Opel Insignia GSi: Nástupca OPC bez šesťvalca

Označenie GSi nie je v Opli novinkou, so skratkou znamenajúcou Grand Sport Injection vyrábala nemecká značka športové verzia Manta GSi, Kadett GSi či Astra GSi a Corsa GSi, potom ju však nahradila skratka OPC (Opel Performance Center). S novou Insigniou Grand Sport sa akronym GSi vracia.

Zmena označenia priniesla aj výraznú zmenu pohonu. Preplňovaný V6 s objemom 2,8 litra (239 kW) nahrádza radový štvorvalec s výkonom 191 kW a maximom krútiaceho momentu 400 Nm. Tento istý motor pritom pre GSi nie je exkluzivitou, dostanete ho aj do štandardnej verzie Insignie. Aj s automatickou 8-stupňovou prevodovkou a pohonom všetkých kolies s vektorovaním krútiaceho momentu na zadných kolesách.

Špecialitou Insignie GSi bude jej upravené riadenie a vyladený podvozok Flex Ride s adaptívnymi tlmičmi a pružinami kratšími o 10 mm. Nastavenie ponúka aj režim Competition s vypnutou trakčnou kontrolou a zoslabenou funkciou stabilizačného systému. Auto stojí na 20-palcových diskoch s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4, za ktorými vidno štvorpiestikové brzdy Brembo (priemer predných kotúčov 345 milimetrov).

Vďaka medzigeneračnému úbytku hmotnosti na úrovni 160 kg má byť napriek nižšiemu výkonu nová Insignia GSi rýchlejšia ako predchádzajúca OPC, výrobca však viac informácií o dynamike neposkytol. Podobné razenie ale majú úpravy optického charakteru na prednom a zadnom nárazníku s dvoma koncovkami výfuku, v kabíne s čiernym stropom nájdeme volant so splošteným vencom, športové pedále a sedadlá, dokonca s certifikáciou AGR, takže ani po makačke na okruhu sa vodičovo telo toľko neunaví.


GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ