Filtrovať podľa:

Viac ako 55 miliónom pozretí na YouTube, 400 miliónom oslovených ľudí a viac ako milión návštev internetovej stránky – jednoznačne (historicky) najúspešnejšia európska digitálna kampaň automobilky Kia. Preto získala ocenenie Red Dot v kategórii „digitálna reklama“ a ocenenie Automotive Brand Contest v kategórii „digitálna kampaň“. Takže, dobrodružstvo môže začať...     P.S. Pre niekoho možno marketingová banalita, pre niekoho ale obraz pokroku a inovácií automobilky. Čo ty na to?

Hlavná myšlienka je skrytá v slogane „Engineered Beyond Tough“. V praxi to znamená hlavne výraznú zmenu dizajnu, ale aj zlepšenie odolnosti a spoľahlivosti, požadované firemnými užívateľmi, rovnako tak ako pohodlie a jazdné vlastnosti v súlade s požiadavkami z radov fyzických osôb. Preto bude L200 k dispozícii aj s dvoma typmi pohonov - Super-Select 4WD a Easy-Select 4WD (manuálne prepínanie pohonu). Oba sú vybavené novým režimom Off-road s niekoľkými režimami - Gravel (štrk), Mud/Snow (bahno/sneh), Sand (piesok) a Rock (kameň, iba pre 4LLc). Navolením režimu sa mení riadenie výkonu motora, prevodovky a brzdenia s cieľom regulovať mieru preklzu kolies, a tak čo najviac zlepšiť schopnosti v teréne. Európska špecifikácia nového Mitsubishi L200 bude zverejnená koncom leta 2019.    

Je jasné, že Američania majú na autá trošku iný meter, ale informácie treba mať. Vzorku tvorilo až 500 000 vozidiel, pričom CR sa tejto téme venuje práve preto, aby boli ich odporúčania pri kúpe vozidla relevantné. Treba si dávať vždy pozor na novinky na trhu a počkať rok, dva, kým automobilka vychytá muchy vo výrobe a tiež odporúča dať si na čas pri faceliftoch. Ázijské automobilky Lexus: Lexus a Toyota opäť vedú v hodnotení spoľahlivosti CR už šiesty rok po sebe. Všetky modely Lexusu dosiahli priemerné alebo vyššie hodnotenie (pri hodnotení faceliftovaného LS-ka nemalo CR k dispozícii dostatočné údaje). Mazda: Automobilka vyriešila problémy, ktoré sužovali modely CX-9 a MX-5. Avšak CX-3 je hodnotený len niečo málo nad priemerom kvôli problémom s klimatizáciou. Subaru: Facelift modelu Impreza mal v minulom roku problémy, ale nakoniec získal o niečo lepšie ako priemerné hodnotenie. Aj Crosstrek (u nás XV) mal v prvom roku oveľa vyššiu ako priemernú spoľahlivosť. Športový WRX dosiahol...

Už štvrtý rok po sebe sa v časti „Design studio“ na stánku Hondy predstavilo niekoľko futuristických strojov. Tento rok to boli dve štúdie osadené motorom s objemom 125 cm3- CB125X a CB125M. Obe štúdie sú postavené na platforme súčasného modelu CB125R. CB125M je žiarivo červený nahý street motocykel s rysmi super-motard-u. Naopak, biely CB125X je „X“ model so zreteľným enduro zameraním. Oba modely si kladú za cieľ stimulovať predstavivosť mladších návštevníkov najväčšej svetovej motocyklovej výstavy, ktorí premýšľajú o možnostiach života na dvoch kolesách.    Ako sa totiž hovorí, že niekde sa začať musí. Super je, aspoň z môjho pohľadu, že ešte stále motocykle pre začiatočníka poháňa klasický spaľovací motor. Je mi jasné, že „elektru“ sa zrejme časom nevyhneme, ale jednoducho som klasik 😊.

Po úspešnom uvedení i30 N Line v októbri tohto roka prináša Hyundai aj druhý model v športovej výbave – i30 Fastback N Line. Ako inak, opticky sa snaží zobrať pár prvkov z ostrého eN-ka. Predný nárazník majú takmer identický, rozdiel je len v spodnej striebornej lište. Efektné je aj čierne orámovanie predných svetlometov. Športový look zadnej časti vytvára nárazník, trojuholníkové hmlové svetlo a špeciálny difúzor. V interiéri zase zaujmú športovo tvarované predné sedadlá a športový volant. Súčasťou výbavy sú aj kovové pedále a pri manuálnej prevodovke aj N-ková hlavica radiacej páky.   Pre väčší zážitok z jazdy prináša Fastback vo výbave N Line aj vyladený (rýchlejšie reakcie) benzínový motor 1,4 T-GDi s výkonom 103 kW, tuhšie naladený podvozok a výraznejší zvukový prejav. Fastback N Line sa môže pochváliť aj 18-palcovými zliatinovými diskami, športovými pneumatikami PS4 Michelin Performance a o 1 palec väčšími prednými brzdami. Na Slovensku sa i30 Fastback N Line začne predávať...

Mám rád veľké pick-up-y. Dávajú mi pocit neohrozenosti s príchuťou dobrodružstva. Naviac, s karosériou posadenou na ráme sú aj značne tuhé. Neviem presne, akú koncepciu má Tarok, má však niečo iné, čo sa mi tiež páči – má nápad. Poznáš ten pocit, keď hodíš na korbu dlhé dosky a musíš najprv dať dole zadné čelo korby a oni stále trčia? Tak Tarok tento pocit celkom dosť potlačil (super, aspoň nemusím zháňať červené trenírky, ktoré by som musel normálne na konci dosky zavesiť 😊). Tarok sa totiž hrá podobne ako svojho dávneho času Škoda Felícia Fun. Má normálnu korbu. Avšak pri potrebe prevozu dlhšieho predmetu sa dajú zadné sedadlá sklopiť a vyklopiť priečka medzi kabínou a korbou, čím vznikne dodatočný dĺžkový rozmer. A keď to nepomôže, tak príde na rad sklopenie zadného čela. Všetko dohromady musí mať max jednu tonu (čo je dosť slušné). Inak, interiér ako taký je skôr SUV (čekni aktuálne...

Anglická spoločnosť Zapp nedávno hodila do sveta mestský elektrický skúter i300. Za nič nehoriacim označením sa ale skrýva vcelku pohľadný a vo svojej podstate aj revolučný stroj. Ako zdroj energie využíva dva kompaktné li-ion akumulátory (jeden má rozmery 330 x 210 x 50 mm a váži necelých 5 kg), ktoré sa dajú poľahky zo skútra vybrať a doma nabiť (cca do 3 hodín). Podobne pozoruhodný je aj pohon – elektromotor má výkon 14 kW pričom cez jednostupňový prevod sa na zadnom kolese vie ocitnúť až 587 Nm. Vzhľadom na tieto parametre neprekvapí ani mestská akcelerácia – z pokoja na 50 km/h sa dostane hlboko pod 3 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je cca 100 km/h. Deväťdesiat kilový skúter by mal zvládnuť prejsť vzdialenosť približne 60 km. A hlavne, mnohé jeho časti vie výrobca prispôsobiť potrebám a predstavám zákazníka. No nezober to! (😊).

V Európe sa rok 2020 občas spája s masívnejším zavedením elektromobilov, v Rusku by sa v tomto roku mali rozletieť za zákazníkmi prvé taxíky spoločnosti Bartini, akoto objednávateľa a zadávateľa. V súčasnosti sa „zatiaľ“ ešte testujú prototypy. Urban eVTOL je elektrické „lietajúce auto“ s diaľkovým ovládaním pre dvoch alebo štyroch pasažierov. Vie letieť rýchlosťou až 300 km/h vo výške 900 metrov. Mašinka je stavaná na 30 minútový let, pričom kapacita akumulátorov by mala vystačiť na 150 km. Aerotaxi má pri vzlete vrtule vo vodorovnej polohe, počas letu v zvislej. Riadi sa jednotlivým naklápaním vrtúľ a smerovkou.    

Pre automobilku Jaguar Land Rover predstavuje investícia v Nitre najnovší krok v rámci stratégie globálneho rastu. Predtým otvorila spoločný podnik v Číne (2014) a továreň v Brazílii (2016), ktoré podporujú zmluvné výrobné prevádzky fungujúce od roku 2011 v Indii a od roku 2017 v Rakúsku. Vďaka novozriadeným medzinárodným továrňam môže Jaguar Land Rover zákazníkom ponúknuť množstvo nových modelov. Zároveň chránia automobilku pred fluktuáciou meny a podporujú konkurencieschopné podnikanie na celosvetovej úrovni.  Výroba na Slovensku Jaguar Land Rover v Nitre aktuálne zamestnáva približne 1 500 ľudí, z čoho 98 percent tvoria slovenskí štátni príslušníci a 30 percent ženy. V novembri sa začne druhá fáza lokálneho náboru, v rámci čoho bude automobilka hľadať ďalších 850 ľudí. Všetci pracovníci výroby absolvovali špeciálny 12-týždňový študijný program v školiacej akadémii, do ktorej automobilka investovala 7,5 milióna eur. Nová prevádzka s rozlohou 300 000 m² predstavuje na Slovensku to najlepšie z odborných znalostí v oblasti výroby a konštruktérstva s využitím...

Aké ľahké. Ideš si pokojne po diaľnici, zapneš adaptívny tempomat a nič nerobíš. Respektíve robíš – točíš volantom. Si pokojný a spokojne si jazdu užívaš. Iné však je, keď podobnú situáciu zažívaš pri jazde preplnenou diaľnicou, čo na Slovensku nie je stav nevídaný. Minimálne medzi Bratislavou a Trnavou je to riadny masaker. Vtedy sa ja precíznej elektronike zapotia obvody. A práve na zložité jazdné situácie sa zameral porovnávací test Euro NCAP. Test je rozdelený na dve hlavné časti. Prvou je brzdenie počas aktivovaného adaptívneho tempomatu. Situácií však bolo niekoľko – vpredu idúce auto ide pomalšou rýchlosťou, vpredu idúce auto brzdí alebo stojí. Najťažšou skúškou v tomto slede je, keď do jazdného pruhu odbočí iné auto tesne pred skúšaným autom alebo náhle opustí jazdný pruh lebo pred ním ide pomalé auto. Druhá časť preveríila možnosť vyhnutia sa prekážke resp. prejazd zákrutou keď „šoféruje“ auto. Nejde tak možno ani o prejazd ale o možnosť manuálneho šoférovania...

Aktuálne príspevky

Kia Stinger: Keď vieš, tak si ocenený

Mitsubishi L200: ...a máme tu „novú“ generáciu

Consumer Reports: Rebríček najspoľahlivejších áut

Honda: Dve malé pre mladých