Filtrovať podľa:

Síce opäť v pozícii náhradníka, ale to nás fanúšikov kvalitného pretekania trápiť nemusí. WTCR si Slovensko vybralo namiesto Argentíny, ktorá sa topí vo finančných problémoch. Do Orechovej Potône sa bitka najlepších pilotov na dvojlitrových hot-hatchoch chystá počas víkendu 14. a 15 júla. O spojení WTCC a TCR International som už písal, Slovakia Ring sa stal neplánovanou šiestou zastávkou kalendára a uzavrie európsku časť sezóny. Šampionát sa potom sťahuje do Ázie. Úvodné víkendy patrili Hyundaiom, kórejčania dominovali v Marakéši aj na Hungaroringu, na Nürburgringu sa situácia začala meniť a vplyvom vyváženia výkonnosti alias BoP sa v Zandvoorte Hyundaie výrazne prepadli. Portugalský Vila Real priniesol brutálnu zrážku oboch Volkswagenov a druhé víťazstvo sezóny pre Peugeot, ktoré vyjazdil v druhej jazde náš Maťo Homola. Doterajších 15 pretekov si podelilo až 9 víťazov. Priebežné poradie vedie Yvan Muller so 182 bodmi, o 22 čísel zaostávajú Gabriele Tarquini a Yann Erlacher, za nimi sú o ďalších 12...

Neviem, či má cenu sa ešte po tisíci raz zamýšľať nad popularitou SUV. Pre automobilky je podstatné, že si ich ľudia kupujú a tak je najjednoduchšie dať im, to čo chcú. Čo však, keď patríte práve k tej menšine, ktorá si so zdivhnutým podvozkom spája aj nejaké tie terénne schopnosti a robustnosť. Vtedy sa výber začína dramaticky zužovať na pár modelov ako je práve aj Land Cruiser. Medzi off-roadmi patrí k legendám, no na rozidel od Wrangleru či Defenderu je Toyota autom kdesi na polceste. Robustnou konštrukciou s podvozkovým rámom a s tuhou nápravou vzadu patrí k vozidlám, ktoré blato či sneh len tak nevystraší, na druhej strane sa na asfalte necítie ako na rebriňáku a celkom príjemne zvládate aj diaľničné tempo. Len tak sa nezastaví Zo stránky pohonu je novinkou ostatného faceliftu medzinápravový diferenciál Torsen s uzávierkou, uzávierka môže byť aj vzadu. Okrem toho je tu ešte kopa elektroniky s funkciou crawl...

Takto pred vyše rokom som patril k tým, ktorí správu o tom, že Peugeot 3008 zvíťazil v ankete o európske Auto roka, prijali so, slušne povedané, rozčarovaním. Z pohľadu automobilového trhu však išlo o pomerne zásadný moment, pretože po prvý raz v histórii zabodovalo SUV. Pri pohľade na plány automobiliek mám pocit, že o takmer nezvratnú zmenu. Ale na druhej strane, ak budú víťazovia na úrovni, tak to vlastne ani nie je rozhodujúce. Pre Volvo je to prvý zápis do histórie. A je to s modelom, ktorý neprináša nejakú zásadnú inováciu či už z pohľadu značky i automobilového priemyslu celkovo. To však nie je kľúčové kritérium, skôr len poznámka na okraj, ktorá viac poukazuje na výberové kritériá než hodnotí samotné auto. Moderne nakreslené Zo stránky dizajnu musím Volvo pochváliť, že si zachovalo svoj štýl a pritom dokázalo XC40 odčleniť od väčších modelov. Uznávam, že na segment kompaktných SUV môže pôsobiť až príliš robustne...

Súčasný dizajn Mercedesov má jeden podstatný problém. Na prvý pohľad sa triedy C, E a S podobajú ako vajce vajcu. Rozmery sa však oklamať nedajú. Na test mám predĺžený rázvor, čo by som pri triede S bral ako štandardnú voľbu. Mercedes to navrhol umne a ani s 3,165 metrami medzi prednou a zadnou nápravou nepôsobí trieda S ako jazvečík. Samozrejme spoza volantu a najmä pri parkovaní cítim, že je to naozaj veľký kus auta. Natáčanie zadných kolies u konkurentov veru má svoj zmysel aspoň pocitovo. Oceniť musím skvelý 360-stupňový kamerový systém. Akurát senzory pípajú až keď je naozaj neskoro, ale takýto prístup mali v Mercedese vždy. Luxus v kabíne Spracovanie interiéru nemá jedinú chybičku. Kožu, kovy a plasty dotvára viacfarebné náladové osvetlenie. Sedadlá by ste sa nehanbili mať doma v obývačke. V prvom momente možno zapochybujete o ich podpore v zákrutách, no tie predné majú adaptívne bočnice, takže správna opora funguje podľa potreby....

Musím priznať, že predchádzajúci Civic Type R mi prirástol k srdcu. Jasné, že mal ďaleko od dokonalosti, stačí si spomenúť na podvozok – tvrdý alebo och-moje-kosti. No ten uletený dizajn a fakt, že sa mi v ňom sedelo výborne, nastavili jeho nasledovníkovi v mojich očiach latku poriadne vysoko. A Honda presne vedela, ako ju preskočiť. Deň prvý: Ahoj, Type R Vonku prší a teplomer ledva atakuje štvorku. Nad nulou, našťastie, lebo tie tvoje letné tretry neplánujú vymeniť za niečo primeranejšie jesennému (ne)času. Červená svieti na celé parkovisko a to zadné krídlo... Júj, mám slabosť pre takéto doplnky. Napriek kvapkám vyzeráš výborne, aj keď kolesa sa mierne strácajú v podbehoch. Chlad ma víta v kokpite, kristepane Honda, prečo tie skvostné sedadlá nemajú vyhrievanie? A aj radiacej páke by sa táto funkcia zišla. Môj tep sa zosynchronizuje s voľnobežnými otáčkami, medzi tým si idem pospomínať na logiku obsluhy. Konečne mám na displeji tie správne čísla...

Z pohľadu slovenských fanúšikov to bola v Maďarsku úplná katastrofa. Kým v Marakéši ešte Peugetoty tímu DG Sport ako-tak držali krok s konkurenciou, na Hungaroringu sa prepadli na chvost štartového poľa. Maťo Homola aj Aurelien Comte sa trápili počas celého víkendu okolo dvadsiateho miesta. Podľa šéfa tím Erica Néva bolo ťažké definovať presnú príčinu, pretože Peugeot nefungoval ako celok. Víkend v Maďarsku bol teda o učení sa a o prežití. To pre pilotov rozhodne nebola lákavá vízia. Peugeot je teda jedným z kandidátov na úpravy vyváženia výkonnosti (ballance of performance; BoP). Aktuálne však má už mínus 20 kilogramov a tiež výkon motora na 102,5 percenta. Rovnako je nastavená aj Alfa Romeo Giulietta, s ktorou skúsení Giovanardi a Morbildelli zatiaľ nič nepredviedli. Teda ak nerátam ich vzájomné vystrkovanie sa z trate na Hungaroringu. Komu ešte pomôcť? Úľavu by však privítali všetky značky z koncernu VW. Predpokladám, že najviac si to bude želať Audi, ktoré...

Pokojne by sa dalo na túto Kiu použiť označenie kamufláž. Azda každému je na prvý pohľad jasné, že medzi športovo poladeným exteriérom a naftovým motorom s výkonom 104 kW asi nebude veľký prienik záujmov. Neprináleží mi však zatracovať pohon ešte predtým, kým ho reálne nevyskúšam, takže predsudky bokom a nasadiť triezvu optiku. Podstatným vizuálnym prvkom GT-Line sú svetlomety v nárazníku, štvorice v nárazníku Kia rada prezentuje ako ice cubes (teda ľadové kocky ;). Vyzerajú efektne a preto zamrzí, že slúžia len ako hmlovky a nie na denné svietenie. Exteriérový balík ďalej pokračuje nejakými tými nástavcami a zadným spojlerom, vkusne ho dopĺňajú 19-palcové disky. Štýlovo aj vnútri Interier je tiež športovo poňatý s výraznou dominanciou čiernej. GT-Line sa prejavuje na volante či sedadlách. Výsledný efekt je dobrý, ešte aj falošnému prešívaniu palubnej dosky som celkom ochotný veriť. Rozmiestneniu ovládacích prvkov nechýba logika a aj na info-zábavný systém so znalosťou slovenčiny netreba titul CSc. Sportage je...

Opel je už súčasťou francúzskeho koncernu a nasadenie platformy EMP2 by nemalo byť prekvapením, musím však pripomenúť, že táto spolupráca sa upiekla ešte skôr ako zmena vlastníka. A ešte skôr, než Peugeot odišiel z udeľovania cien pre európske Auto roka s víťazstvom. Grandland a jeho menšieho súrodenca Crossland by sme tu teda mali, aj keby sa nič zo spomenutých udalostí neudialo, len mu to dáva zaujímavejší kontext. Kde som to už len videl... Rozmerovo sú obe autá prakticky totožné, centimeter sem, centimeter tam. Vnútri však Opel pôsobí vzdušnejšie, pritom má klasické prístroje a nie priestorovo úspornejší (aspoň teoreticky) iCockpit od Peugeotu. Predné sedadlá sú príjemné a majú plus za rozťahovací sedák, mohli by však ponúknuť lepšiu podporu tela v zákrutách. Napriek panoramatickej streche som okolo hlavy nevnímal nedostatok priestoru, avšak ľudia o pár centimetrov vyšší nemusia mať rovnaký názor. Odkladacím priestorom sa nezvyknem nejako špeciálne venovať, tu ma však zaujala schránka pod lakťovou...

Jean-Karl Vernay - Audi Sport Leopard Lukoil Team (Audi RS 3 LMS) Úradujúci majster TCR International z Francúzska, ktorý vie, ako sa vyhráva. Myslím, že je to najlepšia príležitosť v histórii cestovných automobilov. Berie si to najlepšie z TCR a z WTCC, takže tu budú skvelé tímy a jazdci, k tomu výborné televízne pokrytie. Štartová listina je najlepšia za ostatných 10, možno aj 15 rokov. Nemám až takú výhodu, tento rok som zmenil auto z VW Golf na Audi A3, čo je síce rovnaký základ, ale sú tam rozdiely. Nepoznáme tiež pneumatiky a to je pre nás najväčší problém, musíme nájsť správne nastavenie auta. Nepoznám ani mnoho okruhov ako Argentínu či Maroko. Takže výhodu veľmi nemám. Pneumatiky Yokohama sú mäkšie a rýchlejšie sa opotrebujú. Na to si musíme zvyknúť, najmä preto, lebo charakteristika Audi je výrazne nedotáčavá a to nie je dobrá kombinácia. Vždy je to risk, pretože viete, čo máte, ale...

1. Čo sa stalo s WTCC? Na úvod trocha kontextu. Seriál WTCC opustili na konci roka Citroen a Lada, tým sa počet zainteresovaných automobiliek scvrkol na dve. Bez nových značiek na obzore, navyše keď sa Honda ani Volvo netvárili, že chcú postaviť nové autá (najmä Honda by to po generačnej výmene Civicu potrebovala), musel sa promotér seriálu Eurosport Events rozhýbať smerom k novým pravidlám. Kategóriu TC1 tak nahradil komerčne úspešný koncept bývalého šéfa WTCC Marcella Lottiho s názvom TCR. Keďže však ide o, ehm, autá určené pre súkromné tímy bez priamej účasti automobiliek, FIA musela WTCC po 13 rokoch uložiť k ľadu a nový šampionát vypísať ako Cup. Zatiaľ na dva roky. 2. Prečo je to skvelé? Okrem toho, že TCR sú na pohľad sympatické a aj relatívne dostupné autá, nový šampionát v podstate spojil to najlepšie z WTCC a z TCR International Series. Na štart sa postaví 26 áut (plus dve divoké...

Aktuálne príspevky

Citroën C3 Aircross: Letom svetom s...

Opel: Krok? Beh! Hlavne tempo...

Ford Mustang: Božská Eleanor

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost: Oxymoron