Opel Zafira: Spokojný tatko

Pred pár rokmi by som zrejme ani ja sám schopnosti Zafiry nedocenil. Ale vtedy sa deti ešte len plánovali. Dnes sú už realitou a tak postupne prichádzam na niektoré šikovné prvky v autách kategórie kompaktných MPV. Zafira tu patrí k veteránom, aktuálna tretia generácia je na trhu už od roku 2011 a stihla aj facelift, ktorý jej zobral charakteristický predok.

Svojimi rozmermi aj priestorom patrí k najväčším v triede. Kto by ju chcel prirovnávať k S-Maxu či Alhambre, narazí na jej šírku. Napriek tomu sú vzadu tri samostatne posuvné sedadlá, na ktoré sa zmysluplne posadí aj dospelý človek. Vyššia výbava Innovation sa dodáva so siedmimi sedadlami (pre dospelého nepoužiteľné, môžete ušetriť 700 €) a sedením lounge (250 €), pri ktorom sa so stredného sedadla stane opierka na ruky a bočné sa posunú viac do stredu. Celkom fajn, len Opel nedomyslel tú dieru do batožinového priestoru.

Majster balenia

Kufor mi Opel vyzbrojil trochu nespratným pevným kobercom, ktorý však prekryje škáru za zadnými sedadlami. Práve ich posunom sa dajú získať cenné litríky a priestor na roletku. Takže úloha zbaľ dvoch dospelých + dve deti + kočík + psa na týždeň na chatu nebola neriešiteľná. A ešte by som mohol na zadný nárazník zavesiť aj pár bicyklov do integrovaného nosiča FlexFix.

Na dlhé cesty určite odporúčam priplatiť AGR predné sedadlá so širokými možnosťami nastavenia a najmä veľmi dobrou podporou tela. Na palubnej doske nechýbal príplatkový systém Navi 950 so 7-palcovým dotykovým displejom, ktorý má na bokoch niekoľko dotykových tlačidiel. Pohyb v menu sa dá ovládať aj pravým „kolieskom“, čo je už trochu na dlhú ruku. Dotyky si vyžadujú presnosť a dôraz, čo trochu odpútava pozornosť, plusom je slovenčina. Tú však už Opel zvládol aj lepšie, veď si tipnite, čo sú v palubnom počítači „Top zákazníci“.

S rezervou

Dvojlitrový diesel v kombinácii so šesťstupňovým automatom je vrcholom ponuky a má moje odporúčanie. Motor je síce trochu zrnitý, ale Zafira nie je ľaká váha. Výkon 125 kW a krútiaci moment 400 Nm preto dáva vodičovi príjemnú výkonovú rezervu aj s plným autom. Na diaľnici zapnete adaptívny tempomat a v pohodlí sa veziete, v kopcoch stačí práca s pravou nohou a nebudete brzdou kolóny.

Klasická automatika s hydrodynamickým meničom vyhovuje charakteru autaKlasická automatika s hydrodynamickým meničom vyhovuje charakteru auta

Podvozok je prioritne vyladený na komfort a aj s veľkými kolesami mu to ide dobre. Pri takýchto autách je bežné, že kilogramy nad zadnou nápravou jej dávajú duševnú rovnováhu, prázdna Zafira pôsobí trochu rozhodene. Volantu by možno nezaškodilo trochu viac tuhosti, ale to je len taká drobnosť.

Kategóriu MPV dnes mnohí pochovávajú, pretože v móde sú crossovery. Je to však trochu mylné uvažovanie, pretože Zafira je naozaj rozumnou voľbou. Tak ju berte, kým ju marketingové oddelenie po troch generáciách nepošle do histórie.


GALÉRIA - 25 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ