Opel Grandland X: Hybridná tristokoňová nakopávačka

Aj keď nejde o športový model, aj tato sa určite sem-tam poteší z pocitu dostatočnej energie v zásobe, ale aj z pocity relatívne nízkych prevádzkových nákladov. Najväčšie SUV automobilky Grandland X Hybrid4 k tomu ešte prináša aj pohon všetkých kolies. V skratke asi takto:

•             primárny pohon obstaráva turbodúchadlom prepĺňaný benzínový štvorvalec s priamym vstrekovaním paliva s objemom 1,6 litra a výkonom 147 kW

•             pomáhajú mu dva elektromotory s výkonom 80 kW kŕmené z lítiovo-iónového akumulátora (umiestnený je pod zadnými sedadlami) s kapacitou 13,2 kWh. Jeden elektromotor je uložený vpredu a integrovaný do 8-stupňovej automatickej prevodovky. Druhý elektromotor je spolu s invertorom a diferenciálom integrovaný do modulu zadnej nápravy, čím podľa potreby zabezpečuje pohon všetkých kolies.

Spaľovací motor poháňa vozidlo v oblasti stredných až vysokých rýchlostí, krátkodobý pohon pri nízkej rýchlosti zabezpečujú elektromotory. Opel Grandland X Hybrid4 má dojazd do 50 kilometrov s elektrickým pohonom podľa metodiky WLTP (60 km podľa NEDC). Štúdie uskutočnené v Nemecku ukázali, že 80 percent všetkých každodenných jázd je na vzdialenosť menšiu ako 50 km (jazdy do práce a späť), takže majitelia môžu teoreticky jazdiť v priebehu týždňa bez lokálnych emisií.

Grandland X Hybrid4 má štyri jazdné režimy – elektrický, hybridný, AWD a športový. Napríklad v režime hybrid vozidlo automaticky volí najefektívnejší spôsob pohonu, elektrický režim umožňuje jazdu výlučne s elektrickým pohonom. Režim AWD aktivuje elektromotor poháňajúci zadné kolesá pre dosiahnutie maximálnej trakcie na všetkých druhoch povrchov.


GALÉRIA - 5 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ