Opel Insignia: Ľahšia, úspornejšia, agilnejšia

Insignia druhej generácie využíva úplne novú architektúru. Liftback s označením Grand Sport je ľahší o 175 kg (podľa verzie), kombi Sports Tourer schudlo až 200 kg (podľa verzie). Novinka má pritom o 92 mm dlhší rázvor, s hodnotou 2 829 mm by sa nestratila ani vo vyššej strednej triede. Ďalšie zmeny rozmerov sú vcelku nenápadné (dĺžka +55 mm, výška -29 mm; platí pre Grand Sport), no výrazne menia proporcie auta smerom k športovosti. Karoséria verzie Grand Sport vyniká tiež aerodynamikou s koeficientom odporu vzduchu cx 0,26.

Z novej karosérie profitujú najmä cestujúci vzadu, ktorí sa v predchodcovi mierne tlačili. Objem kufra liftbacku je 490 – 1 450 litrov, pri kombi uvádza zatiaľ Opel iba maximum 1 640 litrov. Oproti predchodcovi sa podarilo získať 100 litrov, no dúfam, že nie vyhodením rezervy spod podlahy. Sports Tourer bude mať aj zadné operadlo delené 40 : 20 : 40 a otváranie veka nohou. Opel má už teraz plusový bod, pretože sľubuje osvetlenie miesta snímaného senzorom.

Dynamický prejav podporuje nový, na vodiča orientovaný kokpit. Potešujúco znie informácia o nižšej pozícii sedenia (- 30 mm). Info-zábavný systém IntelliLink 4.0 využíva sedempalcovú dotykovú obrazovku a tri skupiny tlačidiel (multimédiá, klimatizácia, asistenčné systémy). Vpredu nechýbajú AGR certifikované ergonomické sedadlá s vyhrievaním, vetraním a masážou, vzadu je tiež možnosť vyhrievania. Odporové drôtiky natiahol Opel konečne aj do čelného skla.

 

Naladený na agilitu

Na novom podvozku vyzdvihuje Opel viacprvkovú zadnú nápravu a tiež mimoriadne precízne riadenie s adaptívnym posilňovačom. K dispozícii budú aj adaptívne tlmiče FlexRide s troma režimami. Nezanedbateľným prínosom pre jazdné vlastnosti je o 11 mm širší rozchod a tiež menšie previsy.

Nový systém pohonu všetkých kolies nemá vzadu klasický diferenciál, ale dve viaclamelové spojky, ktorými rozdeľuje krútiaci moment na každé koleso zvlášť. Okrem trakcie na klzkom povrchu tak dokáže ovplyvniť aj správanie auta v zákrutách. Jeho charakteristika sa nastavuje spolu s tlmičmi.

Softvér riadiacej jednotky Drive Mode Control priebežne vyhodnocuje štýl jazdy a snaží sa vodičovi prispôsobiť. A to bez ohľadu na zvolený režim, stačí sa len do toho trochu viac oprieť. Elektronika okrem tlmičov, motora či „štvorkolky“ upraví tiež radenie osemstupňovej automatickej prevodovky, ktorá je pri vybraných motoroch alternatívou k šesťstupňovému manuálu.

 

Nové benzínové motory

Na úvod má Opel pripravených šesť výkonových verzií:

  • 1.5 Turbo (103 kW / 250 Nm, 5,7 l/100 km)
  • 1.5 Turbo (122 kW / 250 Nm, 5,7 l/100 km)
  • 2.0 Turbo 4 × 4 (191 kW / 400 Nm, 8,6 l/100 km)
  • 1.6 CDTI (81 kW / 300 Nm, 4,0 l/100 km)
  • 1.6 CDTI (100 kW / 320 Nm, 4,3 l/100 km)
  • 2.0 CDTI (125 kW / 400 Nm, 5,2 l/100 km)

Predpokladám, že k tejto zostave pribudne ešte benzínový vrchol v podobe šesťvalca vo verzii OPC a vylúčené zrejme nie je ani naftové biturbo. Nový osemstupňový automat sa dodáva k benzínovému dvojlitru a zrejme ho dostanú aj ďalšie pohonné jednotky okrem základných.

 

Armáda bezpečnostných prvkov

Nová Insignia má štandardne protikolízny systém s funkciou rozoznávania chodcov a monitorovaním odstupu, ktorý vie auto sám zabrzdiť. Štandardne je na palube tiež aktívne sledovanie jazdného pruhu a bezkľúčový prístup. Príplatkové prvky ako adaptívny tempomat, 360-stupňový kamerový systém, sledovanie mŕtveho uhla s monitorovaním premávky pri cúvaní či projekčný displej nie sú už v tomto segmente ničím výnimočným.

IntelliLux LED Matrix svetlá s 32 diódamiIntelliLux LED Matrix svetlá s 32 diódami

Druhá generácia svetiel IntelliLux LED Matrix pracuje s 32 svetelnými diódami (Astra ich má polovicu). To umožňuje ešte precíznejšie rozloženie svetla v priestore. Adaptívne svetlomety pracujú s vykrývaním ostatných áut, takže diaľkové svetlá sa využívajú v maximálnej možnej miere. Ich dosvit je až 400 metrov.

Na palubne nechýba tiež systém OnStar, ktorý poskytuje pripojenie na internet cez 4G sieť, automatické núdzové volanie a tiež osobného asistenta na telefóne, ktorý vám teraz už aj rezervuje hotel. Na Slovensku mal byť OnStar spustený počas jesene 2016, avšak nepodarilo sa to úplne na 100 percent.

Objednávky na novú Insigniu začne Opel prijímať od konca februára. Auto bude mať výstavnú premiéru v Ženeve.


GALÉRIA - 27 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ