Opel Insignia GSi Sports Tourer 2,0 CDTi BiTURBO: All Inclusive

Musím sa vám opäť k niečomu priznať: Som obrovský milovník outsiderských, nízkonákladových značiek. Nielen v autách, ale vo všeobecnosti. Napríklad vzhliadam ku každej vymyslenej značke z Lidlu. Americké keksíky s názvom McEennedy alebo bonbóny FirstNice? Týpka, čo tieto názvy vymýšľa, by som najradšej pozval na pivo. Ozaj, keď už sme pri tých pivách: Nie je nič krajšie, ako desiatka Stein v akcii za cenu menšiu, ako je jej vratná fľaša. Dobre, možno ešte jedna vec: Zvetraný Topvar na vlakovej stanici v Kútoch. To je totálna nízkonákladová pecka. A k tomu ľahké Petry, lebo šak máš ťažký život.

Je však jasné, že to má presah aj na moje automobilové preferencie. Napríklad aktuálne despoticky zháňam Peugeot 205, keby ste niekto o nejakom vedeli. Alebo som verejne známym skalným fanúšikom Dacie - v tom ešte mám niekoľko sympatizantov spomedzi motoristických novinárov.

Najlepšia z fajných

Ale v niečom som fakt unikátny: Mám naozaj, od srdiečka rád Opely. Takže keď mi v rukách pristáli kľúčiky od novej Insignie Sports Tourer v najvyššej špecke s označením GSi, skutočne som nenamietal. Pár prekvapení mi však nachystala.

Skúsme napríklad to prvé: Vzhľad. Bohajeho, toto auto vyzerá strašne dobre aj napriek veľkému množstvu na prvý pohľad zbytočných prelisov. Brífing v Opeli podľa mňa musel vyzerať nejako takto:

"Chalani, na novej Insignii musíme mať presne 2547 tvarov a kriviek."
"Mám nápad! Urobme ju gigantickú!"
*masívny potlesk a povýšenie*

Inak si neviem predstaviť, čo viedlo konštruktérov k celkovej dĺžke 4986 milimetrov na relatívne krátkom rázvore. Tak či onak, zvládli to perfektne, za Insigniou sa otáča slušné množstvo ľudí.

Insignia podľa mňa drží aj prvenstvo v oblasti veľkosti zadného nárazníka, ktorý sa ťahá až po zadné svetlá. Keď už sme pri nich, tie dostali efektný svetelný podpis vzadu aj vpredu, pričom tie predné sa spoliehajú na LED-Matrix technológiu svietenia. Áno, to sú presne tie, vďaka ktorým môžete svietiť diaľkovými na autá oproti bez ich oslepenia, pretože systém vypína práve tie diódy, ktoré auto oproti priamo osvecujú.

Nie je to novinka, no treba podotknúť, že v Insignii fungujú ďaleko lepšie, ako aj v drahšej konkurencii (Pozerám sa na teba, Range Rover). Viem to podľa toho, koľko ľudí vás v konečnom dôsledku vybliká. Insignia naskôrovala výborný počet: Len traja naštvaní vodiči, ktorým by som sa týmto spôsobom chcel ospravedlniť.

Malé, bezvýznamné mínus tu patrí snáď len predným nasávacím otvorom, ktoré sú slepé. Vyzerajú však dobre, takže im to odpustíme. Medzi ďalšie frajeriny by sme mohli zaradiť napríklad červené strmene Brembo, alebo efektné koncovky výfukov. Už v štandardnej výbave však Insignia disponuje sexy prelisom na kapote, na ktorý sa našťastie budete pozerať stále.

Hýčkanie a opatera

V interiéri sa v novom modelovom roku zmenila v podstate len jedna jediná vec, ktorá sa zmeniť mala: Infotainment. Ten konečne dostal sklenenú obrazovku namiesto plastovej a zlepšila sa aj jeho responzivita a grafika systému.

A to je super, pretože archaickejší infotainment bol jedinou vecou, ktorá ma v interiéri predošlej testovacej Insignie sklamala. Okrem nového infotainmentu však GSi ponúka jednu vec, ktorú iná výbavová línia neposkytne: Úžasné, AGR certifikované sedadlá.

Dokážu vám vašu ctenú zadnicu vyhrievať aj odvetrávať (bohužiaľ nie zároveň), no k tomu pridávajú aj citlivú, masážnu funkciu. Jako od maminky. A ak by ste náhodou patrili k sociopatom, ktorí despoticky túžia po objatí, môžete si prispôsobiť zovretie bočníc sedadla až do celkom úchylných polôh.

Okrem toho je to však Insignia so všetkým, čo k nej patrí - a to je dobre. V interiéri je skutočne veľa priečneho aj pozdĺžneho miesta, všetky materiály sú výbornej kvality a spracované tak, že nič nebzučalo ani pri trápení progresívnym elektrofunkom. Audiosystém Bose síce musíte cez ekvalizér naučiť, ako sa majú vykreslovať výšky, podstatné však je... No, že ho to jednoducho naučíte. 

Kadlakadla pou

Aerodynamický hluk v interiéri Insignie čakajte až v rýchlostiach, ku ktorým sa vám aktuálne nemôžem priznať. Jeden hluk vás však prekvapí už pri naštartovaní: Je to turbodiesel. Podľa zvuku by som podotkol, že starý dobrý turbodiesel.

Konkrétne ide o dvakrát prepĺňanú jednotku 2,0 CDTi BiTURBO, ktorá dáva na pomery triedy viac-menej priemerný výkon 154 kilowattov. Ten je však suplovaný o niečo masívnejším údajom 480 newtonmetrov. No dobre, asi ani táto hodnota nikomu dekel neodstráni, ale s Insigniou hýbe presne v duchu kategórie Gran Turismo. V duchu tejto kategórie je však aj spotreba, ktorá sa dokáže rapídne meniť v závislosti od vášho jazdného štýlu. Ten môj nastavil priemerku niekde pri úrovni 9 litrov na sto kilometrov.

Odhliadnuc od toho však prítomnosť tohto agregátu znamená, že v priamke dodáva dostatok výkonu, pričom za istých okolností sa aj vďaka prevodovke a mäkšiemu naladeniu podvozka nechá vyprovokovať k skromnej pretáčavosti. Aby ste ju však vedeli ovládať podľa želania, musíte sa vcítiť aj do jej osemstupňovej prevodovky. Tá sa k charakteru auta hodí, aj keď vo všeobecnosti jej softvér nepatrí k najrýchlejším. To však nie som ani ja, čiže mi nerobilo problém sa s autom zžiť. Tušíte prečo?

Podvozok. Veľmi, naozaj veľmi dobrý podvozok. Insignia má so svojimi 1732 kilogramami dostatok hmoty, aby s ňou mohla narábať podľa najlepšieho vedomia a svedomia. Presuny hmotnosti medzi nápravami vedia byť podľa jazdného režimu pekne kontrolované, no aj v režime Sport si pre posádku vozidla necháva akurátnu porciu komfortu. 

Ideálnym prostredím Insignie GSi je síce diaľnica, ktorú zvláda s dokonalým prehľadom, no po prechode na cesty druhej a tretej triedy sa budete za jej volantom baviť. Sčasti aj pre jej citlivé riadenie s akurátnym odporom, či celkovú responziovitu podvozka a ovládacích prvkov.

Božská koherencia

Presne taká je Insignia: Ak sa pozriete do cenníka či listiny technických údajov, nevyzerá, že by akýmkoľvek spôsobom vytŕčala nad konkurenciu. Tieto komponenty, aj keď na papieri neoslnia, sú však dokonale zladené tak, že vás kilometre strávené za volantom Insignie budú tešiť. Citlivé riadenie, bezchybný podvozok, silný motor, perfektné sedadlá a skvelé svetlomety sú balíček, ktorý je navyše v Insignii veľmi esteticky zhmotnený.

Za 39 590 € skrátka dostanete kus naozaj dobrého auta. A nielen preto, lebo to nie je SUV. Je to jednoducho extrémne príjemné auto.


GALÉRIA - 33 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Marek Marosi| 20.06.2019 12:44

    krasavec. Tuto značku a tento tip auta mame ako služobne auta a je to pre mna vždy radost do toho auta sadnut a jazdit. Ak sa rozhodnem zmenit auto, nad tymto budem určite intenzivne premyšlat . Snad pojde do tej doby cena malinko dole

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ