Filtrovať podľa:

Zanedbaná klimatizácia sa zase môže stať zdrojom rôznych nečistôt, plesní, húb, baktérií a vírusov, a tak vyvolať silné alergické reakcie – a to nielen u alergikov. Čo teda môžeme robiť, aby klimatizácia v našom aute bola pomocníkom, ktorý cestovanie spríjemňuje a prispieva k našej pohode? 1. Kontrola aspoň jedenkrát ročne Na to, že klimatizácia nepracuje ako má, môžu upozorniť rôzne typy zápachov - najmä v prvých minútach po zapnutí. Alebo slabý účinok klimatizácie, ktorá automobil nedokáže adekvátne vychladiť. „Majiteľ auta by si mal dať skontrolovať klimatizáciu aspoň raz za rok,“ odporúča Ing. Róbert Hukel, vedúci popredajných služieb v spoločnosti Škoda Auto Slovensko. „Ideálne je kontrolu klimatizácie spojiť s pravidelnou servisnou kontrolou celého automobilu. Vodič takto ušetrí nielen čas, ale aj peniaze“. 2. Pozor na typ chladiaceho médiá Pri dopĺňaní chladiaceho média treba byť veľmi obozretní. Keďže sa používajú dva typy, ktoré sa v žiadnom prípade nemôžu navzájom miešať, je veľmi dôležité, aby sa doplnilo...

A to (vraj) cez prázdniny býva uhorková sezóna. Neviem ako ty, ale ja mám uhorky rád a inej zeleniny sa tiež celkom dosť urodilo... Audi                Informácie sú v súčasnosti veľmi dôležitá vec. Preto sa aj Audi rozhodla spojiť sily so spoločnosťou Huawei pri vývoji vzájomne (informačne) prepojených vozidiel, ktoré potrebujú ozaj silný a stabilnú sieť. Pilotný projekt sa bude testovať v čínskom meste Wuxi. Vyzerá to tak, že budúcnosť bude takmer na ako na autodráhe. Autá budú samostatne jazdiť, medzi sebou sa rozprávať a ty môžeš za volantom spokojne čítať noviny.                Alebo si (už) môžeš objednať Q8, najhorúcejšiu novinku so štyrmi kruhmi v znaku. Žiadna bratislavská „oná“ nezostane suchá... Je to fakt kus parádneho auta. BMW                Páni a dámy v Spartanburgu z Južnej Karolíny nám onedlho ukážu, ako kvalitne vedia poskladať úplne novú generáciu BMW X5. Aktuálne už dolaďujú posledné fázy výrobnej linky. V Dingolfingu, čo je zase v Nemecku, sa už spustila...

Ale pokoj, nezaľúbil som sa alebo niečo podobné. Len som si tak zhodnotil pocity, ktoré mi jazda v C3 Aircross-e s vydareným trojvalcom s objemom 1,2 litra poskytla. Mám totiž doma podobný (päťročný) produkt nemenovanej českej automobilky poháňaný motorom s rovnakým objemom, a akosi rozdiel v dynamike a chuti bol citeľný. Aj keď trojvalec, ale do otáčok išiel poľahky. Ako keby ho ani zotrvačník nebrzdil. Dokonca som sem-tam aj iné autá ponaháňal. Veľmi som sa zabával. Škoda len, že benzínový motor pracoval takmer ako naftový. Už dlho som sa nestretol s motorom, ktorému červené otáčkové pole začínalo jemne za číslicou 5. I toto je obraz nových časov. Nevadí, pri konečnom rátaní spotrebných požiadaviek troch piestov som nemusel siahať hlboko do peňaženky. Potešujúci fakt. Obdobne ako manévrujúce schopnosti. Cítiť, že auto veľa neváži, takže zmena smeru v mestskej džungli nebola problematická. Schopnosť utlmenia väčších nerovností však už áno. Alebo by to (možno)...

„Plán PACE! je kompasom k trvale udržateľnej a úspešnej budúcnosti pre Opel,“ povedal Michael Lohscheller. „Jedným z kľúčových prvkov plánu PACE! je aj posilnenie značky. Požiadal som svoj tím, aby vybrúsil profil značky Opel a vytvoril štúdiu automobilu, ktorá ukáže, kam bude Opel smerovať.“ Tím okolo riaditeľa dizajnu Marka Adamsa, revidoval filozofiu dizajnu Opel a rozhodol sa aplikovať niektoré dôležité zmeny v oblasti jemného doladenia pri tvorbe budúcich bestsellerov z Rüsselsheimu. Teraz bol vytvorený prvý náhľad na to, čo prinesie budúcnosť a ako by mohli vyzerať modely Opel v polovici budúcej dekády. Zatiaľ ešte nebol úplne odhalený, no už ukazuje dôležité detaily. Jedným z najfascinujúcejších príkladov princípov „výrazný a čistý“ je štúdia Opel CD, ktorá vzbudila veľký rozruch a medzinárodnú pozornosť pri svojej svetovej premiéra na frankfurtskom autosalóne v roku 1969.Kľúčové prvky sú jasne viditeľné aj na nedávnom výtvore dizajnového centra Opel v Rüsselsheime – štúdii GT Concept. A teraz...

...či skôr dve. A predpokladám, že málokto vie, že filmová Eleanor je naozaj len filmová. Opiera sa síce o základy reálneho auta, bola však stvorená výsostne na filmové účely. Všetko začalo už v roku 1974. Gone in 60 Second Part 1                Prvých 60 sekúnd si z moderných „detí“ nepamätá hádam žiadne. Hlavnú úlohu vo filme zohral upravený Ford Mustang Sportsroof z roku 1971. Mnohí si mysleli, že ide o špičkovú verziu Mach 1, avšak prvá verzia filmu nemala ani zďaleka špičkový rozpočet. Pre zaujímavosť, Mustang bol nalakovaný farbou, ktorá sa bežne používa na školských autobusoch. Avšak, film je poctivý kus kinematografie bez animácií alebo iných úprav. Dokonca aj nečakaná nehoda na diaľnici (hlavný hrdina dokonca upadol na istý čas do bezvedomia) je reálna. Vo filme sa (opäť vzhľadom na rozpočet) menili len dve autá zo štyroch, jedno z nich bolo kaskadérske. Nuž, aj také sú filmárske začiatky. Keby neboli moderné „rimejky“... Gone...

Okrem toho, že je medzi motocyklami mastodont so spiatočkou, je však aj motocyklom, ktorý si medzi fanúšikmi a nadšencami vybudoval veľmi silné renomé. Dokonca až také, že tento rok sa na  päťdňových oslavách 35. výročia prvého stretnutia Európskej federácie majiteľov motocyklov Honda Gold Wing (GWEF) zišlo v slovinskom Velenje 1 800 nadšencov a 1 000 motocyklov z 35 krajín. Organizácia GWEF bola založená v roku 1983 a za cieľ si kladie „Zdieľať informácie a podporovať medzinárodný kontakt, priateľstvo a aktivity medzi klubmi Gold Wing a jazdcami“. Národné stretnutia sú známe pod názvom „Treffen“ (po nemecky „stretnutie“) a každoročne sa konajú až v dvadsiatich krajinách. Spoločný zraz všetkých členských krajín GWEF sa od roku 2003 koná každých päť rokov. Tohtoročný zraz prilákal jazdcov vo veku od 19 do 81 rokov z 26 členských krajín GWEF a ďalších 9 krajín vrátane Kuvajtu, Izraela a Austrálie. Medzi najdôležitejšie udalosti na stretnutí patrila Prehliadka národov – s...

Okrem toho, že je medzi motocyklami mastodont so spiatočkou, je však aj motocyklom, ktorý si medzi fanúšikmi a nadšencami vybudoval veľmi silné renomé. Dokonca až také, že tento rok sa na  päťdňových oslavách 35. výročia prvého stretnutia Európskej federácie majiteľov motocyklov Honda Gold Wing (GWEF) zišlo v slovinskom Velenje 1 800 nadšencov a 1 000 motocyklov z 35 krajín. Organizácia GWEF bola založená v roku 1983 a za cieľ si kladie „Zdieľať informácie a podporovať medzinárodný kontakt, priateľstvo a aktivity medzi klubmi Gold Wing a jazdcami“. Národné stretnutia sú známe pod názvom „Treffen“ (po nemecky „stretnutie“) a každoročne sa konajú až v dvadsiatich krajinách. Spoločný zraz všetkých členských krajín GWEF sa od roku 2003 koná každých päť rokov. Tohtoročný zraz prilákal jazdcov vo veku od 19 do 81 rokov z 26 členských krajín GWEF a ďalších 9 krajín vrátane Kuvajtu, Izraela a Austrálie. Medzi najdôležitejšie udalosti na stretnutí patrila Prehliadka národov – s...

Organizácia zodpovednosti výrobcov vozidiel Auto Recycling ktorá združuje 27 zástupcov výrobcov vozidiel a 43 značiek vozidiel znížila výšku vyberaných poplatkov za prevzatie zodpovednosti za nakladanie s odpadom pochádzajúcim z vozidla podľa zákona o odpadoch č. 79/2017 Z.z. Doteraz vyberaný poplatok 30 EUR za vozidlo kategórie M1 (osobné motorové vozidlo), N1 (malé nákladne vozidlo) a L2e je od 1. júla 2018 nižší o 20% a je stanovený na sumu 24 EUR vrátane DPH. „Výrobcovia vozidiel zabezpečujú činnosť zberu a spracovania starých vozidiel v súlade so svojimi povinnosťami, ktoré definuje smernica o vozidlách po dobe životnosti 2000/53/ES a zákon o odpadoch č. 79/2015 Z.z. Po zmene zákona o odpadoch a zrušení recyklačného fondu sme nastavili systém spolupráce na zber a spracovanie starých vozidiel s autorizovanými spracovateľmi na Slovensku a voči majiteľom vozidiel sme priniesli takmer 64% nižšie poplatky ako v predchádzajúcom systéme recyklačného fondu s poplatkom vo výške 66,39 EUR.„ poznamenal Ing. Pavol Prepiak,...

Aj som ho manželke na chvíľu požičal, reku nech mi povie svoj pohľad na NXko, no nechce sa jej veľmi písať. Tak som si jej pocity vypočul a spísal... Akurát                Jedinou nevýhodou počúvania ženských slov je, že občas sú zamerané viac na emócie ako fakty. A emócie sa veľmi zle opisujú (😊). Nevadí. V konečnom dôsledku sa manželke NXko páčilo. Už aj psychológovia zistili, že ženy majú horší odhad a pri autách preferujú vyšší posed a masívnejšie autá kvôli bezpečnosti. V tomto sa tvorcovia trafili úplne na 100 percent. Ešte aj do priestoru za voličom prevodovky a lakťovou opierkou vtesnali malé kozmetické zrkadielko. Oni to v ďalekom Japonsku tuším predvídali (alebo rovno nasmerovali?). Tak či onak, aj ja som o tom presvedčený.                Za mňa len mohli urobiť trošku prehľadnejšiu prístrojovú dosku. Trošku čudesnejší tvar a spleť malých tlačidiel. Zorientovanie sa medzi nimi s podrobným čítaním manuálu je pred prvou jazdou nutnosť....

Cieľ je jasný – prekonať rýchlostný rekord z roku 2014 s hodnotou 187,6 km/h.   Pri vývoji novej kosačky tím použil moderné postupy. Vďaka CAD a 3D tlačiarni je kosačka výrazne aerodynamicky optimalizovaná. Lenže nížší odpor vzduchu k dosiahnutiu vysokej rýchlosti nestačí. Treba aj poriadne výbušný motor. Štvorvalec s objemom 999 cm3 pochádza z motorky Honda CBR1000RR Fireblade SP. Dáva 140 kW pri otáčkach 13 000 min-1. Dohromady kosačka váži cca 140 kg aj s prídavnými akumulátormi poháňajúcimi elektromotor rotora kosačky. Za volantom by sa mal objaviť Jess Hawkins (motokárový a automobilový pretekár), pričom teoreticky odhadovaná maximálna rýchlosť by mala byť viac ako 240 km/h.    

Aktuálne príspevky

WTCR na Slovakia Ringu: Z 9 sa stalo 11

Škoda:: 6 krokov k správnemu fungovaniu klimatizácie v aute

Čo týždeň dal...

Citroën C3 Aircross: Letom svetom s...