Poď sa hrať... s mojím Porsche!

Nebolo to až tak dávno, keď médiá zaplavili informácie a fotografie Singeru 911. Niet sa čomu čudovať – idea starej, elegantnej karosérie napasovanej na modernej technike je dokonalá vo svojej jednoduchosti a Singer sa začal radiť medzi zabehnuté mená ako japonská dielňa RWB či Magnus Walker.

Skutočne však musí človek prekročiť aspoň jeden oceán, aby získal Porsche svojich snov? Nie tak úplne. Pozreli sme sa na pár európskych dielní, vďaka ktorým pôsobia staré Porsche tak trochu ako Lego skladačka.

Kaege Performance

Kaege Performance je dielňa neďaleko Frankfurtu. Ponúka možnosť nechať si svoje auto vylepšiť na objednávku či len kúpiť diely, ktoré si napokon zákazník namontuje sám.  Špecializácia je veľmi široká – od pôvodných F-modelov zo šesťdesiatych rokov cez G-modely až po moderné 997 či 991. A tu nekončíme – množstvo dielov je dostupných aj pre novšie modely s koncepciou transaxle, 944 a 968. A pozrite na ich showroomový kus s názvom Kaege Retro. Sedí ako decko na prebaľovacom pulte.

Schmidt - OSS

Schmidt - OSS je holandská dielňa. Porsche Von Schmidt sú svojou filozofiou Singeru najbližšie – taktiež kombinuje techniku modelu 964 s karbónovou replikou karosérie F-modelu. Objem motora deväť-šesť-štvorky je zväčšený na 3,8 litra a výkon prenáša cez nastaviteľný podvozok Bilstein. Showroomový kus „001“ je ďalej osadený replikami sedemnásťpalcových kolies Fuchs a jeho interiér je na zákazku obšitý kožou.

DP Motorsport

DP Motorsport je miesto, kde vedia spraviť z vášho Porsche takmer všetko. Nájdeme tu prerábky 964 na vzhľad legendárnej 2.8 RSR, rozšírené „Widebody“ úpravy pomaly všetkých generácií. Fantázii sa medze nekladú. Aby vaša 964 pripomínala 2.7 RS? Žiadny problém.

Bonus: úchylnosti pre camperov

Chcete  viac miesta? Poznáme malú fintu. Keďže pôvodné deväťstojedenástky zdieľali veľa genetiky s Volkswagenmi pôvodnej konštrukcie, v bezpečí pred plochým šesťvalcom nie je dokonca ani Volkswagen Transporter T3. Už v osemdesiatych rokoch vznikol Volkswagen-Porsche B32 ako fúzia vtedajšej najlepšej techniky od Porsche a úžitkovej karosérie. Šesťvalec z Carrery 3.2 sadne do motorového priestoru ako uliaty a dokázal rozpohybovať mikrobus na rýchlosť takmer 200 kilometrov za hodinu v business-class komforte.

Transporter síce časom prešiel zmenou koncepcie – motor sa posunul zozadu dopredu – no skĺbením zuffenhausenskej techniky s wolfsburskou karosériou sa doteraz venuje niekoľko firiem – Claer GmbH. či TH Automobile. Obe využívajú techniku kvapalinou chladených modelov 996 alebo 997, s ktorými vedia Transportery lietať rýchlosťou až 310 kilometrov za hodinu. A ja sa len snažím predstaviť si zvuk, ktorý generuje šesťvalec umiestnený pod zadnými sedadlami...


GALÉRIA - 19 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ