Filtrovať podľa:

Vyzerá to tak, že aj napriek masívnemu tlačeniu elektromobilov, zábava bude. Síce „to“ bude mať zvuk vysávača alebo nasrdenej električky, Géčka na rovinke aj v zákrutách sa isto postarajú o dostatočne veľký úškľabok na ksychte. Kórejský gigant Hyundai sa totižto rozhodol naliať nemalé €čka do spoločnosti Rimac, ktorá tvorbu výkonných (hyper)elektromobilov zvláda ľavou zadnou. Tamtamy hlásia, že zo vzájomnej spolupráce by malo vzniknúť nielen nejaké elektrické eNko, ale aj poriadna mašina poháňaná palivovými článkami. Koniec hlásenia.

Však za šesťciferné cenovky majiteľ veru chce niečo extra, nielen po stránke kvalitatívnej, ale aj vizuálnej. Avšak, koľko hláv, toľko kapusty...alebo nápadov? 😉 Lexus LFA Úžasný v každom smere. Každý milimeter pri volante japonského superšportiaku bol vypracovaný do najmenšieho detailu – prvky z horčíka a hliníka, mäkká koža a obloženie z uhlíkových vlákien. Pozornosť asi najviac priťahuje modifikovaný digitálny otáčkomer, ktorý LFA dostalo ako prvé na svete. Bola to skôr nevyhnutnosť ako módny výstrelok – atmo V10 totiž letel tak rýchlo do otáčok, že mu klasický analógový otáčkomer nestačil. Pagani Huayra Interiér dvojmiestneho športového Pagani Huayra je ťažké opísať slovami. Všadeprítomný uhlík, množstvo kože, prvky z hliníka a titánu vytvárajú celok, ktorý na jednej strane pôsobí ako zo starej školy, na druhej strane je mimoriadne moderný. Aj tu sa dizajnér vyhral so združenými ukazovateľmi v hlbokých tubách a množstvo kovových ovládacích gombíkov, tlačidiel a prepínačov. Niekto môže byť z toho všetkého stratený, niekto zase...

Aj keď nejde o športový model, aj tato sa určite sem-tam poteší z pocitu dostatočnej energie v zásobe, ale aj z pocity relatívne nízkych prevádzkových nákladov. Najväčšie SUV automobilky Grandland X Hybrid4 k tomu ešte prináša aj pohon všetkých kolies. V skratke asi takto: •             primárny pohon obstaráva turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva s objemom 1,6 litra a výkonom 147 kW •             pomáhajú mu dva elektromotory s výkonom 80 kW kŕmené z lítiovo-iónového akumulátora (umiestnený je pod zadnými sedadlami) s kapacitou 13,2 kWh. Jeden elektromotor je uložený vpredu a integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky. Druhý elektromotor je spolu s invertorom a diferenciálom integrovaný do modulu zadnej nápravy, čím podľa potreby zabezpečuje pohon všetkých kolies. Spaľovací motor poháňa vozidlo v oblasti stredných až vysokých rýchlostí, krátkodobý pohon pri nízkej rýchlosti zabezpečujú elektromotory. Opel Grandland X Hybrid4 má dojazd do 50 kilometrov s elektrickým pohonom podľa metodiky WLTP (60 km podľa NEDC)....

Automobilka Hyundai už nie je čo bývala. Je ďaleko lepšia, razantnejšia a napriek skôr usadlejšiemu smerovaniu aj značne športová. Totálnu eufóriu spôsobil prvý plnohodnotný hot-hatch menom i30 N. Vlna emócií a zážitkov ním ponúkaná sa pretavila do parádneho minuloročného predaja – na Slovensku spomedzi ostatných HH najvyššieho. A keďže by sa dalo povedať, že Hyundai i30 N je globálne úspešný model, nezostal v ponuke jediný (presne ako automobilka sľúbila). Nasledoval americký Veloster N a hlavne európsky i30 Fastback N, s ktorým sme sa nedávno povozili na našom Slovakia Ring-u. Ruka v ruke Ono sa toho ale v jeden udialo viac. Fastback N nám predstavil nový ambasádor značky, pretekár Matej Homola. Bolo príjemné s ním trošku pokecať aj o jeho profesijných životných zmenách, ale aj o aute ako takom. Avšak zážitok aj slová prekoná. Zvedavý som totiž bol, či karosárska zmena niečo pridá (či nebodaj uberie) zo zábavných vlastností krátkeho eNka. Na okruhu...

A samozrejme, pokojne by sa dalo povedať, že ide o marketingové prázdne slová ospravedlňujúce zánik známeho off-road-u. Žiaľ, svet úzko špecifikovaných vozidiel neraz máva krátky život, aj keď Land Rover Defender sa zrodil a žil v parádnych a slávnych časoch. Vozil, zachraňoval, brodil už od roku 1948, kedy bola svetu v Amsterdame predstavená prvá generácia. Odvtedy sa toho veľmi opticky ani technicky nepomenilo. Mal som tú česť chvíľu na ňom jazdiť. Jeho surovosť bola naozaj surová 😊. Keďže je primárne koncipovaný ako RHD, tak v LHD forme som sedel takmer na dverách s vyosenými pedálmi. Nevadilo. Technická jednoduchosť bola jeho prednosťou. Veľmi som zvedavý, s čím a s akou koncepciou príde nová generácia. Isté však je, že testovacia flotila najazdila dovedna 1,2 milióna kilometrov  v tých najnehostenejších a najextrémnejších podmienkach. V teplotách od +50 do -40 °C, a až do výšok nad 3 000 m n.m. A dokonca jazdil aj po Nürburgringu,...

Fantastický nápad, horšia realizácia s hrozným renomé na záver. Všetko spustil v 50tych rokoch minulého storočia Nemec Felix Wankel, ktorému v hlave blysla myšlienka na motor s krúživým piestom. Ľahko povedané, ťažšie realizovateľné. S funkčným motorom mu preto pomohla automobilka NSU. Wankelov motor bol kompaktný, perfektne vyvážený a vzhľadom na svoj vnútorný spaľovací objem aj značne výkonný. No netesnil. Rokmi mnohí nasledovníci bojovali najčastejšie práve s týmto problémom, ktorý mal za následok nízku životnosť a nie práve lichotivé emisie. K tomu sa pridala aj vyššia spotreba paliva. Znie to ako výrazné requiem, nebyť automobilky Mazda. Nech žijú predpisy                Niežeby nemali v Mazde čo robiť, niežeby Mazda bola extra veľká a enormne bohatá automobilka, keď siahla po problematickom wankelovom motore. Dôvod bol ďaleko prozaickejší, jednoduchší a doslova priamočiari – japonské daňové zvýhodnenie áut spĺňajúcich nielen určité rozmery, ale aj osadené motorom s objemom pod 1 500 cm3. Hurá! Mazda sa chytila príležitosti...

Je to naozaj veľmi vážna hra napísaná dôkladným a dômyselným scenáristom, pričom režisér bol nekompromisný puntičkár. Dánske Zenvo si vybudovalo reputáciu medzi nadšencami  „pomätených“ hyperšportov po celom svete za to, že ponúka klientom skutočne jedinečnú zmes sily, výkonu a prestíže. Najnovšia zmes sa volá TSR – S. S ako street                To „S“ je tak na hrane, ale tak na pomyslenej hrane medzi dvoma svetmi – ulicou a okruhom, že to viac na hrane ani nemôže byť. Až by som povedal, že to isto chce veľkú odvahu takéto monštrum prihlásiť na evidenčné čísla. Odvahou sa dá vyjadriť aj nastavenie vozidla – TSR – S hodlá byť autom použiteľným na každodenné jazdenie, ale aj dranie na okruhu. Preto má základné nastavenie motora výkon „len“ 515 kW, maximálne až 865 kW. Medzitým je ešte jedna možnosť – nastavenie IQ, či jednoznačnejšie vyvážené. Vtedy zdokonalený systém trakčnej kontroly priebežne vyhodnocuje priľnavosť pneumatík na ceste a...

Na autosalóne úžitkových vozidiel 2019 v britskom Birminghame bude mať svetovú premiéru úplne nová Toyota Proace City, najmenší úžitkový model automobilky. Kompaktná dodávka bude v ponuke v dvoch dĺžkach – krátka  4.4 m a dlhá 4,7 m. Obe je možné špecifikovať s tromi prednými sedadlami a ako dodávku s plnými panelmi bez zasklenia (Panel Van), alebo so zasklením (Glass Van). Dlhá verzia je v ponuke aj ako kabína pre posádku. Osobná dodávka je v ponuke s piatimi alebo siedmimi sedadlami v krátkej aj dlhej verzii. Vďaka rozmerom a usporiadaniu má vynikajúcu nosnosť, s maximálnym objemom od 3,3 m3 (krátky model) do 4,3 m3 (dlhá verzia s voliteľným systémom inteligentného usporiadania nákladu Smart Cargo) – a zhltne aj dve europalety. So systémom Smart Cargo (sklápacie sedadlo spolujazdca a otvor v deliacej priečke) je dĺžka nákladového priestoru 3,1 resp. 3,4 m – užitočné zaťaženie je cca tonu. Pre tých, ktorí potrebujú prepravovať ešte väčší alebo...

Nie, nie je to žiadna moja chyba. Fakt sa nevolá autosalón, ale len krátko Autosalon. Budiš, niekto vie, niekto vystavuje a láka – presne v termíne od 30.apríla do 5.mája. Aby si mal v tom jasno a aspoň trošku rozhľad, malý prehľad som ti pripravil: Dacia Na nedávnom ženevskom autosalóne Dacia predstavila limitovanú sériu Techroad určenú pre kompletnú modelovú ponuku. V Bratislave si ju môžeš pozrieť na modeloch Duster a Sandero. Okrem toho ti budú k dispozícii aj modely Lodgy vo verzii Stepway, Duster vo verzii Prestige a Logan MCV Stepway. Hyundai Hyundai si pripravil viacero atrakcií. Takmer kompletné vystavené modelové portfólio (vrátane ostrých eNiek) osvieži slovenská premiéra modelu Tucson v športovej edícii N Line, ale aj elektrické „čudá“ IONIQ a Kona EV. Lákadlom isto je aj autogramiáda pretekára Mateja Homolu (poznač si  sobotu 4.5.2019 medzi 11:00 a 12:00 hod) a flotila 12 vozidiel, ktoré si návštevníci môžu vyskúšať na testovacích jazdách. Hyundai to má...

Už tento víkend sa Matej za volantom pretekárskeho Hyundai-u i30 N TCR zúčastní prvých pretekov sezóny TCR Europe - európskeho šampionátu cestovných vozidiel. Avšak tento rok je pre Mateja rokom zmien a noviniek. Prvou je nový seriál TCR Europe, vrchol  kontinentálnych šampionátov cestovných vozidiel. Druhou je nový tím –taliansky Target Competition, ktorýmá za sebou 15 ročnú úspešnú motoršportovú históriu, počas ktorej získal tituly majstra Európy FIA ETCC, absolútne víťazstvo TCR International... Ďalšou zmenou pre sezónu 2019 je nové auto, úspešný a víťazný Hyundai i30 N TCR -  v minulej sezóne obsadilo prvé dve priečky vo svetovom šampionáte FIA WTCR. Na záver veľká novinka aj (alebo hlavne) pre teba. Seriál TCR Europe budeš môcť naživo sledovať priamo na verejnoprávnej televízii. Preteky z Hungaroringu pôjdu takmer naživo od 12:00 h na Dvojke RTVS. (Z dôvodu iného programu na kanáli pôjde vysielanie zo záznamu, ale so živým komentárom Jána Žgravčáka a Michala Cimbalíka z onlineracing.eu)....

Aktuálne príspevky

Hyundai, Kia, Rimac: Nejaké elektrické eNko a iné

Nie je interiér ako interiér, niektoré sú viac...a pár z nich

Opel Grandland X: Hybridná tristokoňová nakopávačka

Hyundai: i30 Fastback N, Matej Homola, TCR a?