Filtrovať podľa:

A to (vraj) cez prázdniny býva uhorková sezóna. Neviem ako ty, ale ja mám uhorky rád a inej zeleniny sa tiež celkom dosť urodilo... Audi                Informácie sú v súčasnosti veľmi dôležitá vec. Preto sa aj Audi rozhodla spojiť sily so spoločnosťou Huawei pri vývoji vzájomne (informačne) prepojených vozidiel, ktoré potrebujú ozaj silný a stabilnú sieť. Pilotný projekt sa bude testovať v čínskom meste Wuxi. Vyzerá to tak, že budúcnosť bude takmer na ako na autodráhe. Autá budú samostatne jazdiť, medzi sebou sa rozprávať a ty môžeš za volantom spokojne čítať noviny.                Alebo si (už) môžeš objednať Q8, najhorúcejšiu novinku so štyrmi kruhmi v znaku. Žiadna bratislavská „oná“ nezostane suchá... Je to fakt kus parádneho auta. BMW                Páni a dámy v Spartanburgu z Južnej Karolíny nám onedlho ukážu, ako kvalitne vedia poskladať úplne novú generáciu BMW X5. Aktuálne už dolaďujú posledné fázy výrobnej linky. V Dingolfingu, čo je zase v Nemecku, sa už spustila...

„Plán PACE! je kompasom k trvale udržateľnej a úspešnej budúcnosti pre Opel,“ povedal Michael Lohscheller. „Jedným z kľúčových prvkov plánu PACE! je aj posilnenie značky. Požiadal som svoj tím, aby vybrúsil profil značky Opel a vytvoril štúdiu automobilu, ktorá ukáže, kam bude Opel smerovať.“ Tím okolo riaditeľa dizajnu Marka Adamsa, revidoval filozofiu dizajnu Opel a rozhodol sa aplikovať niektoré dôležité zmeny v oblasti jemného doladenia pri tvorbe budúcich bestsellerov z Rüsselsheimu. Teraz bol vytvorený prvý náhľad na to, čo prinesie budúcnosť a ako by mohli vyzerať modely Opel v polovici budúcej dekády. Zatiaľ ešte nebol úplne odhalený, no už ukazuje dôležité detaily. Jedným z najfascinujúcejších príkladov princípov „výrazný a čistý“ je štúdia Opel CD, ktorá vzbudila veľký rozruch a medzinárodnú pozornosť pri svojej svetovej premiéra na frankfurtskom autosalóne v roku 1969.Kľúčové prvky sú jasne viditeľné aj na nedávnom výtvore dizajnového centra Opel v Rüsselsheime – štúdii GT Concept. A teraz...

Okrem toho, že je medzi motocyklami mastodont so spiatočkou, je však aj motocyklom, ktorý si medzi fanúšikmi a nadšencami vybudoval veľmi silné renomé. Dokonca až také, že tento rok sa na  päťdňových oslavách 35. výročia prvého stretnutia Európskej federácie majiteľov motocyklov Honda Gold Wing (GWEF) zišlo v slovinskom Velenje 1 800 nadšencov a 1 000 motocyklov z 35 krajín. Organizácia GWEF bola založená v roku 1983 a za cieľ si kladie „Zdieľať informácie a podporovať medzinárodný kontakt, priateľstvo a aktivity medzi klubmi Gold Wing a jazdcami“. Národné stretnutia sú známe pod názvom „Treffen“ (po nemecky „stretnutie“) a každoročne sa konajú až v dvadsiatich krajinách. Spoločný zraz všetkých členských krajín GWEF sa od roku 2003 koná každých päť rokov. Tohtoročný zraz prilákal jazdcov vo veku od 19 do 81 rokov z 26 členských krajín GWEF a ďalších 9 krajín vrátane Kuvajtu, Izraela a Austrálie. Medzi najdôležitejšie udalosti na stretnutí patrila Prehliadka národov – s...

Organizácia zodpovednosti výrobcov vozidiel Auto Recycling ktorá združuje 27 zástupcov výrobcov vozidiel a 43 značiek vozidiel znížila výšku vyberaných poplatkov za prevzatie zodpovednosti za nakladanie s odpadom pochádzajúcim z vozidla podľa zákona o odpadoch č. 79/2017 Z.z. Doteraz vyberaný poplatok 30 EUR za vozidlo kategórie M1 (osobné motorové vozidlo), N1 (malé nákladne vozidlo) a L2e je od 1. júla 2018 nižší o 20% a je stanovený na sumu 24 EUR vrátane DPH. „Výrobcovia vozidiel zabezpečujú činnosť zberu a spracovania starých vozidiel v súlade so svojimi povinnosťami, ktoré definuje smernica o vozidlách po dobe životnosti 2000/53/ES a zákon o odpadoch č. 79/2015 Z.z. Po zmene zákona o odpadoch a zrušení recyklačného fondu sme nastavili systém spolupráce na zber a spracovanie starých vozidiel s autorizovanými spracovateľmi na Slovensku a voči majiteľom vozidiel sme priniesli takmer 64% nižšie poplatky ako v predchádzajúcom systéme recyklačného fondu s poplatkom vo výške 66,39 EUR.„ poznamenal Ing. Pavol Prepiak,...

Aj keď sa to nezdá, ale Japonci sú výrazne konzervatívnym národom podmieneným rôznymi tradíciami a hrdosťou. Aj samotnú Toyotu Century uviedli na trh v roku 1967 pri príležitosti stého výročia narodenia Sakichi Toyodu, zakladateľa  spoločnosti Toyota Group, pričom je už viac ako 50 rokov symbolom postavenia japonskej elity. A to i napriek tomu, že Century sa celé desaťročia nemenila. Aktuálne sa do japonských autosalónov dostáva tretia generácia, až 21 rokov od premiéry druhej. Tomuto sa hovorí tradícia a presné načasovanie. Esencia Nová limuzína je výrazne ovplyvnená tradíciami a odvoláva sa rovnako na charakteristické vlastnosti tohto modelu počas desaťročí, ako aj na kultúrne dedičstvo Japonska. Tvorcovia sa inšpirovali umením japonských majstrov remesiel a zásadami pracovnej etiky monozukuri. Century disponuje najnovšími technologickými riešeniami v duchu moderných japonských priorít, ktorými je trvalo udržateľný rozvoj a bezpečnosť pre všetkých. Svedčí o tom aj hybridný pohon a moderné bezpečnostné systémy. Dvere vozidla majstri zhotovili v súlade s remeselníckym...

A tak sa tieto dve výrazné spoločnosti spojili a vytvorili spoločný Nissan GT-R50 oslavujúcu potenciál a vplyv oboch značiek. Godzila tak išla do kozmetického štúdia, z ktorého vypadlo toto: Karoséria je pozmenená, Taliani majú jednoducho vkus a hlavne cit pre detail. Na detailné a reálne kontúry si budeme musieť ešte mesiac počkať, ale ako ochutnávka môže byť. Okrem dizajnu má „italodzila“ nastaviteľné zadné krídlo, 21“ kolesá, interiér potiahnutý špičkovými materiálmi. Avšak ani motor neobišiel naprázdno. Oslavne je vyladený na 530 kW a 780 Nm. Aby takúto paľbu vydržal, má nielen väčšie turbodúchadlá a medzichladiče, ale aj posilnené resp. prepracované vnútornosti. Posilnená je ale aj prevodovka a diferenciály. Podvozok dodal Bilstein (DampTronic), pneumatiky Michelin (Super Sport).  

Esteticky klasická mašinka sa volá Honda Super Cub C125. Kto by to bol povedal, ale ide o najpredávanejšie motorové vozidlo na svete. Prvý model Super Cub C100 bol predstavený v roku 1958, keď značka Honda oslavovala 10. výročie svojej existencie. V roku 2017 bol vyrobený 100-miliónty Super Cub. Neuveriteľné číslo. Za úspech vďačí štýlu, spoľahlivosti, hospodárnosti a rýdzej použiteľnosti.                Súčasným európskym pokračovateľom myšlienok C100 sa stal Super Cub C125. Šablóna zostala, posilnil sa výkon motora do rušnej európskej premávky. Chuťovkou je poloautomatické radenie – klasickú spojku vystriedala odstredivá, samotná prevodovka je tradične štvorstupňová. Vylepšenia sa dotkli aj oceľového rámu, ktorý bol optimalizovaný s dôrazom na tuhosť. Klasické vypletané disky kolies nahradili disky z ľahkej zliaty, prednú bubnovú brzdu vystriedala kotúčová. Osvetlenie je tvorené výhradne LED diódami, zatiaľ čo inteligentný kľúč Smart Key je zárukou pohodlia pri každodennom používaní. Stroj sa bude ponúkať vo farbách Modrá perleťová Pearl Niltava Blue a Červená...

Od chvíle, keď si Lexus pred vyše rokom zaregistroval na európskom patentovom úrade ochrannú známku pre označenie LC F, v médiách sa objavuje čoraz viac informácií o novom superšporte. Od  špekulácií až po únik neformálnych informácií z útrob japonskej firmy. Mimoriadne veľký záujem novinárov vzbudzuje otázka pohonnej jednotky, pretože v prípade všetkých doterajších modeloch z rodiny F - čiže IS F, RC F i GS F – bol použitý vidlicový osemvalec s objemom 5 litrov a s výkonom 351 kW. Týmto motorom má ale osadený Lexus LC 500, preto niet pochýb, že športový LC F potrebuje niečo výkonnejšie. Podľa Car & Driver má Lexus LC F poháňať štvorlitrový motor V8 twin turbo s výkonom viac ako 441 kW koní (a 700 Nm), spriahnutý s 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Pohon zadných kolies bude prenášaný pomocou zmodernizovaného aktívneho diferenciálu a dynamiku vozidla bude koordinovať zdokonalený systém ovládania podvozku VDIM (Vehicle Dynamics Integrated Management). K...

V rámci prvej expedície Adventure Roads sa 40 motocyklových nadšencov na strojoch CRF1000L Africa Twin vydalo po kľukatých cestách lemovaných strhujúcimi scenériami západného pobrežia Nórska na 8-dňovú 3 500 km dlhú cestu z Osla na Nordkapp (najsevernejší bod Európy).     Honda Motor Europe opäť ponúka 40 jazdcom príležitosť vydať sa na strojoch CRF1000L Africa Twin vrátane novej verzie Adventure Sports na nezabudnuteľnú cestu, ktorá bude tentoraz zakončená na južnom konci afrického kontinentu. Druhá expedícia Adventure Roads začne v Durbane na východnom pobreží Južnej Afriky a zavedie účastníkov na 3 200 km dlhú cestu naprieč celou krajinou – cez Lesotho – do prekrásneho Kapského mesta. Dvanásťdňová cesta povedie rôznorodým terénom a impozantnými scenériami jednej z najatraktívnejších krajín pre dobrodružné výpravy.  Adventure Roads 2019 predstavuje kompletný balíček služieb pre 40 zákazníkov z celej Európy. Pre účastníkov bude zaistené všetko ubytovanie, sprievodcovia aj údržba ich strojov, takže môžu iba relaxovať, vychutnávať si jazdu a dopriať si nezabudnuteľné...

Niečo v štýle „malý, chutný, inteligentný“. Azda to najdôležitejšie. Spočiatku budú na výber tri agregáty: 30 TFSI, trojvalec s objemom 1,0 litra a výkonom 85 kW, štvorvalec 35 TFSI s objemom 1,5 litra a výkonom 110 kW , vybavený systémom vypínania valcov pri čiastočnom zaťažení cylinder on demand (COD) a štvorvalec 40 TFSI s objemom 2,0 litra, výkonom 147 kW a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm. O niekoľko mesiacov neskôr bude nasledovať základný trojvalec 25 TFSI s výkonom 70 kW. Inak ide o parádnu mašinku so všetkým, čo ak Audi patrí. Nechýba Audi drive select, Performance balík, verzia S line a podobne. Čiže v podstate poriadny päťdverový hatchback A1.  

Aktuálne príspevky

WTCR na Slovakia Ringu: Z 9 sa stalo 11

Škoda:: 6 krokov k správnemu fungovaniu klimatizácie v aute

Čo týždeň dal...

Citroën C3 Aircross: Letom svetom s...