Peugeot 208: Papierové kone

Sám tomu nerozumiem, prečo sa šikovné mestské autá nerobili so solídnymi automatickými prevodovkami už dlhé roky. Obligátnych dôvodov by sa našlo mnoho (náklady, technická náročnosť, nezáujem, bla, bla, bla...). Ale teraz je konečne situácia ako-tak prijateľná a slušný automat v malom aute už nemá len Volkswagen.

Peugeot v modeli 208 kombinuje šesťstupňové ústrojenstvo od japonského Aisinu s motorom z rodiny PureTech. Benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra, poháňa turbodúchadlo na 81 kW. Kým sa však pozriem na to, ako to celé funguje, poďme sa bližšie zoznámiť s autom.

Dizajn velí

Exteriér malého Peugeotu je svojský, niekomu sa páči, inému zas nie. Faktom však je, že Peugeot patrí k najmenším autám segmentu a nesnaží sa to skrývať. Pri zatváraní dverí si však dajte pozor na švih. Sú veľmi ľahké a mohol by vás prekvapiť zvukový efekt. Áno, pôsobia akoby ich v Trnave lisovali z kartónu a nie z plechu. Podobný pocit mám z celej karosérie, ktorá sa počas jazdy nepríjemne krúti a vŕzga.

Model 208 bol prvým Peugeotom, ktorý dvihol prístroje nad volant. Čo na tom, že niektorí si práve vencom môžu prekrývať dôležité čísla. Obe ručičky sa tu pohybujú rovnakým smerom (na rozdiel od 308). Doslova zúrivosť ma však chytá z displeja medzi nimi, ktorý sa každým naštartovaním vracia do svojej prvej polohy (digitálna rýchlosť). Autu je fuk, že sa stále preťukávate na palubný počítač či navigačné pokyny.

Podobne svojskú logiku má aj centrálny displej, ktorý s vodičom komunikuje maximálne v češtine. (Nevyrába sa to náhodou v Trnave?) Vyzerá síce celkom pekne (až na amatérsku mapu), naozaj však netuším, ako som sa dopracoval k niektorým nastaveniam. Pri absencii synchronizácie dvoch zón klimatizácie, umiestnení ovládania vyhrievania sedadiel priamo na nich, či spojení ovládania dažďového senzora s dotykovým stieraním, sa len teším, že si na tieto nuansy francúzskej obsluhy nemusím zvykať ako majiteľ.

Postrach ulice?

Výkonové parametre motora by z neho mali robiť malé žihadielko, realita však zaostáva za očakávaniami. Samotný motor pôsobí lenivo a hydrodynamický menič automatickej prevodovky mu nepridáva životný elán. Dá sa s tým niečo urobiť? Športový režim znamená len vyššie otáčky, čo je však celkom zbytočné. A zimný režim znamená rozjazd na „trojke“. Vtedy som mu už chcel vystrojiť pohreb. Na druhej strane je to aspoň vcelku kultivovaný motor, s minimom vibrácii a prijateľným zvukom.

Preplňovaný trojvalec by mohol reagovať živšie, je aspoň kultivovanýPreplňovaný trojvalec by mohol reagovať živšie, je aspoň kultivovaný

Ani samotná prevodovka sa veľmi dobre nepredviedla. Radí totiž pomaly a s citeľným trhnutím, ani jedno od automatu nechcem. Manuálnu voľbu stupňov som už pri pohľade na kulisu vzdal.

Ešte by to mohol zachrániť podvozok, no aj tu si Peugeot 208 zachováva rezervovanosť stredného veku. Prudké pohyby nemá rád, mäkké riadenie sa hodí akurát pri parkovaní, inak nekomunikatívny posilňovač absolútne likviduje benefity menšieho priemeru volantu. Aj podvozok stavil na mäkkosť, je prekvapujúco dobre odhlučnený, avšak na dlhších vlnách skacká a auto pôsobí nervóznejšie, ako v skutočnosti je.

Prehnané očakávania

Áno, mal som ich. Podľa mladistvého dizajnu som predpokladal niečo svieže a hravé. Dostal som však chaos v tesnom kokpite (rúčku dverí budem mať na ľavom stehne otlačenú asi doživotne) a jazdný prejav ustráchaného seniora s priemernou spotrebou vyše 7 l/100 km. Toto teda Peugeotu veľmi nevyšlo.

Cena testovaného auta: 19 390 €


GALÉRIA - 16 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ