Filtrovať podľa:

Cieľom projektu Diaľnice D4 a Rýchlostnej cesty R7 je  vybudovanie južnej časti nultého obchvatu Bratislavy a časti južnej siete rýchlostných ciest spájajúcich západ a východ Slovenska. Diaľnica D4 a rýchlostná cesta R7  s celkovou dĺžkou viac ako 59 kilometrov budú slúžiť ako vonkajší obchvat hlavného mesta. Celková schéma zahŕňa výstavbu 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcií, vrátane nového mostu nad riekou Dunaj a viaduktu na úrovni Slovnaftu. A stým je a bude spojených niekoľko obmedzení. Aktuálne: Od pondelka 14.01.2019 začína čiastočná uzávierka diaľničného zjazdu D1 v smere Petržalka – Bratislava, centrum z dôvodu realizácie preložky horúcovodu. Zároveň bude uzavretý jeden jazdný pruh na nájazde na Bajkalskej ulici na kruhový objazd (križovatka Prievoz) v smere od Podunajských Biskupíc. Od pondelka 14.01.2019 bude taktiež realizovaná čiastočná uzávierka diaľnice D4 v križovatke Jarovce v smere z Rakúska. Čiastočnú uzávierku si vyžiadala výstavba nového diaľničného mosta v tomto úseku.   Časté otázky spojené s realizáciou obchvatu: Obce Ivanka pri...

A ty si bol už v USA? Ja veru áno, aj 3x. Je to fakt veľká krajina, ktorej obraz je (čiastočne) úplne iný ako nám často prezentujú v TV. Avšak, NAIAS sa konečne odviazalo a prinieslo nielen malicherné domáce nezmysly, ale aj niečo, čo aj Európana môže posadiť závistlivo do stoličky. Pár kúskov tu (😊). Ford Doteraz vyrobený najsilnejší Mustang sa volá Shelby GT500 je zároveň aj doteraz najsilnejším Ford-om vôbec. Kompresorom „naspídovaná“ 5,2 litrová Vé osmička produkuje 515 kW, čo je 700 koní (alebo viac?). Všetok potenciál posiela cez sedemstupňovú dvojspojkovú (chcel by som vidieť aspoň jednu spojku) na kolesá zadnej nápravy (koľko pneumatík treba na jednu sezónu?). A aby superlatívov nebolo málo, vpredu má americky najväčšie dvojdielne kotúčové brzdy s priemerom 420 mm a šiestimi piestikmi. Okrem toho má pozmenenú geometriu a, ak by mal niekto chuť, s balíkom Carbon Fiber Track zmiznú zadné sedadlá, 19“ kolesá nahradia karbónové 20“ ......

Zle odhadnutá vzdialenosť od krajnice či pätníku, odreniny spôsobené inými autami na parkoviskách supermarketov alebo odlietavajúce kamienky v zime. Prirátajme si k tomu ešte posypovú soľ, ktorá urýchľuje koróziu a  po pár mesiacoch máme pekne odreté auto. Musíme ísť ale s každým škrabancom do lakovne? Závisí to hlavne na tom, kto je ako zručný a na čo si trúfne. V súčasnosti je niekoľko spôsobov, ako si s malými škrabancami poradiť. A keď sa už niekto rozhodne opraviť si ich sám, mal by poznať pár základných pravidiel a urobiť si jasno v tom, čo na opravu laku použiť. Najskôr musíte vedieť presne identifikovať škrabance - či sú to len povrchové odreniny bez poškodenia farebnej vrstvy a základovej farby alebo či je farebná vrstva poškodená. Najhoršie je, keď sú škrabance tak hlboké, že je potrebné najskôr vyrovnať deformácie do hladkej plochy. Druhým krokom je zhodnotenie, či stačí lokálna oprava laku alebo je potrebná oprava komplexná....

Myšlienka je jednoduchá – rýchla a efektívna doprava na miesto živelnej alebo inej katastrofy. Ľahko povedané, no neraz kvôli zhoršeným terénnym nerovnostiam ťažšie prevediteľná. Hyunda sa preto rozhodol, že vyvinie auto s pohyblivými nohami. Elevate je (alebo bude) prvým produktom rodiny Ultimate Mobility Vehicle (UMV) – elektromobily a roboty určené na prekonávanie najnáročnejších terénov. Elevate má v rohoch kĺbové ramená s elektromotormi priamo v kolesách. Vďaka tomu vie nielen jazdiť, ale po zabrzdení kolies a maximálnou využití hybnosti ramien aj chodiť. Elevate by malo vedieť prekonať päťmetrovú stenu alebo priekop, ale aj ísť rýchlo po diaľnici. Viac o možnostiach, nápadoch a schopnostiach hovoria videá:    

Na aké auto sa to len nová Zafira Life podobá? Hmmm? Žeby na Peugeot Traveller/Citroën SpaceTourer/Toyota Proace Verso? Žeby! Po tri generácie obľúbené MPV síce MPV zostáva, avšak s úplne iným základom a možnosťami. Na tri krát Opel bude štvrtú generáciu ponúkať v troch dĺžkach – „Small” dlhú 4 600 mm, „Medium” s dĺžkou 4 950 ma a verziu „Large” dlhú 5 300 mm. Každá z nich môže mať na želanie až do 9 sedadiel. Krátka verzia „S” je približne o 100 mm kratšia ako aktuálna Zafira, dlhá verzia „” je zase o cca 650 mm dlhšia. Keďže je v tomto segmente veľký dopyt po bohato vybavených minibusoch, Opel ponúka vo všetkých verziách aj nastaviteľné kožené sedadlá na hliníkových koľajničkách (5, 6, 7 alebo 9 sedadiel). Sklopné operadlo sedadla spolujazdca vpredu umožňuje v kabíne prepravovať predmety do dĺžky 3 500 mm. Sklopením sedadiel v treťom rade sa objem batožinového priestoru základnej verzie...

Aj Národná diaľničná spoločnosť sa minulý rok činila, no mala aj malé straty. Kvôli nedostatočnej pozornosti vodičov prišla o dve vozidlá Diaľničnej patroly a 18 signalizačných vozíkov. Zabezpečila však tzv. mobilné výstražné prahy a radary na meranie rýchlosti, ktoré môžu pomôcť takéto situácie minimalizovať. Okrem toho začala využívať aj plošiny, ktoré chránia zamestnancov pracujúcich v teréne. Autá Diaľničnej patroly dostali dôležité vybavenie – kužeľ s LED osvetlením a LED sadu potrebnú pri zabezpečení vozidla, uzávery či prekážky. Bezpečnostné prvky na cestách V roku 2018 NDS zrealizovala plánované veľkoplošné a lokálne opravy vozoviek na komunikáciách v celkovej dĺžke 45 km a súvislú údržbu vozoviek v dĺžke 40 km. Doplnila 18 907 km nových zvodidiel v úseku rýchlostnej cesty R2 Šaca – Poľov a na diaľnici D1 Poprad-Východ – Spišský Štvrtok, obnovila a opravila zvodidlá v dĺžke 10 019 km. Ukončila projekt Zvýšenia bezpečnosti dopravy na úseku diaľnice D1 Ivachnová - Važec, kde v...

V konečnom dôsledku ide hlavne práve o pocity a vnemy. Opis dizajnu a rôznych exteriérových prvkov je čisto subjektívna vec. Veď jednému sa páči to, druhému ono. Všetci sme originál (😊) a fotky vidíš. Preto sa ani nedá, podľa mňa, vyslovene škatuľkovať a direktívne povedať, že to či ono auto je najlepšie. Možno tak najrýchlejšie, veď stopky fakty povedia jasne. A práve aj preto som len tak ledabolo hodil moje pocity na virtuálny internetový papier. Čo pre mňa znamená MRS? Renault Mégane R.S. bol dlhé roky pre mňa relatívne veľkou „neznámou“ vnímal so ho ako veľmi solídne jazdecké náradie, no nebol priamo pre mňa stvorený. Ono, nemal dostatočný počet dverí. Áno, aj to je môj malicherný dôvod. Nepatrím k tým, ktorí si môžu dovoliť kúpiť viac áut, preto preferujem univerzálnosť. Preto, keď MRS, tak som sa pozeral výrazne smerom dozadu, až po druhej generácii a päťdverovom civilnejšom variante. Tretia generácia ma obišla...

Ak si si myslel, že ti ukážeme nejaké parádne baby, myslel si si správne. Avšak, tentoraz nebudú statické, ale pekne v pohybe. Toyo každoročne hodí do sveta štýlový kalendár, tento rok však pripravil aj krátke video z fotenia. Takže zatvor ústa, utri slinu a pozeraj 😊.  

Na úvod sa vynára otázka – prečo je Kodiaq RS poháňaný naftovým motorom? Veď súčasnosť vznetovým motorom nepraje. Odpoveď je jednoduchá – prevádzkové náklady. Preto Škoda siahla po najvýkonnejšom koncernovom naftovom dvojlitri s výkonom 176 kW a maximom krútiaceho momentu 500 Nm v otáčkovom pásme 1 750 - 2 500 min-1. Preplňovanie majú na starosti dve za sebou zapojené turbodúchadlá. Motor je štandardne spojený so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies (Haldex piatej generácie). Stovku zvládne Kodiaq RS za 6,9 sekundy, maximálnu rýchlosť má 221 km/h, priemernú spotrebu podľa nových noriem 6,4 l/100 km. Aj so zvukom športovým                Nie, nerobím si srandu. Vecička sa volá Dynamic Sound Boost a nejde o elektrický syntetizátor produkujúci čudesné zvuky šíriace sa interiérom. Škoda sa zamerala (podobne ako Audi u SQ7) na zvuk idúci z výfuku. Aktuátor sa nachádza v blízkosti výfukového potrubia – produkuje zvuk podľa otáčok motora, zaradeného prevodového stupňa a rýchlosti auta,...

Ako súčasť skupiny Groupe PSA sa Opel stáva rentabilným, elektrickým a globálnym. Dôležité piliere súčasnosti aj pripravovanej budúcnosti v skratke prezentuje krátke video:   Ak predsa len radšej čítaš, tak dôležitým modelom minulého roka sa stala zábavná Corsa GSi. Ale aj Combo (International Van of the Year 2019) prípadne osobný variant Combo Life  - dva rázvory a možnosť sedemmiestneho variantu. Opel vždy vyrábal automobily, ktoré súčasne apelujú na srdce a hlavu. Dôkazom je aj legendárny Opel GT, ktorý oslávil 50te narodeniny (mal som možnosť ho svojho času šoférovať, veľmi príjemný jazdný zážitok ponúka, najmä v zákrutách sediac takmer na ceste za volantom s úzkym vencom). Na jeho odkaz chce nadviazať (zatiaľ) štúdia GT X Experimental. Avšak aj na našom domácom trhu bol Opel úspešný. Za ostatných 27 rokov sa mu ešte nikdy nepodarilo predať toľko automobilov, ako v práve uplynulom roku 2018  - celkovo 5 371 osobných (OA) a ľahkých úžitkových (LUV). V decembri...

Aktuálne príspevky

Bratislavský obchvat D4R7: Uzávierky a doplňujúce informácie

Volkswagen Tiguan Allspace 2.0 TDi: Ležatý panelák

North American International Auto Show: Supra, Mustang a ostatní...

Ako môžete opraviť menšie poškodenie laku auta?