No a čo? Prázdninové vydanie

Po júnovom návale odpočívala redakčná schránka dva mesiace v relatívnom pokoji. IAA je však za rohom a tak je najvyšší čas naštartovať stroje na PR oddeleniach.

Auto mesiaca

Neodolateľný nápor luxusných noviniek nemá jednoznačného víťaza. Ako by aj mohol, keď koncerny Volkswagen a BMW predstavili to najlepšie, čo ich britské dcérske značky dokážu vyrobiť. Nové generácie ikon Phantom a Continental GT sú okrem luxusných materiálov vypchaté aj špičkovou technikou pre prvotriedny komfort. Asi tá globálna finančná situácia nebude taká zlá...

Troma vetami

Volkswagen má ďalší faceliftovaný Golf – Sportsvan. Pobral si veci z Golfu a okrem upraveného vzhľadu má ovládanie gestami v priestore, asistenta na jazdu v dopravnej zápche či asistenta na cúvanie s prívesom. Nové v ponuke sú tiež motory 1.0 TSI a 1.5 TSI.

BMW v rámci faceliftu i3 predstavilo verziu i3S. Jej elektromotor je silnejší o závratných 10 kW (135 kW) a 20 Nm (270 Nm), má však aj dynamickejšiu charakteristiku. V ponuke je už len silnejší akumulátor s kapacitou 33 kWh, ktorý sa dá doplniť o dvojvalcový záložný motor na dobíjanie.

Mini odhaľuje svoju elektrickú budúcnosť trojdverovým konceptom. Žiadne technické informácie nie sú k dispozícii, len trošku zlepšená aerodynamika. Do sériovej podoby sa dostane v roku 2019.

Bentley tiež stavilo na čiernu, temná verzia limuzíny Flying Spur nesie označenie V8 S Black Edition. Motor V8 s výkonom 388 kW a s krútiacim momentom 680 Nm rozhýbe ťažkú váhu z 0 na 100 km/h za 4,9 sekundy a ťahá ju po 306 km/h. V interiéri je použité kontrastné lemovanie, alebo čokoľvek iné podľa želania zákazníka.

Dacia prinesie do Frankfurtu nový Duster. To by nebolo na samostatný článoček? Ej veru nie, z dvoch použiteľných fotiek a elaborátu o tom, ktorá linka sa posunula o 30 mm a ktorá mriežka je väčšia ako doteraz, ho nemá cenu tvoriť.

Rošáda

Ford má nového riaditeľa dizajnu pre Európu, Holanďan Amko Leenarts vystriedal Joela Piaskowskeho. Ten postúpil na šéfa dizajnu pre celý svet v USA. Leenarts je vo Forde od roku 2012, predtým bol šéfom pre interiéry v USA. Teraz bude mať na starosti 275 zamestnancov v Nemecku a v Anglicku.

Zlatý klinec

Hlavné jesenné európske autosalóny čoraz viac bojujú o svoje opodstatnenie. Koho teda neuvidíte vo Frankfurte? Podľa očakávania Volvo, ktoré obmedzilo účasť na výstavách už dávnejšie. Podľa Automotive News Europe http://europe.autonews.com/article/20170815/ANE/170819993/frankfurt-no-shows-signal-brands-investment-shift  sa nechystá ani väčšina koncernu FIAT (Alfa Romeo, FIAT, Jeep), polovica PSA (Peugeot, DS), Nissan ani Infiniti a ani Mitsubishi. Na druhej strane v humbugu nemeckých koncernov by sa tieto značky bez výrazných noviniek zrejme aj tak trochu stratili. Automobilky navyše prichádzajú na to, že viac pozornosti získajú samostatnou akciou mimo špičky. Vôbec by som sa tak nečudoval, keby si svoje miesto pod slnkom v budúcnosti obhájila už len Ženeva.


GALÉRIA - 9 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ