North American International Auto Show: Supra, Mustang a ostatní...

A ty si bol už v USA? Ja veru áno, aj 3x. Je to fakt veľká krajina, ktorej obraz je (čiastočne) úplne iný ako nám často prezentujú v TV. Avšak, NAIAS sa konečne odviazalo a prinieslo nielen malicherné domáce nezmysly, ale aj niečo, čo aj Európana môže posadiť závistlivo do stoličky. Pár kúskov tu (😊).

Ford

Doteraz vyrobený najsilnejší Mustang sa volá Shelby GT500 je zároveň aj doteraz najsilnejším Ford-om vôbec. Kompresorom „naspídovaná“ 5,2 litrová Vé osmička produkuje 515 kW, čo je 700 koní (alebo viac?). Všetok potenciál posiela cez sedemstupňovú dvojspojkovú (chcel by som vidieť aspoň jednu spojku) na kolesá zadnej nápravy (koľko pneumatík treba na jednu sezónu?). A aby superlatívov nebolo málo, vpredu má americky najväčšie dvojdielne kotúčové brzdy s priemerom 420 mm a šiestimi piestikmi. Okrem toho má pozmenenú geometriu a, ak by mal niekto chuť, s balíkom Carbon Fiber Track zmiznú zadné sedadlá, 19“ kolesá nahradia karbónové 20“ ... Jednoducho, je to MAŠINA (!) nielen na jazdu rovno.

 

Jeep a Mopar

Jeep sa má veru čím popýšiť. Naposledy to bola skôr chuťovka, teraz ide o poriadny sériový model. Volá sa Gladiator a je to defacto pick-up odvodený z Wranglera. A Mopar ukázal možnosti jeho personalizácie – od vizuálnych až po rôzne úpravy podvozka a motora.

Kia

Načo trocháriť, za veľkou mlákou treba veľké veci. Veľké osemmiestne SUV automobilky Kia sa volá Telluride (kto vymýšľa takého názvy?). Poháňa ho 3,8 litrová Vé šestka s výkonom 214 kW, pričom cez osemstupňovú automatickú prevodovku roztáča všetky kolesá. Vo výbave nechýbajú rôzne jazdné režimy, špičkové ozvučenie Harman/Kardon aj rôzne možnosti konektivity.

Lexus

IS F mám veľmi rád, ale aj RC F nie je na zahodenie. Je doslova posledný (alebo aspoň jeden z posledných) mohykánov, ktorý poháňa atmosféricky plnený motor. Vidlicový päťlitrový osemvalec produkuje 336 kW a 520 Nm. Stále spolupracuje s perfektnou osemstupňovou automatickou prevodovkou (s dlhším koncovým prevodom). Po novom však jemne schudol a pribudol i launch control. Avšak, totálna jazdecká nirvána, to isto musí byť až RC F Track Edition. Vďaka vylepšenej aerodynamike sa viac „pricucáva“ k ceste, a taktiež schudol nejakých 80 kg.

 

Nissan

Netradičná elektrická štúdia sa volá IMs. Netradičných je na nej niekoľko vecí – chce vytvoriť novú kategóriu vozidiel, tzv. „vyvýšený športový sedan“ a interiér má koncepciu sedadiel 2 + 1 + 2. Okrem toho ide o autonómny elektromobil s pohonom všetkých kolies a pneumatickým pružením. Dva elektromotory (po jednom a každej náprave) dávajú systémový výkon 355 kW a 800 Nm, pričom kapacita akumulátorov by mala stačiť na 600 km jazdy.

Toyota

A je to konečne tu. Konečne sa všetci môžu do sýtosti nabažiť novej generácie Toyoty Supra, rodnej to modelovej sestry BMW Z4. Nuž, aj takto vyzerá globálne šetriaci svet moderných značiek a modelov. Nevadí, veď ide o dve vyspelé značky, ktoré na veľmi dobre vedia ako sa robia šoférsky príjemné vozidlá. Takže Supra. Dopredu ju ženie dvoma turbodúchadlami preplňovaný trojlitrový radový šesťvalec s výkonom 250 kW a 500 Nm. Puristi zrejme zosmutnejú, ale prevodovka je osemstupňový automat. Páni konštruktérski vsadili nielen na výkon ako taký, ale aj na obratnosť. Supra má totižto kratší rázvor ako GT86, aktívny diferenciál, rozloženie hmotnosti 50:50 (má nižšie ťažisko ako GT86 a vyššiu torznú tuhosť ako ospevované LFA), a v kabíne je parádne športovo tesno.


GALÉRIA - 29 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ