Filtrovať podľa:

Akože dosť dobré aj odvážne. Na veľtrhu spotrebnej elektroniky Consumer Electronics Show (CES) v americkom Las Vegas už odhalili model štúdie lietajúceho stroja v plnej veľkosti. No nech sa páči. Hyundai je prvou automobilkou, ktorá sa pripojila k iniciatíve Uber Elevate. Štúdia vznikla čiastočne pomocou otvoreného konštruktérskeho procesu spoločnosti Uber. Ide o prístup inšpirovaný NASA, ktorý zrýchľuje prvotné inovácie tým, že voľne sprístupní koncepty konštrukcie lietajúcich vozidiel a každá spoločnosť ich môže potom použiť a upraviť si ich pomocou vlastných technológií. V rámci tohto partnerstva bude Hyundai vyrábať a rozmiestňovať lietajúce stroje a Uber poskytne služby potrebné pre podporu leteckej prepravy, prepojenie na pozemnú dopravu a zákaznícke rozhranie prostredníctvom siete na spoločné využívanie leteckej prepravy. Obe strany zároveň spolupracujú na konceptoch infraštruktúry pre podporu pristávania a vzletu nového druhu vozidiel. PAV (Personal Air Vehicle – osobný lietajúci stroj) S-A1 je elektricky poháňaný, vertikálne vzlietajúceho a pristávajúci stroj (eVTOL) so základnými charakteristikami: ●             Je navrhnutý...

Veľké a silné reči sú (našťastie) podložené skúsenosťami víťazného tímu Toyota na Majstrovstvách sveta v rely (WRC). Toyota GR Yaris sa nachádza na samom vrchole ponuky úplne nového radu Yaris. Je to jedinečný model, ktorý využíva výhody kvalít pretekárskej značky TOYOTA GAZOO Racing a spoločnosti Tommi Mäkinen Racing, partnerom značky Toyota v súťažiach WRC. Okrem toho, že slúži ako oficiálny homologizačný model pre vývoj budúceho súťažného vozidla Yaris pre WRC, má zároveň všetky atribúty, ktoré požadujú záujemcovia túžiaci po úspešnej účasti na miestnych súťažiach v rely. Uvedenie modelu na trh je naplánované na druhý polrok 2020 a bude nasledovať po modeli GR Supra ako druhý globálny model GR od spoločnosti Toyota. Žiadne kompromisné riešenia Tím konštruktérov a technikov spoločnosti Tommi Mäkinen Racing sa pri vývoji zameral na zdokonalenie aerodynamiky, rozloženie hmotnosti a nízku hmotnosť auta - čiže znížená strecha (o 91 mm), umiestnenie motora ďalej dozadu smerom k stredu vozidla (a akumulátora...

Je to najprogresívnejší Golf všetkých čias. Už základná verzia má štandardne digitálny združený prístroj, prístup k online službám, LED reflektory, LED zadné skupinové svetlá, ako aj rozličné asistenčné systémy. Ako prvý model značky Volkswagen nový Golf využíva prostredníctvom komunikácie Car2X skupinovú inteligenciu vozidiel v premávke a v predstihu varuje pred nebezpečnými situáciami. Na začiatku predaja bude k dispozícii so štyrmi motormi, spĺňajúcimi najprísnejšie emisné normy, dvoma benzínovými TSI a dvoma naftovými TDI. Spotrebu paliva je oproti predchodcovi pri niektorých motoroch nižšia až o 17 percent. Vstup na Slovensko Nový Golf má zmenené línie vybavenia. Základ tvorí verzia bez označenia („Golf“). Nad ňou je línia „Life“, špičková línia má označenie „Style“. V roku 2020 pribudne aj športová línia „R-Line“. „Golf“ – základná verzia zahŕňa napríklad funkciu Car2X, asistenta zachovania jazdného pruhu „Lane Assist“, asistenčný systém na monitorovanie premávky pred vozidlom „Front Assist“ (s funkciou núdzového brzdenia City Brake a rozoznávaním chodcov a cyklistov Pedestrian...

Ešte v roku 2012, keď mala premiéru tretia generácia, bol SEAT Leon prvým automobilom, ktorý priniesol technológiu full LED do masového segmentu nižšej strednej triedy. Špecializované dizajnové a konštrukčné tímy SEAT teraz pozdvihli osvetľovaciu technológiu bestsellera značky na novú úroveň aby akcentovali nové výrazové prostriedky dizajnu. Nový Leon bude mať vpredu adaptívne reflektory full LED, ktoré svojou intenzitou a presným rozdelením svetelných lúčov dokážu osvetliť aj najtmavšie cesty. Na zadnej časti sú zadné skupinové svetlá z LED vzájomne spojené svietiacim pásom, prebiehajúcim po celej šírke dverí batožinového priestoru. Po odomknutí vozidla osvetlenie vytvorí nápadnú show na uvítanie. Okrem toho bude mať nový SEAT Leon aj dynamické zadné smerové svetlá, ktoré výraznejšie signalizujú plánovanú zmenu smeru jazdy iným účastníkom premávky, čím prispievajú k zvýšeniu bezpečnosti. No ešte pred štartom cesty špeciálne uvítacie osvetlenie po odomknutí vozidla premieta na zem vedľa vozidla slovo „Hola!“, čím vytvára ďalší ” prvok svetelného dizajnu. „Vyspelá osvetľovacia technológia je kľúčom...

To sú príklady originálnych či už rovno klasických nápadov mnohých vodičov. Sú ale tieto metódy efektívne? Automechanici siete ProfiAuto Service majú na to svoj názor. Mýtus 1:Pred jazdou je potrebné zahriať motor Mnoho vodičov si stále myslí, že v zime by mali pred jazdou motor správne zahriať. Tak naštartujú auto a počkajú niekoľko minút, kým vyrazia na cestu. Počas tejto doby čistia vozidlo alebo škriabu okná. Zahrievanie motora však nemá absolútne žiadne technické opodstatnenie. Navyše môžu vodiči dostať pokutu za porušenie zákona o prevádzke vozidiel v cestnej premávke, pretože zbytočne nechajú motor stojaceho vozidla v chode. „Zahrievanie motora pred jazdou je jedným z najčastejších mýtov medzi vodičmi. Nie je dôvod to robiť, dokonca ani u starších áut. Niektorí vysvetľujú zahrievanie potrebou získať optimálnu teplotu oleja, aby motor lepšie pracoval. Správna teplota však bude dosiahnutá rýchlejšie počas samotnej jazdy pri nízkych otáčkach, i keď v mrazivej zime sa oplatí niekoľko sekúnd počkať, kým vyrazíte,...

Spoločnosť AUTO MP Trenčín v priebehu roka postavila úplne nový objekt s celkovou plochou takmer 1 000 metrov štvorcových. Hlavnú časť budovy tvorí výstavný priestor s rozlohou cca 500 m2 až pre 10 nových vozidiel, k dispozícii je oddychová zóna pre zákazníkov čakajúcich na nové vozidlá ako aj pre klientov, ktorí si počas údržby svojho vozidla v servise zmysluplne vyplnia čas plnením pracovných povinností. Na ploche servisu takmer 500 m2 je celkovo 8 pracovných miest a 4 zdviháky. Spoločnosť AUTO MP pôsobí na slovenskom trhu už od roku 2001 a je sesterskou firmou spoločnosti Aspekta Trade založenej v roku 1992 jedným majiteľom, so sídlom v Púchove, a s dvomi prevádzkami v Púchove a v Trenčíne zastrešujúcimi autorizovaný predaj a servis značiek Mitsubishi, Hyundai, Mazda a Kia. Spoločnosť odservisovala za uplynulých 27 rokov cca 35 000 zákaziek a predala cca 15 000 vozidiel, z ktorých 888 bolo vozidiel Mitsubishi (údaj ku koncu...

V roku 1975 bol Európskym autom roka (Car of the Year). Vyrábal sa neuveriteľných 17 rokov. Dokonca sa o ňom hovorí ako o poslednom skutočnom Citroën-e. Nič z toho mu ale nepomohlo k neutíchajúcej sláve, skôr dal pomyselný klinec do rakvy originálnej francúzskej značke. Bol však natoľko technicky prelomový, že aj v súčasnosti vzbudzuje obdiv nejedného technického fajnšmekra. Presne taký je nasledovník nezabudnuteľného (Fantomasovho) modelu DS, Citroën CX. Odpor vzduchu                   Vyznáš sa vo fyzike? Ak áno, isto ti niečo povie „súčiniteľ (koeficient) odporu vzduchu“ so skratkou cx (niekde aj Cx). Práve naň odkazuje označenie CX. Keď s ním v roku 1974 automobilka prišla, mal na vtedajšie pomery neuveriteľnú hodnotu, len 0,36. Aerodynamika veľkej novinky bola jej silnou stránkou, podobne ako aj progresívny podvozok s hydro-pneumatickým pružením schopným odfiltrovať nejednu nerovnosť, no podvozok vedel meniť aj svetlú výšku. Mnohí vtedajší novinári o ňom písali ako o systéme vďaka ktorému sa CX nad...

Už onedlho na ženevskom autosalóne predstaví Rimac nový rozmer výkonu, dynamiky a technológií menom C_Two. Automobilka o ňom zverejnila prvé základné parametre – 1 407 kW (1 914 koní) a 2 300 Nm. Mate Rimac, zakladateľ a generálny riaditeľ Rimac Automobili , o ňom povedal: „Pracujeme tvrdo na tom, aby sme z neho vytvorili nový druh hypercar-u odomykajúceho extrémny výkon elektrického pohonu s novým vodičským zážitkom. Zároveň to bude technické a technologické majstrovské dielo. C_Two nebude len o výkone, ale aj o komunikatívnom správaní sa. Chceme, aby bol tento automobil intuitívny a použiteľný aj na každodenné jazdenie. Tento proces testovania a zdokonaľovania je nevyhnutný na zabezpečenie splnenia našich sľubov - riadenie C_Two bude niečo úplne novodobo prevratné. “    

Priestor showroomu je navrhnutý ako moderný mezanín, čím vytvorili dve zóny. Dole je prezentačná časť, kde na rozlohe viac ako 60 m2 je priestor pre dve vystavené vozidlá, predajcu a asistentku. Výmera mezanínu, na ktorom je kaviareň a relax zóna má 22 m2. Celý interiér je v modernom industriálnom štýle, kde prevláda čierna matná farba, atmosféru umocňujú LED pásy, ktorými sú ohraničené vystavené vozidlá a štýlové tlmené svietidlá. Kúsok prírodnej krásy do interiéru vniesla machová stena zo severského lišajníka.  Kia In-Store je najmodernejším a plne digitálne vybaveným showroomom vďaka 13 Full HD obrazovkám, 1 dotykovému panelu a technológii 3-D konfigurátora, cez ktorý vie predajca pomocou iPadu vyskladať zákazníkovi vozidlo a to vie následne zrkadliť na všetkých obrazovkách, dokonca aj v relax zóne. Navyše 3-D konfigurátor umožní zákazníkovi vidieť svoje vozidlo z každej strany ako v realite a zároveň uvidí aj vnútorné priestory ako je prístrojová doska alebo batožinový priestor. Novým konceptom showroomu...

V továrni sa každý deň vyrába 1 400 vozidiel vrátane 1 050 kusov modelu Dacia Duster. Prvá generácia bola uvedená do výroby v roku 2010 a odvtedy sa v Rumunsku vyrobilo viac ako 1,7 milióna vozidiel. Hlavnými vývoznými trhmi sú Francúzsko, Taliansko a Španielsko, pričom sa predávajú v 44 krajinách. Nová Dacia Duster je najpredávanejším SUV v Rumunsku a druhým najpredávanejším modelom na domácom trhu po Dacii Logan. Taktiež sa hrdí titulom  „Auto roka 2018“ v Rumunsku a slávne britské noviny, The Sun, venovali počas tradičného Gala vozidlu titul "Value Car of the Year". Na slovenskom trhu Predaje značky Dacia od jej uvedenia na slovenský trh neustále rastú. Za rok 2018 prekročila magickú úroveň 5 000 vozidiel a dosiahla trhový podiel 4,8 %. Duster suverénne vedie v tohtoročných predajoch medzi SUV vozidlami Slovenska v segmente C. Zároveň je aj 2. najpredávanejším tuzemským automobilom súkromnej klientele. Trhový podiel značky Dacia v porovnaní s predošlým...

Aktuálne príspevky

Uber a Hyundai: Lietajúci taxík

Toyota GR Yaris: Pohon všetkých kolies s najsilnejším produkčným trojvalcom na svete

Volkswagen: Golf č.8 je už v predpredaji

SEAT: V novej generácii hra so svetlom