá úvodná otázka je až fáza dva, kedy mladý alebo mladá zistili, že Teslab alebo iny cool elektromobil je mimo možností. Šermujúc iPhonom sa snaží akceptovať situáciu, že v záujme svojej mobility sa bude musieť zmieriť s malým hatchbackom. Ako bude vyzerať v partii? Jeho problém... Na základe vzhľadu má prvý bod expresívnejšia Micra. Minimálne v tomto porovnávacom teste boduje výraznou oranžovou na karosérii aj v kabíne, jemne do ružova opudrovaná Ibiza už pôsobí trochu ako auto pre starú mamu. Ale retro je šik, alebo som ja už mimo? Vnútorné záležitosti Celkovo je interiér Micry vyrobený z príjemnejších materiálov a plus má aj za farbu, Ibiza však tento náskok ľahko zotrie. Má totiž navrch lepším info-zábavným systémom (väčší displej s lepším rozlíšením, konektivita). Kabína španielskeho hatchbacku je citeľne priestrannejšia predovšetkým vzadu. Oba dizajnové tímy by si zaslúžili dolámať pár ceruziek za zadné svetlá. Tie svojim tvarom výrazne zasahujú do vstupného otvoru batožinového priestoru. Ibiza...

Aktuálne príspevky

Dallara Stradale: Pretekársky sen na bežnú cestu

Volvo V90 Cross Country: Šotolina do bezvedomia

Vedel si o tom, že...: Začiatky ekologickej posadnutosti

Porsche 911 Carrera T: A v pohybe si ju už videl?