Filtrovať podľa:

Je rok 1978 a svet sa mení. Do arkádových hier po celom svete prenikajú vesmírne invázne armády a začína prekvitať svet videohier. V Japonsku sa buduje prvá automatizovaná sieť pre mobilné telefóny a do kín vstupuje Superman. Zákazníkom je predstavený ešte jeden produkt, ktorý v nasledujúcich štyridsiatich rokoch napomôže k mobilite 4,7 miliónov ľudí - jednotonový pick-up od Mitsubishi, ktorý sa ľahko vysporiada so všetkými typmi ciest kdekoľvek na planéte. Jeho vývoj vychádzal z jednoduchého zadania - reagovať na dopyt zákazníkov po pick-up-e, ktorý by dokázal ponúknuť mimoriadnu spoľahlivosť, odolnosť a užitočnú hmotnosť, ale súčasne aj ovládateľnosť, úžitkové vlastnosti, pohodlie a jazdné vlastnosti porovnateľné s klasickým osobným sedanom. Prvé modely dostali príhodné označenie „Forte", hoci do zahraničia putovali aj pod názvom L200, neskôr Triton. Mitsubishi Motors v snahe ponúknuť zákazníkom ešte širší akčný rádius využilo skúsenosti s pohonom všetkých kolies a v roku 1980 modelový rad doplnilo o verziu 4x4. Týmto boli...

Navara Dark Sky Concept znie dosť tajomne, takmer strašidelne. Štúdia bola vyvinutá vo Veľkej Británii v spolupráci s Európskou vesmírnou agentúrou (ESA). Navara je osadená pokročilejšou verziou asistenčnej technológie Nissan ProPILOT, no hlavnou myšlienkou je prezentovanie schopností samotného pick-up-u. Vďaka robustnej konštrukcii dokáže ťahať príves aj menej prístupnou krajinou.   V prívese je totiž namontovaný vysoko výkonný teleskop PlaneWave. Keďže najlepšie podmienky na sledovanie nočnej oblohy sú neraz mimo civilizáciu, pomôže práve schopnosť vyšperkovaného Nissanu Navara. Inak sa Nissan podrobnejšie o úpravách veľmi nerozkecal. Takže zostala len vizuálna stránka...  

Urobiť si zraz v parádnej destinácii (Harachov), čo to popiť, pojesť, ale hlavne sa porozprávať a zajazdiť si. Aj takto bije veľké srdce značky Honda.  

Dílerstvo pozýva každoročne na Duster Tour svojich klientov a fanúšikov modelu Dacia Duster. Siedmeho ročníka sa spolu zúčastnilo 80 vozidiel, pričom všetko začalo v nedeľu skoro ráno 16.septembra 2018. „Sme veľmi radi, že naši klienti využili možnosť vyskúšať si svoje vozidlá aj v iných, ako bežných podmienkach. Preveril ich aj na cestách, ktorých terénny charakter im dal zabrať a dokonale preveril  fantastické terénne vlastnosti Dustera. Všetky vozidlá absolvovali celú trasu bez jediného problému, či už technického, alebo navigačného. Je to o to cennejšie, lebo aj siedmy ročník opäť potvrdil, že Dacia Duster právom patrí k reálne najlepším terénnym vozidlám na trhu v pomere cena/ vlastnosti/ spoľahlivosť“, skonštatoval hlavný organizátor a majiteľ dílerstva ALD Mobil Ľubomír Dlugolinský. Nádherné výhľady  Poznávacia trasa viedla zo Starej Ľubovne cez bývalý vojensko-výcvikový priestor Javorina (Levočské vrchy). Na vybranej trase si mohli účastníci prezrieť krásy slovenskej prírody, či zaujímavosti ako napr. kostolík vo vysťahovanej obci Ruskinovce. Zároveň si posádky...

U vozidiel s naftovým motorom sú od roku 2004 povinné filtre pevných častíc, ktoré by mali byť bezúdržbové a o ich pravidelné vyčistenie sa má auto postarať samo. Skutočnosť je bohužiaľ iná, ale existuje niekoľko možností, ako sami môžete predísť jeho ničeniu.  „Každý vodič by sa mal o svoje vozidlo starať tak, aby poruchám predchádzal. Preto je pravidelná návšteva servisov dôležitá. Ešte dôležitejšie ale je, ako s vozidlom majiteľ zaobchádza a k čomu ho používa. Ak chcete jazdiť len s deťmi do školy a do práce, radšej sa dieselovým motorom vyhnite,“ povedal riaditeľ značky ProfiAuto pre ČR a SR Jindřich Krejčí. DPF sa totiž aktivuje každých 500 - 1000 km, kedy sa zdvihne teplota vo výfukovom potrubí a dôjde k tzv. vypáleniu sadzí, čo sa neustále opakuje. Majitelia dieselových vozidiel by teda mali mať vo svojom repertoári aj dlhšie trasy. Ďalším dôležitým faktorom je používanie správnych olejov lebo motory s filtrami pevných...

Podľa mňa sa dizajnové vylepšenia celkom vydarili. Nehovorím, že som hneď padol na zadok, ale som jeden z tých, ktorý primárne dizajn nerieši – veď zvyknúť sa dá na čokoľvek. Pre mňa je ďaleko dôležitejšie riešenie interiéru a jeho praktická stránka. V Renaulte Kadjar sa toho po technicko-ovládateľsko-spojovacej stránke udialo pomerne dosť: Do centrálnej časti palubnej dosky je implantovaná nová multimediálna dotyková obrazovka s kapacitnou technológiou pre jasnejší displej a väčšiu citlivosť. Diagonálne obrazovka  meria 7 palcov a  zobrazuje systém R-LINK 2 s ovládacími prvkami na oboch stranách. Pod ňou je nový ovládací panel automatickej klimatizácie s nastavením teploty a otáčok ventilátora v strede troch koliesok. K dispozícii sú teraz nové farby interiéru spoločné s novým čalúnením s prešívaním, v niektorých prípadoch s textúrovaným 3D efektom. Predné sedadlá majú nastavenie dĺžky sedáka, lakťová opierka je posuvná. Vrcholom ponuky bude Black Edition. Medzi charakteristické interiérové prvky patrí čalúnenie Alcantara, čierny strop a špeciálne ochranné rohože. Okrem...

Nič to. Dosť bolo žiaľu, SEAT Tarraco je jednoducho tu. Model, pomenovaný po stredomorskom antickom meste Tarragona. Meno Tarraco bolo vybrané verejným hlasovaním, na ktorom sa v záverečnej fáze ankety #SEATseekingName zúčastnilo vyše 140 000  fanúšikov značky SEAT z celého sveta (pokojne si sa mohol zapojiť aj ty).   A povedzme si to takto, že Tarraco má po technickej stránke pár koncernových predchodcov. Takže neprekvapí fakt, že môže byť aj sedemmiestny v dvoch verziách vybavenia Style a Xcellence, aj s adaptívnym podvozkom DCC (Dynamic Chassis Control). Inak je vpredu klasický McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie. Základným benzínovým motorom je štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW, ktorý sa montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa predné kolesá. Väčší benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW sa štandardne kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a systémom pohonu všetkých kolies 4Drive. Rovnaké výkony ako benzínové motory majú aj dve verzie turbodiesla 2,0 TDI. Základná je...

Zaužívané končí, k svetu sa hlasí menej tradičné. V predchádzajúcej generácii bol ProCeed trojdverový hatchback, v novej je športovejšie kombi, známe aj ako „shooting brake“. Keď treba, tak treba. Chýbať našťastie nebude emotívnejšie GT, päťdverový hatchback Ceed aj ProCeed. Extra ProCeed s dĺžkou 4 605 mm je o 5 mm dlhší než Ceed Sportswagon, taktiež o 43 mm nižší (1 422 mm). A keďže ide o športovejší variant, má o 5 mm zníženú svetlú výšku. Rázvor 2 650 mm zostal nezmenený. Trošku emócie vtesnáva karosérii širší zadný nárazník s dvojitými koncovkami výfuku vo verzii GT a GT Line. V strede dverí batožinového priestoru sa veľkými písmenami vyníma názov ProCeed umiestnený pod LED koncovými svetlami, ktoré sa tiahnu po celej šírke dverí. Vozidlo tak získava jedinečný svetelný podpis. Intro Od ostatných modelov rodiny Ceed odlišuje radom zmien, ktorých zámerom bolo vytvoriť v kabíne športovejšiu atmosféru. Sivý stop z modelov Ceed a Sportswagon nahradila čierna látka....

Akcia zavedie fanúšikov historických skvostov na dvoch i štyroch kolesách do regiónu Turiec – Kremnicko. Organizátorom akcie je Veterán klub Turčianske Teplice, generálnym partnerom je sieť autoservisov ProfiAuto. Organizátori tohtoročnú veteránsku jazdu po prvýkrát rozdelili na dve etapy a prichystali program až do večerných hodín. „Pripravujeme sa na rekordnú účasť posádok i účastníkov. Na štart pretekov by sa mohlo postaviť až 200 historických vozidiel a 340 účastníkov,“ povedal za organizačný tím Veterán klubu Turčianske Teplice Július Piliar a dodal: „Na štartovnom poli privítame i predvojnové vozidlá. Najhodnotnejšie veterány majú hodnotu i viac ako 30 000 eur.“ Jednodenné stretnutie je určené pre vodičov historických vozidiel, automobilov a motocyklov do roku 1988. Etapy prevedú jazdcov okresmi Turčianske Teplice, Žiar nad Hronom a Martin. Rallye sa koná za plnej premávky. Každý účastník pretekov musí so svojím vozidlom rešpektovať platné dopravné predpisy pre jazdu na cestných komunikáciách. „Považujeme za dôležité, aby sme pomáhali zachovať automobilovú históriu a...

V automobiloch trávime čoraz viac času. Preto by sme mali dbať na to, aby bolo prostredie vo vozidle čisté, bezpečné a zdravotne bezchybné. Hoci sú plasty, ktoré sú v automobilovom priemysle využívané na výrobu interiérových častí, tepelne stabilné, k úniku emisií predsa len dochádza. Sú to drobné čiastočky, ktoré potom zostávajú usadené aj na vstupoch a výstupoch klimatizácie. Preto je dôležité klimatizáciu pravidelne čistiť, pokojne aj doma. „Existujú prípravky, vďaka ktorým je vyčistenie klimatizácie otázkou dvadsiatich minút a to aj v domácich podmienkach,“ povedal Igor Zajac z firmy Ebix, ktorá na Slovensku zastupuje britskú značku autokozmetiky Autoglym. Niekedy však na príjemnejšie prostredie nestačí vyčistiť len klimatizáciu. Podobne nepríjemný je aj „biologický odpad“, napríklad po zmrzline či omáčke. Živé baktérie, ktoré sú prítomné v takýchto jedlách a nápojoch nestačí zbežne utrieť. Vplyvom tepla a vlhkého nevetraného prostredia sa môžu množiť a vznikajú nepríjemne zapáchajúce plesne. Ich spóry sa navyše dostávajú do ovzdušia a...

Aktuálne príspevky

Mitsubishi L200: Štyridsaťročný mladík (v plnej kondícii)

Nissan Navara Dark Sky Concept: Pohľad do temnoty vesmíru

Honda Fest 2018: Srdcová záležitosť

Duster Tour: Veľký zážitok po siedmykrát