Filtrovať podľa:

Z pohľadu slovenských fanúšikov to bola v Maďarsku úplná katastrofa. Kým v Marakéši ešte Peugetoty tímu DG Sport ako-tak držali krok s konkurenciou, na Hungaroringu sa prepadli na chvost štartového poľa. Maťo Homola aj Aurelien Comte sa trápili počas celého víkendu okolo dvadsiateho miesta. Podľa šéfa tím Erica Néva bolo ťažké definovať presnú príčinu, pretože Peugeot nefungoval ako celok. Víkend v Maďarsku bol teda o učení sa a o prežití. To pre pilotov rozhodne nebola lákavá vízia. Peugeot je teda jedným z kandidátov na úpravy vyváženia výkonnosti (ballance of performance; BoP). Aktuálne však má už mínus 20 kilogramov a tiež výkon motora na 102,5 percenta. Rovnako je nastavená aj Alfa Romeo Giulietta, s ktorou skúsení Giovanardi a Morbildelli zatiaľ nič nepredviedli. Teda ak nerátam ich vzájomné vystrkovanie sa z trate na Hungaroringu. Komu ešte pomôcť? Úľavu by však privítali všetky značky z koncernu VW. Predpokladám, že najviac si to bude želať Audi, ktoré...

Pokojne by sa dalo na túto Kiu použiť označenie kamufláž. Azda každému je na prvý pohľad jasné, že medzi športovo poladeným exteriérom a naftovým motorom s výkonom 104 kW asi nebude veľký prienik záujmov. Neprináleží mi však zatracovať pohon ešte predtým, kým ho reálne nevyskúšam, takže predsudky bokom a nasadiť triezvu optiku. Podstatným vizuálnym prvkom GT-Line sú svetlomety v nárazníku, štvorice v nárazníku Kia rada prezentuje ako ice cubes (teda ľadové kocky ;). Vyzerajú efektne a preto zamrzí, že slúžia len ako hmlovky a nie na denné svietenie. Exteriérový balík ďalej pokračuje nejakými tými nástavcami a zadným spojlerom, vkusne ho dopĺňajú 19-palcové disky. Štýlovo aj vnútri Interier je tiež športovo poňatý s výraznou dominanciou čiernej. GT-Line sa prejavuje na volante či sedadlách. Výsledný efekt je dobrý, ešte aj falošnému prešívaniu palubnej dosky som celkom ochotný veriť. Rozmiestneniu ovládacích prvkov nechýba logika a aj na info-zábavný systém so znalosťou slovenčiny netreba titul CSc. Sportage je...

Opel je už súčasťou francúzskeho koncernu a nasadenie platformy EMP2 by nemalo byť prekvapením, musím však pripomenúť, že táto spolupráca sa upiekla ešte skôr ako zmena vlastníka. A ešte skôr, než Peugeot odišiel z udeľovania cien pre európske Auto roka s víťazstvom. Grandland a jeho menšieho súrodenca Crossland by sme tu teda mali, aj keby sa nič zo spomenutých udalostí neudialo, len mu to dáva zaujímavejší kontext. Kde som to už len videl... Rozmerovo sú obe autá prakticky totožné, centimeter sem, centimeter tam. Vnútri však Opel pôsobí vzdušnejšie, pritom má klasické prístroje a nie priestorovo úspornejší (aspoň teoreticky) iCockpit od Peugeotu. Predné sedadlá sú príjemné a majú plus za rozťahovací sedák, mohli by však ponúknuť lepšiu podporu tela v zákrutách. Napriek panoramatickej streche som okolo hlavy nevnímal nedostatok priestoru, avšak ľudia o pár centimetrov vyšší nemusia mať rovnaký názor. Odkladacím priestorom sa nezvyknem nejako špeciálne venovať, tu ma však zaujala schránka pod lakťovou...

Jean-Karl Vernay - Audi Sport Leopard Lukoil Team (Audi RS 3 LMS) Úradujúci majster TCR International z Francúzska, ktorý vie, ako sa vyhráva. Myslím, že je to najlepšia príležitosť v histórii cestovných automobilov. Berie si to najlepšie z TCR a z WTCC, takže tu budú skvelé tímy a jazdci, k tomu výborné televízne pokrytie. Štartová listina je najlepšia za ostatných 10, možno aj 15 rokov. Nemám až takú výhodu, tento rok som zmenil auto z VW Golf na Audi A3, čo je síce rovnaký základ, ale sú tam rozdiely. Nepoznáme tiež pneumatiky a to je pre nás najväčší problém, musíme nájsť správne nastavenie auta. Nepoznám ani mnoho okruhov ako Argentínu či Maroko. Takže výhodu veľmi nemám. Pneumatiky Yokohama sú mäkšie a rýchlejšie sa opotrebujú. Na to si musíme zvyknúť, najmä preto, lebo charakteristika Audi je výrazne nedotáčavá a to nie je dobrá kombinácia. Vždy je to risk, pretože viete, čo máte, ale...

1. Čo sa stalo s WTCC? Na úvod trocha kontextu. Seriál WTCC opustili na konci roka Citroen a Lada, tým sa počet zainteresovaných automobiliek scvrkol na dve. Bez nových značiek na obzore, navyše keď sa Honda ani Volvo netvárili, že chcú postaviť nové autá (najmä Honda by to po generačnej výmene Civicu potrebovala), musel sa promotér seriálu Eurosport Events rozhýbať smerom k novým pravidlám. Kategóriu TC1 tak nahradil komerčne úspešný koncept bývalého šéfa WTCC Marcella Lottiho s názvom TCR. Keďže však ide o, ehm, autá určené pre súkromné tímy bez priamej účasti automobiliek, FIA musela WTCC po 13 rokoch uložiť k ľadu a nový šampionát vypísať ako Cup. Zatiaľ na dva roky. 2. Prečo je to skvelé? Okrem toho, že TCR sú na pohľad sympatické a aj relatívne dostupné autá, nový šampionát v podstate spojil to najlepšie z WTCC a z TCR International Series. Na štart sa postaví 26 áut (plus dve divoké...

Ešte len 23-ročný Homola nastúpi tento rok v šampionáte, na ktorý všetci fanúšikovia motoristického športu čakali už niekoľko rokov. Nový svetový pohár pre vozidlá TCR pod záštitou FIA nahradí WTCC a jeho 26-členné pole je nabité hviezdami tohto športu. Je skvelé, že má medzi nimi svoje miesto aj Maťo, ktorý bude opäť štartovať v belgickom tíme DG Sport Competition. Čaká však na neho viacero zmien. Zostávaš s doterajším tímom, aké je však nové auto? Môj Peuegot 308 TCR je vlastne úplne nový, priamo z výrobnej linky. Všetko sa stihlo len tak-tak, pretože vývoj trval až do poslednej chvíle. Má dobrý potenciál, lepší ako moje minuloročné. Na rozdiel od Astry má však menší motor s objemom 1,6 litra. Nebude to mínus v konkurencii dvojlitrov? Trochu som sa toho obával, pretože objem nenahradíš ničím. Ale čo som mal možnosť jazdiť, tak Peuegot bol rýchlejší ako Opel. To aj preto, lebo Opel neťahal dobre v nízkych otáčkach,...

Šampionát WTCR je určený pre vozidlá postavené podľa špecifikácie TCR. Ide teda o kompakty so štvoricou bočných dverí, ktorých preplňovaný štvorvalec s maximálnym objemom dva litre dosahuje výkon cca 350 koní. Poháňaná je predná náprava cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku. Celkovo sú homologizované autá od 11 výrobcov, do svetového pohára ich však nastúpi týchto sedem, ktoré som nafotil počas testovania v Barcelone. Dva najnovšie prírastky v poli sú Honda Civic Type R TCR a Hyundai i30 N TCR. Výraznými zlepšeniami prešli Peuegot 308 TCR aj Alfa Romeo Giulietta TCR. Najpočetnejšie zastúpenie má Audi, na štart sa postaví až šesť kusov RS3 LMS. Spolu so štyrmi Cuprami Leon a dvoma Golfami GTI bude koncernu VW patriť polovica poľa. Už zajtra si prečítate exkluzívny rozhovor so slovenským zástupcom vo WTCR Maťom Homolom o novom šampionáte, novom aute, posilách v tíme a aj výzvach, ktoré na neho v novej sezóne čakajú.

1. Halo (alebo svätožiara) Ochranný oblúk nad kokpitom, na ktorý by ste mohli posadiť slona. Je z titánu a málokto je z neho nadšený. Zhoršuje výhľad, zachytáva dažďové kvapky, Gaslymu trhá overaly, mení aerodynamiku a sťaží nám identifikáciu pilotov podľa helmy. Ale taká je budúcnosť formúl na celom svete. Preto to radšej nechám tak. 2. Zadné plutvy Sú výrazne menšie a tým aj krajšie. Ich aerodynamický prínos nebol veľký, ale netreba zabúdať, že monopost F1 je veľmi citlivý organizmus. 3. Menej motorov Jeden spaľovací motor na 7 víkendov? A jeden akumulátor na 11 víkendov? Nečudo, že Renault už teraz kalkulje s penalizáciami za výmenu. Ďalej ako na koniec štartového roštu klesnúť nemôžu. 4. Väčší výber pneumatík Hyper soft a ultra hard sú dve novinky v ponuke Pirelli na sezónu 2018. K dispozícii tak bude spolu až 7 zmesí na suchú trať. Navyše všetky budú mäkšie ako doteraz. Experti sa zhodujú, že až niekedy v polovici sezóny tímy...

Hoci je na našom trhu relatívne horúcou novinkou, európske cesty brázdi už niekoľko rokov. Renault totiž Zoe začal predávať už v roku 2014 a hoci je v aliancii s elektrickým pionierom Nissanom, s Leafom má Zoe pramálo spoločné. Malé, ale ťažké Toto je totiž nefalšované mestské miniauto, do ktorého Renault aktuálne dokázal natlačiť dvojnásobný dojazd než ponúkal prvý Leaf. V elektrickom svete je to pritom celkom jednoduché, pretože dvojnásobný dojazd sa dá vytvoriť predovšetkým dvojnásobnou kapacitou akumulátora. Preto toto maxivajce váži takmer dve tony, čo je viac než dvojnásobne priestrannejší Talisman. Napriek tomu klobúk dole pred novým akumulátorom, pretože slabšia verzia (22 kW/240 km) je ľahšia len o 15 kg. So Zoe sa dizajnéri Renaultu pohrali možno až príliš, niektoré čačky mi trochu nevoňajú, navyše sa tým zvýrazňuje zľahka nepresné lícovanie plechov. Hi-tech vizuál auta podporujú do modra sfarbené svetlá. Celkom by však pri takýchto autách, aspoň z pohľadu imidžu, nezaškodilo, keby sa...

Novinka Karoq je v podstate len jedným z nástupcov Yetiho, pretože oproti nemu je výrazne väčší. Čo však poteší v kabíne a najmä v batožinovom priestore, to je mínusom v teréne. Faktom je, že nájazdové uhly sú hrošie, najmä zadný previs spravil svoje. Ale, poviete si, kto už len takéto auto bude ťahať do terénu, kde rozhodujú stupne a milimetre. Nechajme teda teóriu v prezentačnej miestnosti a vyrazme do hôr. Liptovský Ján a jeho okolie ponúka dostatok snehu, celodenný mráz a jasnú oblohu s gýčovým výhľadom na Tatry. Flotila Karoqov 2.0 TDI (110 kW) v kombinácii so 7-stupňovou prevodovkou DSG a s pohonom všetkých kolies nemá žiadny nadštandard a do lesa mieri na bežných zimných pneumatikách. Je to risk? Dobrá príprava V kolóne prechádzame na koniec dediny, mierne otlčený Hilux s navijakmi tlmí nervozitu. Priznávam, že aktuálna jalová bratislavská zima trochu otupila moje schopnosti na snehu a tak som radšej opatrný. No mimo...

Aktuálne príspevky

Honda Civic Type R: Šialený pick-up

Kia Sportage: Z domácej kuchyne s vynoveným receptom

Franco Sbarro: Šialenec? Génius!

Mercedes-Benz triedy X: Keď sa práce chytí Brabus