Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak: Keď to chcelo ozaj veľké gule

Aby bolo jasné. PPIHC meria 19,99 km, má 156 zákrut a prevýšenie 1 440 m, pričom cieľ je vo výške 4 300 mn.m. A až do roku 2011 sa jazdila na dvoch povrchoch – šotolina a asfalt. Po tomto roku je celý kopec už komplet vyasfaltovaný. Dovtedy to chcelo veľa odvahy aj sebareflexie, a aj poriadne auto. Napríklad Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak s Ari Vatanenom za volantom. Ten v roku 1988 zajazdil rekordný čas 10:47,77. Všetko je zdokumentované v emotívnom filme Climb Dance.

 

 

               Ešte trošku technických pikošiek. Peugeot 405 T16 GR Pikes Peak je originál lebo ho automobilka vyrobila v počte jeden kus. Technicky je poskladaný z Peugeotu 205 T16 Pikes Peak z roku 1987, ktorý bol ale veľmi krátky do dlhých zákrut, a 405ky určenej na preteky Paríž-Dakar. Skĺbením vzniklo monštrum s motorom v strede a pohonom aj riadením všetkých štyroch kolies. Preplňovaný štvorvalec s objemom 1 905 cm3 (vŕtanie x zdvih 83 x 88 mm, kompresný pomer 7:1) produkoval 447,4 kW pri otáčkach 7 000 min-1 a 735 Nm pri 4 500 min-1, pričom maximálne otáčky mal 8 000 min-1. Prevodovka bola šesťstupňová a špeciál vážil 880 kg. Na pevnom asfalte vraj zvládol akceleráciu 0 – 200 km/h za cca 10 sekúnd.

               Automobilke Peugeot sa zrejme na Pikes Peak-u veľmi páči. V roku 2013 totiž Sébastien Loeb zajazdil na mrche 208 T16 Pikes Peak doteraz absolútne najrýchlejší čas – 8:13,878.  


  • 405,peugeot,

GALÉRIA - 1 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ