Porsche Afrika RSA380: Slovenská beštia do Afriky

Naozaj to nie je fikcia, ale ozajstná myšlienka s presným zadaním. Dokonca až tak presným, že auto muselo mať maximálnu rýchlosť vyššiu ako 200 km/h. Toyota Hilux, Land Cruiser aj Mercedes-Benz triedy G preto nepripadal do úvahy. Rozhodnutie padlo (celkom šokujúco a netradične) na Porsche Carreru 911 4S. Projektu sa ujala slovenská špecializovaná firma Petersport, pod divízou Petersport Special Operations.

Exteriér

Auto „zhodilo" vyše 100 kg. Predné blatníky a dvere boli nahradené odľahčenými CFK dielmi, okná z Lexanu, kapoty a strecha z uhlíkových vlákien. Zadné krídlo je z 911 GT3 RSR a vytvára prítlak vo vysokej rýchlosti aj v teréne. Nárazníky sú vyrobené na mieru z hliníka (ľahšie ako plastové originály) a nadväzujú na rozšírený body-kit RSR. Majú zapustené ďalšie prídavné diaľkové svetlomety, navijak a dve ťažné oká.

Podvozok

Celý podvozok je chránený hliníkovým plechom. Trojcestné tlmiče vyrobila na mieru holandská firma Intrax Suspension. Piestnice tlmičov do extrémnych podmienok majú titánový povrch.

Disky a pneumatiky

Trojdielne 17“ disky zase na mieru dodala nemecká firma BBS Motorsport, pneumatiky do piesku a na asfalt sú Yokohama Geolandar A/T-S 225/65-17“. „Svetlú výšku sa nám podarilo zvýšiť o vyše 10 cm len na tlmičoch a pneumatikách,“ dodal riaditeľ firmy Petersport Peter Žáček.

Brzdy

Brzdy ostali sériové, nakoľko sú dostatočne účinné a kvalitné. Pribudla iba hydraulická „rely" ručná  brzda a pretekárska brzdová kvapalina Motul s vyšším bodom varu.

Motor

Základ tvorí atmosférický šesťvalcový boxer so suchou olejovou vaňou. Dostal vysokovýkonné sacie potrubie z uhlíku so vzduchovým filtrom K&N, pretekárske výfukové zvody, rovnako aj katalyzátory a nerezové športové tlmiče. Upravená riadiaca jednotka motora má 5 režimov a umožňuje motoru spaľovať aj 80 oktánový benzín, ekonomicky s čo najväčším dojazdom alebo na maximálny výkon pri 100+ oktánovom benzíne. Pri optimálnych podmienkach dosahuje motor výkon približne 281 kW a maximálny krútiaci moment 430 Nm.

Bočné chladiče boli nahradené jedným veľkým hliníkovým, ktorý je okrem iného chránený v batožinovom priestore a prechádzajúci vzduch vychádza cez prednú kapotu ako u vozidiel GT – čím sa vytvára ďalší prítlak.

Interiér

Velúrové koberčeky nahradili protišmykové hliníkové plechy. Jazdcov chránia 4-bodové pásy OMP a hliníkový bezpečnostný rám. V interiéri sa nenachádza klimatizácia, ani autorádio. Chladenie do kokpitu rieši strešný uhlíkový ventil a bočné nasávania privádzajúce vzduch do ventilovaných sedadiel OMP WRC Airflow. Športový volant je z Porsche Cayman GT4. Inštrumenty Stack informujú o teplote a tlaku oleja, ako aj o teplote výfukových plynov. Namiesto airbagu spolujazdca je predpríprava na profesionálnu navigáciu Garmin a satelitný telefón.

Extra výbava

Porsche Afrika RSA380 má vlastný vzduchovým kompresorom ARB pre dofúkanie pneumatík v púšti, alebo nafúkanie gumeného člnu či vyfúkanie zaprášených dielov. Taktiež prídavné diaľkové svetlá Hella a navijak Superwinch Terra 45 s kevlarovým lanom. Dva 20-litrové kanistre na pohonné hmoty a dve plnohodnotné rezervy (disky a pneu) sú za deliacou hliníkovou stenou, kde je aj mini batožinový priestor na náradie, plavky a kreditnú kartu...

Špeciál dostal pracovný názov „Porsche Afrika“ a označenie RSA380, kde číslo naznačuje možný výkon a písmeno „A“ spomínaný kontinent.

Dizajn Martini Racing pripomína legendárne Porsche Carrera 911 z Rely Paríž-Dakar z 80. rokov minulého storočia. Zaujímavosťou je, že kvôli prohibícii v niektorých krajinách by sa musel zmeniť (😊).

Avšak geopolitická situácia a bezpečnosť v niektorých krajinách sa medzičasom natoľko zmenila, že sen o ceste z Bratislavy do Kapského mesta - a možno aj súkromný osobný rekord - sa pravdepodobne neuskutočnia.

Auto však robí radosť v našich podmienkach, a možno skončí u nejakého vášnivého zberateľa...


  • porsche,rely,

GALÉRIA - 11 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ