Opel: Budúcnosť vlastného vývoja je otázna

Nový vlastník značky Opel (a jej britského súrodenca Vauxhall) plánuje veľké upratovanie. „Postupne začneme používať platformy a motory PSA pre modelovú ponuku Oplu,“ povedal šéf vývoja PSA Gilles Le Borgne portálu Automobilwoche/Automotive News Europe. „Nestane sa to za jednu noc. Potrvá to pár rokov.“

Ako jeden z dôvodov uvádza hospodárnosť motorov Oplu v porovnaní s motormi PSA. Potom sú tu tiež poplatky pre General Motors za patenty a práva na technológie. „Chceme sa čo najrýchlejšie zbaviť akýchkoľvek poplatkov za licencie,“ doplnil Le Borgne. Nie je však isté, či sa to úplne podarí, pretože jedným z dôvodov záujmu PSA o Opel boli technológie budúcnosti pre elektrické a vodíkové automobily. A tie si General Motors dobre postrážil.

Masívne škrty

Automotive News Europe uvádza, že koniec výroby motorov Opel by mal výrazný vplyv na vývojové centrum v Rüsselsheime, do ktorého Opel nedávno nalial 210 miliónov eur a zamestnáva v ňom 800 inžinierov, a tiež na viacero tovární: Rüsselsheim a Kaiserslautern (Nemecko), Tychy (Poľsko), Szentgotthard (Maďarsko) a Aspern (Rakúsko). Vo vzduchu je tiež asi 3 000 inžinierov, ktorí sa venovali projektom pre ostatné značky GM. PSA však tvrdí, že vývoj v Rüsselsheime chce zachovať, v rámci koncernu však nesmie existovať duplicita.

V súčasnosti Opel preberá od PSA dva modely SUV Crossland X a Grandland X, do troch rokov sa k nim pridá nástupca Comba (v súčasnosti od Fiatu) a nová Corsa. Na platformy PSA časom určite prejdú aj ďalšie úžitkové modely a pravdepodobne to čaká aj Astru. Otáznik tak zostane predovšetkým nad Insigniou a jej prípadnými derivátmi, na ktorú PSA nemá adekvátnu platformu.


GALÉRIA - 1 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ