Opel Corsa GSi: Malá hot-hatch hračka pre veľké deti

Istá skupina fanúšikov motorizmu preferuje veľa výkonu, istá zase zadokolku kvôli jazde dverami napred, a istej je (takmer) jedno v čom sedí, veď cesta je cieľ. A je už všeobecne známe, že (častokrát) väčšie a výkonné autá maskujú rýchlosť a zážitky posúvajú do sféry zadržania rodného listu. Malé sú šikovnejšie a obratnejšie. V priamke ich síce nakope aj čipnuté TDI, ale cesta rovno nie je cesta. V roku 1984 Opel hodil do sveta populárny Kadett generácie E. Veľká konkurencia veľkého Volkswagenu Golf. Po jeho vzore preto nechýbal aj športovejší variant GSi s výkonom 115 kW (najsilnejší vo svojej triede), čo pri hmotnosti hlboko pod tonu znamenalo aj viac ako slušné dynamické vlastnosti.

            Opel odvtedy prešiel mnohými zmenami. Kadett po skončení generácie E nahradila Astra, GSi zase skratka OPC. Ale ako plynul čas, Opel si na GSi opäť spomenul. Najprv modelom Insignia a teraz aj malou Corsou. Super myšlienka, otázna je ale realizácia a smerovanie. Opel totiž zatiaľ nezverejnil nič o použitom motore. Len to, že má podvozok z Corsy OPC, za príplatok môže mať sedadlá Recaro a má prispôsobený športový look. Nič viac.

            Opel akurát naznačil, že Corsa GSi bude o jazdných zážitkoch. V mojich očiach je to nižšia hmotnosť s akurátnym výkonom. A, teoreticky, keď má byť OPC vrcholnou športovou ponukou (ak to PSA nezruší), tak 152 kW nehrozí. Kašľať na špekulácie, počkám(e) si...


GALÉRIA - 2 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ