Porsche Panamera Sport Turismo: Niečo ako kombi

Pre Porsche by to bola asi tak trochu urážka, nazvať Panameru Sport Turismo kombi. Ani sa tak totiž nenaháňa za extra batožinovým priestorom, prioritou bola hlavne vyššia praktickosť. Rozdiely oproti fastbacku začínajú za B stĺpikom, od ktorého pokračuje strecha naďalej horizontálne, čo sa prejavilo v náraste výšky o pol centimetra na 1 428 mm. Ostatné rozmery zostali zachované, teda dĺžka 5 049 mm, šírka 1 937 mm a rázvor 2 950 mm. Sport Turismo je prvá Panamera s troma sedadlami vzadu, výrobca hovorí o konfigurácii 4+1. Stredné síce má hlavovú opierku aj pás, kvôli stredovému tunelu však bude mimoriadne núdzové. Za príplatok sú potom dve zadné samostatné sedadlá s elektronickým nastavovaním.

Okrem ľahšieho nastupovania dozadu a štedrejšieho priestoru nad hlavami zadných pasažierov je významnou zmenou zníženie nakladacej hrany až o 143 mm na 628 mm nad zemou. Objem batožinového priestoru sa zväčšil v porovnaní s fastbackom iba o 20 dm3 na 520 dm3. Po sklopení sedadiel je to 1 390 dm3. Hybrid má v oboch prípadoch o 95 dm3 menej. Praktickosť zvyšujú koľajnice na podlahe, háčiky, 230 V zásuvka aj deliaca sieť.

Asi aby pri športovej jazde náklad nezasiahol posádku. Ponuka motorov totiž kopíruje normálnu Panameru, vrcholom je Panamera Turbo Sport Turismo s osemvalcom (404 kW/550 koní), rovnako dve turbá a osem valcov má naftová Panamera 4S Diesel Sport Turismo (310 kW/422 koní). Cena základnej verzie Panamera 4 Sport Turismo (243 kW/330 koní) začína v Nemecku pod 98 000 eurami. Štandardom je vždy pohon všetkých kolies a elektricky výsuvný spojler, vytvárajúci na zadnú nápravu prítlak 50 kg. Vysúva sa v rýchlosti nad 170 km/h a športovom režime, pri otvorenej panoramatickej streche sa vysúva už pri 90 km/h, aby znížil aerodynamický hluk.


GALÉRIA - 18 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ