Filtrovať podľa:

Hlavným dôvodom je  zjednodušenie vybavovania elektronických podaní pri evidovaní vozidiel, čo vyplýva tiež z uznesenia vlády Slovenskej republiky č. 327/2017 k návrhu opatrení na zlepšenie podnikateľského prostredia (bod B.8.). Evidenčný úkon s vozidlom urobený prostredníctvom elektronickej služby bude možné úplne dokončiť bez potreby osobnej návštevy dopravného inšpektorátu tým, že doklady vozidla a tabuľky s evidenčným číslom sa budú zasielať na adresu určenú prevádzkovateľom vozidla. Pri evidencii vozidiel MV SR navrhlo aj ďalšie čiastkové opatrenia, ktorým cieľom je zefektívniť a zlepšiť poskytovanie služieb evidencie vozidiel, napríklad vypustenie fyzického porovnávania údajov z dokladov s údajmi na vozidle, umožnenie vykonávania niektorých ďalších evidenčných úkonov na ktoromkoľvek dopravnom inšpektoráte či  predĺženie platnosti zvláštnych evidenčných čísel. Telefonovať počas jazdy bude možné len s pomocou handsfree, zakázané bude držanie mobilu v ruke. Toto pravidlo sa bude  vzťahovať aj na iné telekomunikačné, audiovizuálne alebo podobné zariadenia. Za porušenie týchto pravidiel sa zároveň zdvojnásobia pokuty. Dôjde tiež k úprave parkovania na...

Dalo sa čakať, že po predstavení novej generácie modelu Peugeot 208 sa jeho rodinný príbuzní s jednou nulou naviac uprostred ukáže čo nevidieť. A už ho dosť reálne vidieť. Tu sú jeho najdôležitejšie „kontúry“: Pri dĺžke 4,30 m a rázvore 2,60 m má bez ohľadu na pohon objem batožinového priestoru 434 dm3. Variabilitu podporuje dvojité dno (v závislosti od verzie), po sklopení operadiel zadných sedadiel vznikne takmer rovná plochu. Disky kolies majú priemer 18 palcov a prinášajú dve výhody - jednoduchšie možnosti individualizácie ako aj citeľné zníženie hmotnosti, pri všetkých štyroch kolesách až o 4 kg. Zvýšenie exkluzivity potvrdzuje aj dvojfarebné vyhotovenie so strechou lakovanou čiernou farbou Black Diamond a nápisy na C-stĺpiku vo verziách GT Line a GT. Nový tvar dostali aj výrazné 3 pazúry z LED. Svietia v noci aj cez deň, dostali sa do všetkých verzií výbavy a v najvyšších verziách výbavy aj do predných svetlometov. V závislosti od trhu dostanú predné...

Musím ale uznať, že motocykel Arc Vector vyzerá skvostne. Agresívny dizajn v štýle moderného cafe-racer-a. Elektromotor s výkonom 98 kW a batérie by som na prvý pohľad v jeho útrobách nečakal. Vraj zvládne stovku za tri sekundy a v akcelerácii pokračuje až do 200 km/h, pričom kapacita akumulátorov by mala vystačiť na nejakých 400 km. Mimochodom, brzdy dodalo Brembo, podvozok Öhlins, disky kolies BST, pneumatiky Pirelli a akumulátory Samsung. Číta sa to isto dobre, ale keďže každá minca má dve strany. Nepríjemnejšou je pohotovostná hmotnosť 220 kg, a to aj napriek (alebo vďaka?) masívnemu použitiu karbónu (kompletný rám) a iných pevných a ľahkých materiálov. Karbón je použitý dokonca aj na špeciálne riešenej prednej vidlici. Výrobca tvrdí, že aj vďaka nej dokáže motocykel promptne meniť smer. Filozofia je postavená na vyváženom výkone s kontrolou. Je to agilný motocykel so silným výkonom, ale navrhnutý tak, aby bol užívateľsky príjemný a zábavný na jazdu v...

Niežeby Mono potrebovalo zvlášť vylepšenia alebo nejaké retuše. Základná šoférska myšlienka je absolútne geniálna – je to defacto pretekársky monopost homologovaný na cestnú premávku. Od roku 2011 ho jazdí viac ako 120 spokojných majiteľov (pričom každý kus je originál postavený podľa špecifík majiteľa) v 40tich krajinách. Ale čas sa naozaj zastaviť nedá, preto BAC na tohtoročnom festivale Goodwood Festival of Speed predstaví nasledovníka. Veľa toho páni z BAC nezverejnili, len „drobnosti“. Nová mašinka vraj zvládne ísť okolo 270 km/h, stovku atakuje pod tri sekundy. Motor by mal produkovať cca 224 kW a 308 Nm. A hlavne – hmotnosť 580 kg. Zábava môže začať...    

Je to stretnutie klasických a súčasných automobilov Porsche (a všetkých fanúšikov). Vstup na podujatie je pre verejnosť bezplatný. Generálnym partnerom podujatia je Porsche Centrum Bratislava. A hlavne, všetko sa uskutoční 14.9.2019. Leto zväčša ubehne pomerne rýchlo, tak otvor diár a radšej si termín poznač už teraz. A takáto atmosféra na hrade bola minulý rok:

Čo sa k tomu dá dodať? Veľa nie lebo oficiálne bude predstavený 26. júna. Isté však je, že vzhľad nového XCeed-u je produktom európskeho dizajnérskeho centra značky vo Frankfurte pod vedením Gregory Guillaume, viceprezidenta dizajnu pre spoločnosť Kia Motors Europe. Kombinácia zvýšeného posedu a zníženej bočnej línie dodáva vozidlu športovejší šmrnc. Nuž, uvidíme čo to všetko a ako to nakoniec bude, lebo ProCeed-om GT ma Kia doslova dostala.

Jadrom zmien je hlavne dvojica dvoch nových naftových motorov (na ekologická EÚ). Menší má objem 1 749 cm3 - ponúka 110 kW a 340 Nm hnaných na cestu cez kolesá prednej nápravy. Väčší dvojliter má 140 kW a 380 Nm, všetko (aj) s pohonom všetkých kolies. V oboch prípadoch na manuálne prevodovku zabudni, dokonca aj zvlášť citeľné radenie. Predovka sa volá X-Tronic, takže ide o bezstupňový variátor. V interiéri si Koleos zachováva špičkový priestor podporený kvalitnejšími a mäkkými (mäkčenými) materiálmi. Pridaním dvojstupňového sklopného operadla na všetkých modeloch sa zlepšil komfort pasažierov na zadných sedadlách. V súlade s novou modelovou stratégiou Renaultu EasyLife je Koleos dostupný v úrovniach výbavy Iconic a GT-Line. Medzi štandardné funkcie v celom rade patria LED svetlomety, adaptívny tempomat, dvojzónová klimatizácia, bezkľúčový prístup, podsvietenie interiéru či cúvacia kamera.

Na autosalóne Shenzhen-Hong Kong-Macao International Auto Show 2019 ukázala Škoda štúdiu budúceho člena čínskej rodiny SUV. Štúdia Vision GT je mestské SUV prispôsobené potrebám čínskeho trhu. Snúbia sa v ňom kompaktné rozmery s veľkorysou ponukou priestoru v interiéri (hlavne vzadu musí byť veľa miesta). Sériovú podobu Škoda predstaví jeho sériovú podobu. Čína potom bude jediným trhom, na ktorom česká automobilka ponúkne päť rôznych modelov SUV. Pre automobilku je modelová ofenzíva SUV dôležitým pilierom rastovej stratégie ako v Číne, tak na celom svete. V roku 2018 dosiahla Škoda na čínskom trhu mocný rast, viac ako ktorákoľvek iná európska automobilka. Aj napriek zložitým ekonomickým rámcovým podmienkam navýšila dodávky zákazníkom oproti uplynulému roku o 4,9 percenta na 341 000 vozidiel.

Alebo je to úplne inak? Ponuku na sobáš totižto poslalo FCA (Fiat Chrysler Automobiles) – žeby už ani americká akvizícia finančne nepomohla umierajúcej európskej časti? Avšak, po dôkladnom preskúmaní podmienok návrhu FCA sa predstavenstvo skupiny Renault (Renault Nissan a a už trošku aj Mitsubishi) rozhodlo so záujmom preskúmať možnosť takejto spolupráce. Hypoteticky, keby sa Renault rozhodol do toho ísť, vznikol by poriadny svetový automobilový gigant tvoriaci veľmi širokú modelovú paletu pre ozaj širokých automobilových fanúšikov. Zostáva už si len počkať na rouhodnutie....

A technológie veľkých a drahých smerujú do malých a mestských. Vyzerá to tak, že v ďalšej automobilke zahadzujú spätné zrkadlá. Ekológia je neúprosná, no pritom mi príde, že nie je vôbec lacná. Spätné zrkadlá nahradili kompaktnými kamerami, ktoré do šesťpalcových obrazoviek vo vozidle prenášajú živý obraz. Obrazovky sú integrované do okrajov prístrojovej dosky a ich ergonomické umiestnenie zaisťuje vodičovi prirodzený pocit a rozhľad. To tvrdí správa, nie ja. Možno som staromódny alebo puristický (alebo niečo podobné), ale vonkajšie spätné zrkadlá mám bežne mimo zorného pola. Keď som sa potreboval do nich pozrieť, pozrel som sa. Po novom mi v aute pôjde nekonečný film, ktorý mi (zatiaľ teoreticky) príde trošku neprirodzený. Pevne však verím, že sa mýlim a pôjdem sa po prevezení kajať do polienko do rohu. Okrem kamier bude mať Honda e aj zapustené kľučky dverí. Výsledkom je zníženie aerodynamického odporu približne o 90 % v porovnaní s konvenčnými bočnými zrkadlami na...

Aktuálne príspevky

Škoda Superb: Už 85 ročná história

Kúpiť či nekúpiť si auto s dvojspojkovou prevodovkou?

Ford Focus Active 1,5 EcoBoost: UHO

Vláda schválila návrh novely zákona o cestnej premávke