Opel Crossland X: Trafí klinec po hlavičke?

Hovorí sa, že X označuje to správne miesto. Možno aj preto SUV a crossovery od Oplu dostanú do názvu toto písmeno povinne: Mokka X, Crossland X, Grandland X. Avšak druhé dva spomenuté sa od Mokky budú celkom podstatne líšiť.

Pri Crosslande a Gandlande (už viem, prečo to X budem ako novinár nenávidieť) totiž ide o výsledok spolupráce Oplu a koncernu PSA Peugeot Citroën. Najprv vybavím väčší Grandland, ktorý príde na jeseň (premiéra zrejme vo Frankfurte, na trhu v novembri). To totiž bude prezlečený Peugeot 3008. A teraz Crossland, čiže budúci Citroën C3 Picasso, s ktorým sa bude deliť o výrobnú linku v Zaragoze.

Crossover alebo SUV?

Náš interný úzus pri rozlišovaní týchto dvoch kategórii je postavený na pohone všetkých kolies. Crossover ho nemôže mať, SUV áno. Crossland (a aj Grandland) teda patrí medzi crossovery. Opel ho radí medzi Corsu a Mokku, kde by mal byť aj cenovo. Že tam už má Merivu? Nuž...

Opel pri Crosslande zdôrazňuje práve rodinný aspekt a niečo predsa musí uvoľniť linku v Zaragoze, takže môžeme to brať tak, že druhá generácia Merivy je vlastne crossover. Teda Crossland. X.

Gény Oplu

Dizajn Crosslandu nezaprie inšpiráciu Adamom, akcentovať ho môžete kontrastnou strechou. Na výber budú tri farby (biela, sivá a čierna), podobne ako pri Renaulte Captur bude táto opcia (pravdepodobne) v najvyššej výbave bez príplatku a inak za pár stoviek eur.

Robustný vzhľad podčiarkujú výrazné plastové lemy, najväčšie disky majú priemer 17 palcov. Opel ponúka pre Crossland aj LED svetlá, podobne ako v Mokke však ide len o pomerne jednoduchú verziu bez aktívnych funkcií.

Z ďalších asistentov je na palube automatické núdzové brzdenie, sledovanie jazdného pruhu i mŕtveho uhla či čítanie dopravných značiek. Tempomat je len obyčajný, novinkou pre Opel je sledovanie únavy vodiča. Vzadu nechýba širokouhlá kamera a je tu aj samočinné parkovanie.

Pri dĺžke 4,2 metra sa nedajú čakať v interiéri zázraky, priestor je však vcelku slušný. Vzadu ma potešil dobre riešený otvor dverí, ktorý umožňuje pohodlné vystupovanie.

Pohodlie a šikovnosť

Napriek francúzskemu základu je palubná doska z väčšej časti Opel. Nechýba tu moderný info-zábavný systém s dotykovým displejom, komunikačný systém OnStar (funguje aj na Slovensku okrem dátového pripojenia, pretože partnerom systému je Vodafone a to stále nevyjednalo roaming) či projekčný displej. Posledný je pre Opel novinkou, premieta sa na sklíčko a nastavovacie tlačidlá sú z Peugeotu.

Opel si potrpí na sedadlá, takže Crossland má v príplatkovej ponuke aj AGR certifikované kreslá s výsuvným sedákom. Zadná lavica je rozdelená 60 : 40 a za príplatok sa dá posúvať o 15 cm. Operadlo má nastaviteľný sklon (3 polohy), alebo sa dá sklopiť do roviny. Priestoru vzadu je celkom primerane veľkosti vozidla. Ja by som tam sedieť nechcel, ale deťom bude stačiť. Citeľné obmedzenie predstavuje presklená strecha, ktorá s priestoru nad hlavou výrazne ukrojí.

So 410 litrami v základe sa Opel hrdí najväčším kufrom medzi malými crossovermi. Samozrejme, treba počítať s priestorom pod podlahou. Maximum je 1 255 litrov. Kufor má pravidelný tvar, čo je rozhodne plus.

Francúzsky pohon

Na výber sú v podstate dva motory, no v piatich výkonových stupňoch. Benzínový trojvalec 1.2 má 60, 81 alebo 96 kW (druhý a tretí s turbom). Stredný výkon sa kombinuje aj so šesťstupňovým automatom. Pri turbodieseli s objemom 1,6 litra je na výber so 73 alebo s 88 kW. Motory sú z Peugetou, podľa slov automobilky si však elektroniku robí každá automobilka samostatne. V tlačovej správe sa tiež spomína pohon na LPG, ktorý Opel ponúka pri viacerých modeloch.

Ceny Crosslandu X oznámi Opel začiatkom apríla a prvé autá dorazia na Slovensko ešte o nejaké dva mesiace neskôr. Aj cenou by sa mal Crossland dostať medzi Corsu a Mokku X, odhadujem to teda na takých 12 000 € za základnú výbavu.


GALÉRIA - 23 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ