Obludárium #6: Autozam AZ-1

V istých krajinách si na menší ekoteror museli zvyknúť už dávno predtým, ako sa začal diať u nás, v Európe. V rovnakých krajinách ale nemusia v zásade žiť prevažne hospodskí filozofi, ktorí si len s radosťou ponadávajú v krčme. Môže to byť napríklad aj v Japonsku, kde sa rozhodnú zatočiť s problémom trocha po vlastnom.

Viete, Japonsko je tak trocha ostrov. Na takom ostrove je pomerne obmedzený životný priestor a tam, kde je obmedzený životný priestor sa skrátka s ôsmimi metrami štvorcovými na automobil automaticky neráta. Preto na registrovanie riadneho automobilu musíte mať dôkaz, že vlastníte parkovacie miesto.

Výnimkou sú takzvané Kei Cars. Kei Car je automobil spadajúci do daňovej výnimky, čiže sa musí zmestiť do rozmerových a výkonových, resp. objemových limitov. Komu by však vadilo 0,66 litra a maximálne 63 koní, keď má Autozam AZ-1?

Toto minimonštrum bolo produkované a vyvinuté spoločnosťou Suzuki, i keď sa do showroomov dostávalo ako Mazda, či jej Kei odnož, Autozam. Iste, predávala sa aj identická vec s názvom Suzuki Cara, no Autozam doznal oveľa väčšieho úspechu. No, úspechu - keďže sa ich dovedna predalo len neičo okolo 5 000, úspechom je skôr vlastniť ho teraz, ako veterána. 

Kinder-superšport s krídlovými dverami disponuje v strede uloženým, dvanásťventilovým turbotrojvalcom, ktorý dáva mušiemu vozítku dostatočnú silu. Vozidlo je vrté, obratné a extrémne malé aj na pomery Kei Cars, čiže každý, kto má viac centimetrov ako priemerný Europoid, má skrátka smolu. Ale to nevadí. Dostatočné mojo v tom prípade dodáva napríklad príplatkový subwoofer vo výbave “Type L”, ktorú doň skrátka chceš. 

A keby vám poviem, že sa dá jednoducho prekonvertovať na ľavostranné riadenie… Čo vy na to?


GALÉRIA - 13 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ