Obludárium #7: Volkswagen Háčik

Keď si predstavím, že by som mal väčšinu života skladať trojkové Golfy Variant, celkom sa nečudujem bratislavským konštruktérom za toto dielko. Nesie názov Háčik a je to pokus o modernejšiu verziu Golfu Mk.II Country, i keď - nie tak úplne. Háčik má len tri dvere a je postavený takpovediac na kolene, z prostriedkov, ktoré sa podarilo ušetriť z výroby. Aké to sú?

Pod kapotou pracuje (údajne) prvá 1.9 TDi so 66 kilowattmi; tehlice majú 5 skrutiek na koleso, preto sa dá očakávať prítomnosť nápravy zo silnejšej VR6 alebo GTI - skôr však VR6, keďže Háčik disponuje pohonom všetkých štyroch kolies Syncro.

A že vychádza z trojdverového Golfu? No, ako sa to vezme. Má síce len tri dvere, no od B-stĺpika je to punk, zložený výhradne z dielov obdobného Golfu Variant, čo sa prejavuje napríklad na skosenejšej zadnej stene či interiéru z verzie Colour Concept.

No a keďže máme devadesátky, je celkom logické, že svoje miesto tu našla aj obligátna rezerva na dverách batožinového priestoru. 

Čo je však ešte podstatnejšie - tento automobil stojí za výrobou Touarega na Slovensku. Ferdinand Piëch totiž dlho tvrdil, že Volkswagen nemá ľudí a kapacity na vývoj terénneho modelu (inak ako jeho preznačkovaním, že, Taro?) a presvedčil ho vraj až prototyp Háčika, ktorý do Wolfsburgu nechal priviezť vtedajší šér vývoja, Martin Winterkorn. Do spolupráce prizval ešte aj Porsche a miestom výroby “projektu Colorado” - čiže Touarega - sa stala Bratislava.

Wow.

Otázkou však zostávajú dve veci. Napríklad, pochádza zadný nárazník z extrémne raritného, pretekárskeho Golfu A59? A druhá… prečo má, preboha, spojený nárazník s blatníkmi?!


GALÉRIA - 2 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ