Filtrovať podľa:

Škoda Superb reprezentovala už od polovice 30. rokov vrchol širokej modelovej ponuky mladoboleslavskej automobilky. Vývojový rad šesťvalcov vyvrcholil v povojnovom období 1946-1949, kedy vzniklo 158 vozidiel Superb v mimoriadne pôsobivých prevedeniach. Exemplár z roku 1948, karosovaný v závode Kvasiny, sa po trojročnej celkovej renovácii predstavil návštevníkom Škoda Múzea. Andrea Frýdlová, vedúca Škoda Múzea - "Jednou z prvých akvizícií vznikajúcej zbierky historických vozidiel sa v roku 1968 stal práve tento Superb OHV, hoci bol nekompletný a s nepôvodným čalúnením. Starostlivou renováciou prešiel v uplynulých troch rokoch a teraz je prakticky v stave, v ktorom bol dodaný zákazníkovi. V našich zbierkach doplnil jeden starší Superb. " Škoda si tento rok pripomenie už 85. jubileum vzniku modelu Superb, ktorý sa prvýkrát objavil 22. októbra 1934 v súvislosti so skúškami vozidla Škoda 640 Superb. Komfortný model vyššej triedy vynikal modernou konštrukciou s chrbticovým rámom, nezávislým zavesením všetkých kolies, hydraulickými brzdami a šesťvalcovým motorom s objemom 2...

Na úvod – pod automatickými prevodovkami rozumieme prevodovky s hydrodynamickým meničom s planétovou prevodovkou. Veľkou výhodou dvojspojkových prevodoviek je rýchle a plynulé radenie. Istou nevýhodou sú obstarávacie náklady, ktoré odrážajú náročnosť na výrobnú presnosť a použitý materiál. „Všeobecne by sa dalo povedať, že vozidlá s dvojspojkovou prevodovkou sú približne o 2 000 € drahšie ako s manuálnym radením, ak neberieme do úvahy výrobcu, typ a verziu motora,“ povedal nám Jindřich Krejčí, riaditeľ servisnej siete ProfiAuto v Českej republike a na Slovensku. „Takmer každý výrobca vozidiel na trhu má v ponuke svoju vlastnú dvojspojkovú prevodovku, ako sú napríklad Ford Powershift, Alfa Romeo TCT nebo Honda, ktorá ju dáva aj do motocyklov. V súčasnosti sú najpopulárnejšie koncernové prevodovky označované ako DSG resp. S-tronic. Z hľadiska spoľahlivosti patrí k najlepším napríklad DL501 v Audi s pozdĺžne montovaným motorom v A4 a A6. Avšak najviac spoľahlivé sú hlavne tie prevodovky, ktoré sú pravidelne servisované,“ dodal Lukáš...

Hlavným dôvodom je  zjednodušenie vybavovania elektronických podaní pri evidovaní vozidiel, čo vyplýva tiež z uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 327/2017 k návrhu opatrení na zlepšenie podnikateľského prostredia (bod B.8.). Evidenčný úkon s vozidlom urobený prostredníctvom elektronickej služby bude možné úplne dokončiť bez potreby osobnej návštevy dopravného inšpektorátu tým, že doklady vozidla a tabuľky s evidenčným číslom sa budú zasielať na adresu určenú prevádzkovateľom vozidla. Pri evidencii vozidiel MV SR navrhlo aj ďalšie čiastkové opatrenia, ktorým cieľom je zefektívniť a zlepšiť poskytovanie služieb evidencie vozidiel, napríklad vypustenie fyzického porovnávania údajov z dokladov s údajmi na vozidle, umožnenie vykonávania niektorých ďalších evidenčných úkonov na ktoromkoľvek dopravnom inšpektoráte či  predĺženie platnosti zvláštnych evidenčných čísel. Telefonovať počas jazdy bude možné len s pomocou handsfree, zakázané bude držanie mobilu v ruke. Toto pravidlo sa bude  vzťahovať aj na iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo podobné zariadenia. Za porušenie týchto pravidiel sa zároveň zdvojnásobia pokuty. Dôjde tiež k úprave parkovania na...

Dalo sa čakať, že po predstavení novej generácie modelu Peugeot 208 sa jeho rodinný príbuzní s jednou nulou naviac uprostred ukáže čo nevidieť. A už ho dosť reálne vidieť. Tu sú jeho najdôležitejšie „kontúry“: Pri dĺžke 4,30 m a rázvore 2,60 m má bez ohľadu na pohon objem batožinového priestoru 434 dm3. Variabilitu podporuje dvojité dno (v závislosti od verzie), po sklopení operadiel zadných sedadiel vznikne takmer rovná plochu. Disky kolies majú priemer 18 palcov a prinášajú dve výhody - jednoduchšie možnosti individualizácie ako aj citeľné zníženie hmotnosti, pri všetkých štyroch kolesách až o 4 kg. Zvýšenie exkluzivity potvrdzuje aj dvojfarebné vyhotovenie so strechou lakovanou čiernou farbou Black Diamond a nápisy na C-stĺpiku vo verziách GT Line a GT. Nový tvar dostali aj výrazné 3 pazúry z LED. Svietia v noci aj cez deň, dostali sa do všetkých verzií výbavy a v najvyšších verziách výbavy aj do predných svetlometov. V závislosti od trhu dostanú predné...

Musím ale uznať, že motocykel Arc Vector vyzerá skvostne. Agresívny dizajn v štýle moderného cafe-racer-a. Elektromotor s výkonom 98 kW a batérie by som na prvý pohľad v jeho útrobách nečakal. Vraj zvládne stovku za tri sekundy a v akcelerácii pokračuje až do 200 km/h, pričom kapacita akumulátorov by mala vystačiť na nejakých 400 km. Mimochodom, brzdy dodalo Brembo, podvozok Öhlins, disky kolies BST, pneumatiky Pirelli a akumulátory Samsung. Číta sa to isto dobre, ale keďže každá minca má dve strany. Nepríjemnejšou je pohotovostná hmotnosť 220 kg, a to aj napriek (alebo vďaka?) masívnemu použitiu karbónu (kompletný rám) a iných pevných a ľahkých materiálov. Karbón je použitý dokonca aj na špeciálne riešenej prednej vidlici. Výrobca tvrdí, že aj vďaka nej dokáže motocykel promptne meniť smer. Filozofia je postavená na vyváženom výkone s kontrolou. Je to agilný motocykel so silným výkonom, ale navrhnutý tak, aby bol užívateľsky príjemný a zábavný na jazdu v...

Niežeby Mono potrebovalo zvlášť vylepšenia alebo nejaké retuše. Základná šoférska myšlienka je absolútne geniálna – je to defacto pretekársky monopost homologovaný na cestnú premávku. Od roku 2011 ho jazdí viac ako 120 spokojných majiteľov (pričom každý kus je originál postavený podľa špecifík majiteľa) v 40tich krajinách. Ale čas sa naozaj zastaviť nedá, preto BAC na tohtoročnom festivale Goodwood Festival of Speed predstaví nasledovníka. Veľa toho páni z BAC nezverejnili, len „drobnosti“. Nová mašinka vraj zvládne ísť okolo 270 km/h, stovku atakuje pod tri sekundy. Motor by mal produkovať cca 224 kW a 308 Nm. A hlavne – hmotnosť 580 kg. Zábava môže začať...    

Ak by si si nepamätal alebo ti táto kosačka nič nehovorila, tak ide o najrýchlejšiu kosačku na svete s maximálnou rýchlosťou 188 km/h (116,87 mph). A toť od minulého mesiaca má ďalší rekordný zápis. Za volant si sadla šialená holka menom Jess Hawkins aby dosiahla rekordný čas v akcelerácii 0 – 100 mph (čo je nejakých 160 km/h). Kosačka to zvládla za 6,29 sekundy 😊.   Oproti prvému rekordu sa Honda Mean Mower výrazne zlepšila. Vďaka moderným technológiám váži len 69,1 kg. O pohon stará litrový štvorvalec z CBR1000RR Fireblade SP dosahujúci nejakých 147 kW pri otáčkach 13 000 min-1. Vďaka obom parametrom má lepšiu výkonovú hmotnosť ako Bugatti Chiron. Ak si však myslíš, že ide o kosačku len navonok, mýliš sa. Kosačka naozaj musí vedieť kosiť. Mean Mower je postavený na základe kosačky Honda HF 2622. Spaľovací motor sa však stará len o pohon kolies, pohon čepele z uhlíkových vlákien je riešený...

Je to stretnutie klasických a súčasných automobilov Porsche (a všetkých fanúšikov). Vstup na podujatie je pre verejnosť bezplatný. Generálnym partnerom podujatia je Porsche Centrum Bratislava. A hlavne, všetko sa uskutoční 14.9.2019. Leto zväčša ubehne pomerne rýchlo, tak otvor diár a radšej si termín poznač už teraz. A takáto atmosféra na hrade bola minulý rok:

Však sa aj hovorí, že čo je malé je milé. Na všetkých myšlienkach niečo je. O to viac, že v prenesenom zmysle, sa mnohé dotýkalo Volkswagenu T-Cross postaveného na platforme modelu Polo. Čo sa už len dá na malom podvozku vymyslieť? Aby si nebol prekvapený... (P.S. vymysleli len ďalšie SUV, však takto to treba 😉. Ale pokojne čítaj ďalej). Zostať mladým                Je zaujímavé sledovanie, ako z niektorých áut srší ich cielenie. T-Cross by som si zrejme ako otec rodiny s relatívne veľkými prepravnými potrebami nekúpil, ale ako mladý jedinec (pokojne aj pubescent zámožnejších rodičov) s relatívne voľnomyšlienkarským vnímaním sveta zrejme áno. V T-Cross-e som sa práve dosť intenzívne naladili na vlnu voľnosti. Napriek malým vonkajším rozmerom netrpí na nedostatok priestoru v interiéri. Parádny stoličkový posed za volantom, všetky potrebné ukazovatele a zobrazovatele sú na „dosah“ zraku. Len to chce chvíľku (možno dve) na individualizáciu a preskúmanie pozícií jednotlivých potrebných tlačidiel. Ak...

Po výbornom umiestnení v prvých pretekoch víkendu (dojazdil na 7. mieste), prišlo výborné umiestnenie „na bedni“ – fantastické tretie miesto, takže bol počas celého víkendu najlepšie umiestneným jazdcom v automobile Hyundai i30 N TCR. Avšak, po prehodnotení viacerých incidentov, ku ktorým došlo počas pretekov, bol francúzsky  pretekár Clairet penalizovaný za kontakt s Borkovićom - dostal 30 trestných sekúnd. Vďaka tomu sa Matej posunul na striebornú priečku! Matej Homola sa na náročnom belgickom okruhu dokázal (aj napriek hmotnostnému hendikepu) od kvalifikácie držať medzi najrýchlejšími. Kvôli BoP a compensation weight bolo jeho auto najťažšie v celom štartovom poli, najvyššie a, zároveň, aj so zníženým výkonom na 97,5 %. To však Mateja nezabrzdilo, dokázal si v kvalifikácii vyjazdiť siedme miesto. Tým pádom do prvých pretekov víkendu štartoval zo 7. miesta, ktoré si svojou rozvážnou jazdou dokázal udržať, hoci s Paulsenom (CUPRA TCR) zvádzal v posledných dvoch kolách ťažké súboje. Nasledujúce preteky, ktoré štartovali takmer na pravé...

Aktuálne príspevky

Škoda Superb: Už 85 ročná história

Kúpiť či nekúpiť si auto s dvojspojkovou prevodovkou?

Ford Focus Active 1,5 EcoBoost: UHO

Vláda schválila návrh novely zákona o cestnej premávke