Peugeot 2008: Viac príjemných núl

Peugeot 2008 je auto, o ktorom pred desiatimi rokmi nikto ani len nesníval. Zrodil sa až pred štyrmi. A keďže má medzi koncovými číslicami viac núl ako bežný kúsok, ide o akýsi „medzi“ model, ktorý sa moderne nazýva crossover – v modelovej palete automobilky má (mal) nahradiť kombi 207 SW. Po pár rokoch výroby si vyslúžil facelift.

Výraznejší predok s dominantnou maskou chladiča, v interiéry i-Cockpit. Zmeny k lepšiemu? Minimálne opticky áno. Mne ale priemerovo malý volant veľmi do ruky nesadol. Dôvodom je jeho (pre mňa) neprirodzene nízka pozícia. A tá je zase kvôli neprirodzene, aj keď logicky, umiestneným ukazovateľom. Sú síce v zornom poli, lenže vrch volantu pri niektorých pozíciách zakrýva časť prístrojov. Ja zrejme sedím práve nie presne podľa pravidiel – sedadlo nízko s volantom hore. Inak ale interiér pôsobí veľmi hodnotne.

Facelift priniesol ešte jednu „maličkosť“, či skôr nutnosť. Viditeľne sa zrýchlilo menu centrálneho displeja. Po jemnom dotyku takmer okamžite nastala požadovaný úkon. Konečne! Pri šoférovaní naozaj nie je čas na hranie sa. Zlepšilo sa aj zobrazovanie cúvacej kamery.

Čo je však citeľne malé, je nielen uhol otvorenia dverí, ale aj priestor na zadných sedadlách. Viem, že ide defacto o malé auto, ale aj tak mi príde veľmi stiesnený. Zase na druhú stranu, pre malé deti plne postačujúci, čo by práve mohlo byť cielenie pre mladé rodiny.

Uhol otvorenia dverí je malý, aj miesta na zadných sedadlách nie je na rozdávanie. Uhol otvorenia dverí je malý, aj miesta na zadných sedadlách nie je na rozdávanie.

Tie sa isto potešia aj z nízkych prevádzkových nákladov. Známa naftová jednašestka má nielen kultivovaný chod ale aj nízku spotrebu (bez problémov pod 5 l/100 km). Za 175 € (pre výbavu Allure, inak 725 €) sa dá priplatiť elektronický pomocník Grip Control, ktorý so sebou „prináša“ aj špeciálne „celoročné“ pneumatiky M&S. Maličkosť s ovládačom za radiacou pákou vie pomôcť v adhézne menej prívetivých podmienkach. Stačí si len otočením vybrať.

M+S pneumatiky sú určené na celoročnú prevádzku. M+S pneumatiky sú určené na celoročnú prevádzku.

Ono, aj na necestách bolo pruženie veľmi príjemné a karoséria tuhá. Celkovo 2008 pôsobí veľmi masívnym, pevným dojmom. Čiastočne to vidieť aj na hmotnosti, ktorá sa javí mierne vyššia. Za mňa ale hovorím áno. Síce vyššia, ale neoklamaná veľkým počtom rôznych materiálov s nespočetne veľa rôznorodými spojmi.

Je to také auto s dvoma tvárami. Na jednej strane prináša kvalitu s parádnym motorom, na druhej ale ako keby nebola dotiahnuté na 100 percent.  

 


GALÉRIA - 15 obrázkov

3 KOMENTÁRE

  1. Janos Csomos| 13.03.2017 09:50

    Pohodlie 5/5??? Sak to je konzerva vzadu. Aspon podla obrazkov :)

    1. Peter Mihálik| 13.03.2017 12:25

      Konzerva to síce vzadu je, ale podvozkom sa Peugeot vytiahol. A navyše, sedel som vždy len za volantom :-)

    2. Janos Csomos| 13.03.2017 13:26

      Takze je to SUV, s ktorym sa dobre parkuje aj na Mlynskych Nivach? :)

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ