Opel Mokka X: Pripravená na zimu

Šikovný Opel Mokka nie je na cestách ani v našej redakcii žiadnou novinkou, nedávno sa v modernizovanej podobe s prívlastkom X, ktorý dostanú všetky SUV značky Opel, predstavila vo verzii s naftovým motorom. Nafta však nie je pre všetkých, na test preto prišla aj s benzínovým motorom. A hneď v tej najsilnejšej konfigurácii, ktorá je od naftového vrcholu nielen výkonnejšia, ale aj o 400 eur lacnejšia a navyše ako jediná ponúka možnosť zvoliť si naraz pohon všetkých kolies a automatickú prevodovku.

Mestský tank

Jazdiť po meste v SUV má svoje prednosti, ale pri hľadaní parkovania a prejazdoch úzkymi ulicami sa ukážu aj tmavé stránky vozenia sa vo veľkom aute. S Mokkou je to trochu iná situácia, vďaka kompaktným rozmerom je totiž veľmi obratná, no má aj výhody SUV, teda predovšetkým vyššiu pozíciu sedenia a plastovú ochranu karosérie. Okrem dobrej manévrovateľnosti ponúka slušný komfort vďaka veľkému profilu pneumatík, podvozok je však naladený tuhšie a minimalizuje tak náklony v zákrutách a nie je stratený ani na okresných cestách, ani na diaľnici, kde je vždy mimoriadne stabilný.

Preposilňované riadenie dáva poznať, že Mokka X sa chce svojim správaním zapáčiť aj nežnému pohlaviu. Vychádza mu v ústrety aj nízkou hranou batožinového priestoru, pri jeho nakladaní netreba zdvíhať predmety príliš vysoko. Auto tomu vďačí aj za to, že má svetlú výšku iba 143 mm, v porovnaní s väčšinou iných SUV v teréne mimo ciest tak narazí na prekážku na prekážku skôr. Držať sa tak treba viac-menej iba v civilizácii.

Výkon zostal na papieri

Zameranie na ženské publikum cítiť aj z konfigurácie pohonu, hoci jeho prednosti by mali potešiť každého. Benzínový motor sa rýchlo zohreje a začne v kabíne kúriť, v zime tak netreba dlho drkotať zubami, navyše do Mokky dostať vyhrievanie sedadiel aj volantu. Aj druhá výhoda sa týka zimy: keď nasneží, je pohon všetkých kolies nenahraditeľným pomocníkom. Zadné kolesá sa pripájajú plne automaticky, na suchu je Mokka X prednokolka, aby sa šetrilo palivo. O veľkej úspore sa však hovoriť nedá, po týždňovom teste ukazoval palubný počítač 7,5 l/100 km.

Sčasti za to môže aj automatická prevodovka, ktorá je na druhej strane ďalším prvkom pre lepšie pohodlie. Občas hlavne pri podraďovaní medzi nižšími stupňami cukne, ale inak o zmene prevodov nedáva vedieť. Aj benzínový motor je za bežných podmienok kultivovaný a tichý, kým po ňom vodič nechce trochu viac práce a svižné zrýchlenie. Vtedy sa motor vôbec nejaví ako ten najvýkonnejší v ponuke: akceleráciu na stovku má rovnakú ako o 12 kW slabší a pár kg ťažší diesel bez automatu, navyše sa agregát pri vytočení výraznejšie ako svojim záťahom prejaví skôr hlukom a plochým charakterom. Nič to však nemení na tom, že aj táto kombinácia má svoje čaro a hoci neohúri reálnym výkonom ani spotrebou, komfort podvozku a automatickej prevodovky v spojení s istotou pohonu všetkých kolies majú svoje jasné výhody, rovnako ako benzínový motor.

Manuálne radenie tlačidlami na páke voliča prevodovky k zásahom do práce prevodovky práve nelákaManuálne radenie tlačidlami na páke voliča prevodovky k zásahom do práce prevodovky práve neláka


GALÉRIA - 25 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ