Peugeot 308: Zamerané na techniku

Sám som dlho zvedavý, s čím páni z krajiny parádneho vína a smradľavých syrov prídu. Ono, 308 principiálne nie je zlé auto (a GTi na vrchole je šoférsky veľmi zábavné), ale žalostné množstvo odkladacích priestorov a nemožnosť odčítania všetkých údajov na prístrojoch kvôli vencu volantu ma akosi vždy odradzovala (a to som jeden „pugster“ vlastnil). Podobne ako kolmé sedenie vzadu v kombi variante SW.

               Niežeby na tom záležalo, ale v tomto sa nič nezmenilo. Avšak technicky dosť, ak nerátam tých pár nových liniek kde-tu po karosérii umiestnených. Motoricky prešiel „vylepšením“ preplňovaný trojvalec PureTech 130. Áno, jeho spaliny sú čistejšie. Avšak do výfukového potrubia, hneď za turbodúchadlo pribudol nový „štupeľ“ v podobe benzínového filtra pevných častíc. Obdobné technické riešenie je použité aj u naftového motora BlueHDi 130 využívajúceho patentovanú geometriu spaľovacieho priestoru (prevzatý z pretekárskeho špeciálu jazdiaceho Le Mans).

Navyše, motor je spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou (dodal ju Aisin).

               Peugeot myslel i na mladých. Aj keď podobné funkcie do auta (podľa mňa) nepatria, ale vynovený i-Cockpit zvláda funkciu Mirros Screen, ale aj protokoly MirrorLink, Android Auto a Apple Carplay (ani neviem čo to všetko je). Zrejme preto po novom obsahuje aj systém núdzového automatického zastavenia, systém kontrolujúci jazdu v danom jazdnom pruhu. Ale aj adaptívny tempomat a novú, 180° parkovaciu kameru.


  • 308,peugeot,

GALÉRIA - 5 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ