Filtrovať podľa:

Sú rôzne skupiny fanúšikov áut. Jedni preferujú hot§hatch-e, druhí zase poriadny 4x4 záber, iní zase pretáčavé potvory s dokonalým vyvážením. A potom sú fanatici do BMW (😊). Ale aj tak, pre všetkých: Nový motor je technicky odvodený od motora v M3 a M4. Preplňovanie zabezpečujú dve turbodúchadlá. Má 301 kW medzi 5 250 a 7 000 min-1 a maximálny krútiaci moment 550 Nm medzi 2 350 a 5 200 min-1. Dvojitý výfukový systém s elektronicky ovládanou klapkou vytvára výnimočný zvuk, avšak vo vybraných európskych krajinách bude vybavený časticovým filtrom. Šprint z pokoja na 100 km/h trvá 4,2 sekundy (s M DCT, 4,4 sekundy so 6stupňovou manuálnou prevodovkou). Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. S balíkom M Driver’s Package to môže byť 280 km/h Premyslene navrhnuté mazanie motora pochádza priamo z motoršportu, chladiaci systém po viacerých úpravách zase z modelu BMW M4 s balíkom Competition Package. V motorovom priestore nechýba karbónová vzpera z modelov...

Muránska planina, známa svojou prírodou a voľne žijúcimi divokými koňmi, privíta v termíne 8. 6. 2018 – 10. 6. 2018 už 26. Slovenský zraz MINI. Vítaní sú majitelia klasických vozidiel značky Mini ale aj vozidiel MINI zo súčasnosti ako aj noví majitelia týchto kultových vozidiel, ktorí ešte nenavštívili žiadne stretnutie a chceli by sa zoznámiť s partiou fanúšikov MINI. Stretnutie, ktorého hlavným miestom bude penzión Predná hora, je rodinného typu, preto je vhodné aj pre rodiny s deťmi. Organizátorom podujatia 26.Slovenský zraz MINI je už tradične Slovenský Klub MINI. Viac informácií a prihlášku nájdete tu.

Spoločnosti Škoda Auto Slovensko spustila súťaž s názvom Škoda E-shop – Body sa počítajú. Na jej konci si víťaz hlavnej výhry odnesie účasť pre 3 osoby na vybranej etape Tour de France 2018. VIP balíček Tour de France Škoda Hospitality zahŕňa kompletnú starostlivosť a bohatý program. „Na troch šťastlivcov čaká exkluzívna možnosť pohybu vo VIP zóne, ranný tréning s predchádzajúcim víťazom pretekov, vyhliadkový let helikoptérou a jazda v pelotóne v sprievodnom vozidle,“ konkretizoval výhru Róbert Hukel, vedúci popredajných služieb spoločnosti ŠKODA AUTO Slovensko. Súťaží každý Zapojiť sa do súťaže je jednoduché - stačí nakúpiť na Škoda E-shope tovar v hodnote aspoň 30 €. Šanca na výhru sa dvojnásobne zvyšuje nákupom produktov zo špeciálnej cyklistickej kolekcie (cyklistické príslušenstvo, dresy, bicykle, nosiče bicyklov na strechu a ťažné zariadenie), za ktoré sú 2 hlasy, zaradené do žrebovania. Súťaž potrvá do 31. mája. Výherca VIP balíčka bude vyžrebovaný 6. júna. Ďalších 5 vyžrebovaných výhercov získa poukážku...

V podstate som pokojný človek. Veľa vecí filtrujem, mnohé ignorujem. Dosť ma ale rozčuľuje arogancia prachatých sediacich za volantom nejakého BMW, MB či Audi. Fakt mám dojem, že so stúpajúcou cenou auta rastie aj ego majiteľa. Lenže aj pre nich platí fyzika či predpisy. Fyzika hlavne na ceste. Feši sedí vo veľkom SUV a arogantne predbieha. Alebo, neraz v podzemných parkoviskách nákupných centier, parkujú kade-tade. Však kto by ich tam dotiahol. Najradšej by som si kúpil lacnú Ladu a naschvál ich oškrel.                Nedávno nám aj čitateľ Tomáš poslal, ako vyzerá arogancia v hlavnom meste. Podarilo sa mu zachytiť Audi parkujúce na vyhradenom parkovacom mieste. To akože niekto fakt nemá medze??? P.S. Ak máš aj ty podobné skúsenosti, pokojne pošli fotku.

Volkswagen sa za veľkou mlákou nevzdáva. Žiadne malicherné problémy s naftovými motormi ho nezastavili, práve naopak. Automobilka totiž Američanom udrela na ich megaveľkú SUV nôtu. Atlas je naozaj veľký, na dĺžku meria cez 5 metrov. Lenže Amerika je nielen SUVéčkami živá. Preto VW ukázalo domácim možnosti nového podvozku. Atlas Cross Sport Áno, bude. Atlas Cross Sport sa bude vyrábať v americkej továrni v meste Chattanooga (Tennessee) spolu so sedemmiestnym Atlasom a Passatom. Volkswagen investuje približne 340 miliónov dolárov do jeho uvedenia na trh. Rovnako ako sedemmiestny Atlas, nový päťmiestny je tiež postavený na modulárnej platforme MQB (priečne uložený motor). Päťmiestny znamená aj novú zadnú časť v štýle kupé. Keďže ide o USA produkt, tak pod prednou kapotou sú motory spaľujúce výhradne benzín. Prvým je plug-in hybrid s čisto elektrickým dojazdom 70 km. Druhým je konvenčný hybrid s dojazdom na elektrinu 2,5 kilometra (do prípadnej zápchy stačí). Oba majú pohon 4MOTION s pohonom kolies...

Asi to bude chcieť veľa šampanského, prosecca, cavy alebo aj obyčajného sektu, ale zobrať titul Svetového auta roka 2018 ale aj Európskeho auta roka 2018 (XC40), chce nielen riadnu guráž, ale aj poriadny kus práce. K tomu sa dokonca pridáva ešte jedna premiéra – automobilka svetu nedávno predstavila prvý trojvalec v 91 ročnej histórii.    „Teší ma, že sa naše investície do produktov vyplatili,“ povedal Håkan Samuelsson, prezident a generálny riaditeľ spoločnosti Volvo Cars. „Hoci proti nám stojí silná konkurencia, ocenenie modelu XC60 dokazuje, že Volvo disponuje správnou kombináciou dizajnu, možností pripojenia a bezpečnosti, ktorá priťahuje zákazníkov na celom svete.“             Håkan Samuelsson vie veľmi dobre, čo hovorí. Je totiž nositeľom titulu Svetová automobilová osobnosť roka. Nech sa páči! K tomuto naozaj už netreba slová. Hádam len, milé Volvo, na zdravie 😊.

Prvotinou s novým označením sú dvojičky C4 SpaceTourer a Grand C4 SpaceTourer. Zmenu v názve však treba aj patrične osláviť. Myslím si, že nová osemstupňová automatická prevodovka je dostatočne oslavná a v podobnej veľkostnej triede sa často nevidí. V ponuke nahrádza šesťstupňovú automatickú prevodovku a je v úvode produkcie určená pre variant BlueHDi 160 S & S, v priebehu roka pribudnú aj ostatné motory.                Producentom prevodovky je už tradične japonský Aisin. Ďalšie dva prevodové stupne znamenajú zníženie priemernej spotreby o 7 percent. Ale taktiež aj zvýšenie rýchlosti, pri ktorej sa aktivuje štart/stop systém, na 20 km/h. Už samozrejmosťou je aj možnosť radenia pádlami pod volantom.

Michael Scully, hlavný dizajnér BMW Motorsport a muž, ktorý stojí za estetikou najnovšieho modelu pretekajúceho v Le Mans, v rozhovore vysvetlil, ako vznikol dizajn BMW M8 GTE. BMW M8 GTE bolo skonštruované na najťažšie vytrvalostné preteky na svete. Prečo považujete za dôležitý vzhľad vozidla? Keď sa BMW M8 GTE prvýkrát verejne predstavilo ako predobraz sériového vozidla, je kontinuita výkonu a dizajnu mimoriadne dôležitá, pretože pretekársky automobil zohráva veľmi aktívnu úlohu v tom, že pomáha tvarovať a sprostredkúvať podstatu nového BMW radu 8. Pretekárske vozidlá sú zvyčajne známe ako predmety zamerané na funkčnosť a páči sa mi, keď je vozidlo tak orientované: majú prirodzený, autentický výraz toho, čo robia. Táto vizuálna komunikácia je subjektívnejšia než stopky, no ako dizajnéra ma zaujíma nielen absolútny výkon vozidla, ale aj to, aký charakter oznamuje jeho tvar a grafika. Synergia medzi týmito prvkami je niekedy veľmi náročná, ale v dizajne ju považujem za najväčšiu odmenu. Prináša táto rovnováha...

Na rozhýbanie 2,1 tony treba poriadnu energetickú nálož. Preto si Maserati vypožičalo motor z Ferrari California T. Takže pod prednou kapotou teraz sedí dvoma turbodúchadlami fúknutá V8 s objemom 3,8 litra produkujúca 434 kW a 730 Nm. Maličkosť 😉. Stovku zvládne za 3,9 sekundy, maximálna rýchlosť je 330 km/h. Podobne pôsobivý je ale aj opačný údaj – 100 – 0 km/h len na 34,5 metroch. Myslím si, že tu už asi ani viac netreba.... ... len otázka, či 2,1 tonový náklaďák má takto jazdiť 😊.

Má síce americké meno, avšak jeho popularita je najviac citeľná v Európe - od uvedenia na trh v roku 2015 je najpredávanejším modelom značky na starom kontinente. Facelift sa preto sústredil nielen na dizajn, ale aj na modernizáciu pohonných jednotiek a asistenčných systémov. Tucson je navrhnutý a montovaný v Európe. V základe sa toho veľa nezmenilo, len sa niektoré veci zvýraznili. Ako napríklad predné a zadné LED svetlomety, pozmenené sú oba nárazníky. Dodávať sa bude s dvoma naftovými a dvoma benzínovými motormi. Naftový dvojliter produkuje slušných 137 kW, kombinuje sa s pohonom všetkých kolies a šesťstupňovou manuálnou alebo osemstupňovou automatickou prevodovkou. Menšia jednašestka sa bude dodávať v dvoch variantoch – 85 a 98 kW, oba sú k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a pohonom predných kolies, silnejší so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovku (7DCT) a pohonom všetkých kolies.             Benzínová jednašestka sa tiež ponúka s dvoma výkonmi – 97 kW atmosférických alebo 130 kW...

Aktuálne príspevky

Mercedes-Benz E All-Terrain: Všetkoterénne chute

BMW M2 Competition: Orgazmus na počkanie...

8 prevýkonovaných pozérskych prasacín do terénu

5 superáut, za ktorými nám bude smutno