Filtrovať podľa:

Navara Dark Sky Concept znie dosť tajomne, takmer strašidelne. Štúdia bola vyvinutá vo Veľkej Británii v spolupráci s Európskou vesmírnou agentúrou (ESA). Navara je osadená pokročilejšou verziou asistenčnej technológie Nissan ProPILOT, no hlavnou myšlienkou je prezentovanie schopností samotného pick-up-u. Vďaka robustnej konštrukcii dokáže ťahať príves aj menej prístupnou krajinou.   V prívese je totiž namontovaný vysoko výkonný teleskop PlaneWave. Keďže najlepšie podmienky na sledovanie nočnej oblohy sú neraz mimo civilizáciu, pomôže práve schopnosť vyšperkovaného Nissanu Navara. Inak sa Nissan podrobnejšie o úpravách veľmi nerozkecal. Takže zostala len vizuálna stránka...  

Podľa mňa sa dizajnové vylepšenia celkom vydarili. Nehovorím, že som hneď padol na zadok, ale som jeden z tých, ktorý primárne dizajn nerieši – veď zvyknúť sa dá na čokoľvek. Pre mňa je ďaleko dôležitejšie riešenie interiéru a jeho praktická stránka. V Renaulte Kadjar sa toho po technicko-ovládateľsko-spojovacej stránke udialo pomerne dosť: Do centrálnej časti palubnej dosky je implantovaná nová multimediálna dotyková obrazovka s kapacitnou technológiou pre jasnejší displej a väčšiu citlivosť. Diagonálne obrazovka  meria 7 palcov a  zobrazuje systém R-LINK 2 s ovládacími prvkami na oboch stranách. Pod ňou je nový ovládací panel automatickej klimatizácie s nastavením teploty a otáčok ventilátora v strede troch koliesok. K dispozícii sú teraz nové farby interiéru spoločné s novým čalúnením s prešívaním, v niektorých prípadoch s textúrovaným 3D efektom. Predné sedadlá majú nastavenie dĺžky sedáka, lakťová opierka je posuvná. Vrcholom ponuky bude Black Edition. Medzi charakteristické interiérové prvky patrí čalúnenie Alcantara, čierny strop a špeciálne ochranné rohože. Okrem...

Nič to. Dosť bolo žiaľu, SEAT Tarraco je jednoducho tu. Model, pomenovaný po stredomorskom antickom meste Tarragona. Meno Tarraco bolo vybrané verejným hlasovaním, na ktorom sa v záverečnej fáze ankety #SEATseekingName zúčastnilo vyše 140 000  fanúšikov značky SEAT z celého sveta (pokojne si sa mohol zapojiť aj ty).   A povedzme si to takto, že Tarraco má po technickej stránke pár koncernových predchodcov. Takže neprekvapí fakt, že môže byť aj sedemmiestny v dvoch verziách vybavenia Style a Xcellence, aj s adaptívnym podvozkom DCC (Dynamic Chassis Control). Inak je vpredu klasický McPherson, vzadu viacprvkové zavesenie. Základným benzínovým motorom je štvorvalec 1,5 TSI s výkonom 110 kW, ktorý sa montuje so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a poháňa predné kolesá. Väčší benzínový motor 2,0 TSI s výkonom 140 kW sa štandardne kombinuje so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG a systémom pohonu všetkých kolies 4Drive. Rovnaké výkony ako benzínové motory majú aj dve verzie turbodiesla 2,0 TDI. Základná je...

Zaužívané končí, k svetu sa hlasí menej tradičné. V predchádzajúcej generácii bol ProCeed trojdverový hatchback, v novej je športovejšie kombi, známe aj ako „shooting brake“. Keď treba, tak treba. Chýbať našťastie nebude emotívnejšie GT, päťdverový hatchback Ceed aj ProCeed. Extra ProCeed s dĺžkou 4 605 mm je o 5 mm dlhší než Ceed Sportswagon, taktiež o 43 mm nižší (1 422 mm). A keďže ide o športovejší variant, má o 5 mm zníženú svetlú výšku. Rázvor 2 650 mm zostal nezmenený. Trošku emócie vtesnáva karosérii širší zadný nárazník s dvojitými koncovkami výfuku vo verzii GT a GT Line. V strede dverí batožinového priestoru sa veľkými písmenami vyníma názov ProCeed umiestnený pod LED koncovými svetlami, ktoré sa tiahnu po celej šírke dverí. Vozidlo tak získava jedinečný svetelný podpis. Intro Od ostatných modelov rodiny Ceed odlišuje radom zmien, ktorých zámerom bolo vytvoriť v kabíne športovejšiu atmosféru. Sivý stop z modelov Ceed a Sportswagon nahradila čierna látka....

Akcia zavedie fanúšikov historických skvostov na dvoch i štyroch kolesách do regiónu Turiec – Kremnicko. Organizátorom akcie je Veterán klub Turčianske Teplice, generálnym partnerom je sieť autoservisov ProfiAuto. Organizátori tohtoročnú veteránsku jazdu po prvýkrát rozdelili na dve etapy a prichystali program až do večerných hodín. „Pripravujeme sa na rekordnú účasť posádok i účastníkov. Na štart pretekov by sa mohlo postaviť až 200 historických vozidiel a 340 účastníkov,“ povedal za organizačný tím Veterán klubu Turčianske Teplice Július Piliar a dodal: „Na štartovnom poli privítame i predvojnové vozidlá. Najhodnotnejšie veterány majú hodnotu i viac ako 30 000 eur.“ Jednodenné stretnutie je určené pre vodičov historických vozidiel, automobilov a motocyklov do roku 1988. Etapy prevedú jazdcov okresmi Turčianske Teplice, Žiar nad Hronom a Martin. Rallye sa koná za plnej premávky. Každý účastník pretekov musí so svojím vozidlom rešpektovať platné dopravné predpisy pre jazdu na cestných komunikáciách. „Považujeme za dôležité, aby sme pomáhali zachovať automobilovú históriu a...

Načo chodiť dlho okolo horúcej kaše alebo prázdnych kecov. Najhorúcejšia pikoška sa volá E-Aktívne ovládanie pohubu karosérie využívajúce 48 V sieť kombinované so vzduchovým pružením Airmatic. Ako jediný systém na trhu dokáže regulovať silu pruženia a silu tlmenia na každom kolese samostatne. Pôsobí proti nakláňaniu karosérie nielen v pozdĺžnom, ale aj v priečnom smere a proti vertikálnemu pohybu karosérie. Spolupracuje aj so skenovaním povrchu vozovky (Road Surface Scan), takže systém ako keby dopredu vedel čo bude a vedel sa na nerovnosti pripraviť. Znie to naozaj perfektne, len ako potom vodič za volantom bude vnímať jazdu a limity auta? Zvedavý som veľmi na realitu...hlavne slovenskú. Úplne novou funkciou je režim vyslobodzovania schopný opakovaným zvýšením a znížením svetlej výšky vozidlo (napr. pri zapadnutí v piesočnej dune) rozhojdať, zmeniť tak tlak kolies na podklad a zlepšiť trakciu, čím vozidlo vyslobodí. Medzi viacerými inováciami je tiež aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach, ktorý okrem iného preventívne upraví...

Test je skôr marketingový ako reálne záťažový, avšak celkom terénne odvážny. Reálne kontúry sa dajú odhadovať, isté však je, že Tarraco má objem batožinového priestoru 760 litrov, zvládne 85 percentný bočný náklon, šesť jazdných režimov a nový asistenčný systém Rollover Assist, ktorý automaticky odomkne dvere, vypne motor a aktivuje tiesňové volanie v hypotetickom prípade prevrátenia.Howk...      

Nedajú si pokoj a nedajú si pokoj. Naozaj ich treba alebo je to len bohapustý EÚ kšeft? Čas ukáže, či je elektromobilita riešením alebo (slušne povedané) cestou nikam. Isté však je, že automobilka, ktorá neponúka niečo elektrické je súčasným outsiderom. Mercedes-Benz je v mnohom veľmi progresívna automobilka, v mnohom patrí medzi špičku. Podobne ako má BMW svoje „i“, má už aj M-B svoje EQ. Prvým modelom novej genézy je crossover EQC. Okrem svojského dizajnu však prekvapí hlavne premysleným pohonom (aj tu vidieť technologický a hlavne myšlienkový náskok). EQC má poháňané kolesá oboch náprav, pričom vpredu a vzadu je po jednom elektromotore, avšak s odlišným určením. Na zníženie spotreby elektrickej energie a zvýšenie dynamiky je predný elektromotor optimalizovaný na najlepšiu možnú efektívnosť pre slabú až stredne ťažkú oblasť zaťaženia, zadný určuje dynamiku. Spoločne prenášajú na vozovku výkon 300 kW, maximálny krútiaci moment oboch elektromotorov je nezanedbateľných 765 Nm. Lítium-iónový akumulátor má kapacitu 80...

Na nadchádzajúcom autosalóne v Paríži 2018 sa po prvý raz predstaví nová Toyota Corolla Touring Sports. Konečne. Auris Touring Sports si už toho dosť odžil. V skratke to Toyota vidí takto: K dispozícii bude len jeden konvenčný motor (preplňovaná 1,2ka s 85 kW) a dve hybridné pohonné sústavy. Známa kombinácia s 1,8litrovám štvorvalcom a systémovým výkonom 90 kW a nový s dvojlitrom a 132 kW (zaujímavé). Potrebný akumulátor je pod zadnými sedadlami.   Vpredu má klasický McPherson, vzadu úplne nové viacprvkové zavesenie, pričom ponúkne po prvý raz aj možnosť variabilného adaptívneho odpruženia (AVS). Na spríjemnenie cesty vodičovi a všetkým cestujúcim Corolla ponúka širokú škálu prvotriednych technológií na zvýšenie komfortu a pohodlia, ktoré sa v modeloch s najvyšším stupňom výbavy dodávajú prevažne ako súčasť štandardnej výbavy a v celom novom modelovom rade Corolla sú v ponuke ako možnosť voliteľnej výbavy. Ide napríklad o trojrozmerný otáčkomer, projekčný displej (HUD), audiosystém JBL GreenEdge, bezdrôtové nabíjanie mobilného...

Subaru chystá prekvapenie v podobe nového, strategického globálneho SUV. Zároveň bude rozširovať ponuku aktuálnych SUV a ich variantov, ako aj vylepšovať športové modely. Každý rok uvedie na trh kompletne vynovenú verziu niektorého z aktuálnych modelových radov. Zmeny sa udejú aj v technike. Automobilka chystá konštrukčné úpravy prepĺňaného benzínového boxera, z globálnej podvozkovej platformy SGP dostanú konštruktéri ešte viac dynamiky, dizajn áut získa výraznejšie, odvážnejšie a drsnejšie línie. Plug-in hybrid je na spadnutie, značku čaká aj celosvetové uvedenie plne elektrického vozidla a pracovať bude aj na rozvoji línie klasických hybridov bez zástrčky. To všetko s cieľom dať zákazníkom viac radosti z jazdy, ale aj chrániť životné prostredie. Tu sa však iniciatíva Subaru nekončí - planétu bude chrániť aj poklesom počtu nehôd, redukciou dopravných zápch a znižovaním počtu dielov do áut, ktoré je treba vymeniť.  STEP smerom k zákazníkom (blízkej) budúcnosti Cieľom predchádzajúcej stratégie Prominence 2020, prijatej pred štyrmi rokmi, bolo stať sa silnou...

Aktuálne príspevky

Mitsubishi L200: Štyridsaťročný mladík (v plnej kondícii)

Nissan Navara Dark Sky Concept: Pohľad do temnoty vesmíru

Honda Fest 2018: Srdcová záležitosť

Duster Tour: Veľký zážitok po siedmykrát