No a čo? Júnové vydanie

Auto mesiaca

Nevyberiem nič konkrétne, pretože štyri nové malé SUV za pár týždňov, to je jednoducho veľa. Zhrňme si teda aspoň ich základné znaky. Dôležitý je opulentný exteriér s nadlimitným podielom ochranného oplastovania, kontrastne lakovaná strecha a výraz drsnejší, ako mal Nissan Patrol GR. Interiér je vytiahnutý do výšky, 400+ litrov kufra rozdeľuje dvojitá podlaha a nedáte sem nič, čo sa nápadne ponáša na detský kočík. Väčšinu ponuky tvoria turboekologické benzínové trojvalce, k tomu nejaký ten zelený diesel, pohon len predných kolies a kto nemá poriadny automat (teda DSG), tak jeho absenciu odôvodní, ehm, radosťou zo šoférovania. Sťažovať sa na takéto autá je boj s veternými mlynmi, ale v podstate si za to môžeme sami. Jedinou odpoveďou je: Nekúp to!

Troma vetami

Audi odtrhlo dekel svojej R8 Spyder. Vo verzii V10 plus dosahuje výkon 449 kW, z 0 – 100 km/h posádku vyfénuje za 3,3 sekundy a vrcholom je 328 km/h. Oproti bežnému Spyderu z neho vyhádzali ešte 25 kg, nechýba však elektrohydaulicky ovládaná strieška a audio od pánov Banga a Olufsena.

Audi R8 Spyder V10 plusAudi R8 Spyder V10 plus

McLaren postupoval podobne pri 570S, jeho turbo V8 dosahuje 419 kW, no z 0 na 100 km/h trhne Audi o 0,1 s (3,2 s) a zvládne rovnakých 328 km/h (bez strechy 315 km/h). Oproti kupé je Spider o 46 kg ťažší, avšak bez zmeny torznej tuhosti. Aktívny zadný spojler sa vysúva o 12 mm vyššie.

McLaren 570S SpiderMcLaren 570S Spider

Mercedes-Benz GLE Coupé má novú špeciálnu edíciu OrangeArt. Vyberte si jeden z 50 odtieňov sivej a v Stuttgarte vám na to dajú AMG balík, Night Package plus oranžové lišty, lemy lesklých čiernych diskov a tiež lemy sedadiel a koberčekov v kokpite. Príplatok je, držte sa, 4 165 € za exteriér a 2 618 € za interiér.

Mercedes-Benz GLE Coupe OrangeArtMercedes-Benz GLE Coupe OrangeArt

BMW urobilo špeciálnu edíciu X5M a X6M Black Fire. Ako isto predpokladáte, je od hlavy po päty celá čierna, dokonca aj kolesá má čierne. Len do interiéru prepašovali trochu červenej na spestrenie.

BMW X5M a X6MBMW X5M a X6M Black Fire

Volkswagen inšpiroval nový Special Up „Chrobákom“ z roku 1982. Na výber je čierna so žltými kolesami alebo naopak žltá s čiernymi kolesami. Interiér má ambientné osvetlenie, hliníkové lišty na prahoch, čierny strop a kombináciu čiernej a žltej na sedadlách a palubnej doske.

Nissan faceliftoval X-Trail, čo spoznáte podľa novej masky s lesklými plastami a rovnými hmlovkami. V interiéri je nový menší volant a na palube je aj čiastočne autonómne riadenie ProPilot (sledovanie jazdného pruhu a adaptívny tempomat). Ďalšími pozitívnymi novinkami sú adaptívne LED svetlá, vyhrievanie zadných sedadiel a bezdotykové otváranie veka kufra nohou.

Nissan X-TrailNissan X-Trail

Lexus po druhý raz faceliftoval CT200h. Vonku je nová maska a preusporiadané svetlá, vnútri modernizovaná palubná doska so širokouhlým displejom info-zábavného systému. Rozšírená je ponuka bezpečnostných systémov o adaptívny tempomat, sledovanie jazdného pruhu a čítanie dopravných značiek.

Lexus CT 200hLexus CT 200h

Aston Martin rozšíril ponuku motorov pre DB11 o 4.0 V8. Ide o agregát od AMG upravený na 375 kW a 675 Nm, oproti 5.2 V12 je tiež o 115 kg ľahší. Zvonka ho spoznáte podľa dvoch otvorov na kapote, dvanásťvalec má štyri.

Aston Martin DB11 V8Aston Martin DB11 V8

Jaguar a Land Rover implementovali nový benzínový štvorvalec z F-Type do radu ďalších modelov. Dvojliter s elektrohydraulickým ovládaním nasávacích ventilov má v XE, XF, F-Pace a Velare výkon 220 kW a v Evoque a Discovery Sport 213 kW, krútiaci moment je zhodne 400 Nm. Okrem toho sa rozširuje aj nasadenie biturbo dieselu (176 kW, 500 Nm) do všetkých spomenutých modelov, ktoré ho ešte nemajú.

Land Rover Discovery SportLand Rover Discovery Sport

Renault vyzbrojil Kangoo Z.E. novými akumulátormi (33 kWh), novým elektromotorom (60 kW), novým tepelným čerpadlom a novou nabíjačkou (7 kW). Teraz tak má normovaný dojazd 270 km a doplna sa s wall-boxom (7,4 kW) dobije za šesť hodín. Zaujímavé sú aj aplikácie v systém R-Link 2 Z.E. Trip (informácie o dostupnosti nabíjačiek) a Z.E. Pass (platba za nabíjanie na väčšine nabíjačiek), ktoré sa však, ako správne predpokladáte, zatiaľ netýkajú našej krajiny.

Renault Kangoo Z.E.Renault Kangoo Z.E.

Renault má nový motor aj pre Espace, konkrétne TCe 225 (165 kW, 300 Nm) s objemom 1,8 litra vyladený v spolupráci s Renault Sport a štandardne spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Ďalšími novinkami sú vetrané sedadlá, LED osvetlenie kabíny a info-zábavný systém R-Link 2 s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Ďalšou novinkou je verzia Executive s dvoma komfortnými vyhrievanými a extra polohovateľnými sedadlami vzadu, v strede je konzola s odkladacím priestorom a USB konektormi na dobíjanie.

Renault EspaceRenault Espace

Tak, milí PR-isti, šup-šup dovolenkovať, Frankfurt je za rohom.

Rošáda

BMW skompletizovalo svoj dizajnový tím obsadením Olivera Heilmera na pozíciu šéfdizajnéra Mini. Súčasný prezident Designworks (dizajnové štúdio BMW) pracuje pre koncern už 17 rokov. Jeho miesto prevezme Holger Hampf. Od 1. septembra sa ďaľej Gernot Schmiere stane šéfom User Experience Design, teda bude mať na starosti vizuálnu stránku digitálnych palubných rozhraní. Týmto sa uzatvárajú zmeny, ktoré naštartovalo oznámenie o príchode Jozefa Kabaňa na pozíciu šéfdizajnéra značky BMW, sekunduje mu Domagoj Dukec na pozícii šéfdizajnéra pre BMW M a BMW i, v Rolls-Royce je hlavou dizajnu stále Giles Taylor a motorky má na starosti Edgar Heinrich. Na vrchole je stále Adrian van Hooydonk ako šéf dizajnu celého koncernu.

Oliver Heilmer, šéfdizajnér MiniOliver Heilmer, šéfdizajnér Mini

Zlatý klinec

Robert Kubica sa opäť posadil do monopostu F1 a počas testovania modelu E20 ešte s motorom V8 odjazdil celkom veľa kôl, presne 115. Samozrejme, hysterické reakcie na tému „kedy opäť bude pretekať v F1“ vyrašili ako huby po daždi. Nuž, keď naprší a uschne. Nech bol výsledok Kubicovho testu akokoľvek dobrý, stále je otázne, či by zvládol záťaž celej sezóny. Poliak má už 32 rokov, čím by sa zaradil k starším pilotom v poli, a ešte pred pár rokmi (nehoda sa stala v roku 2011) bola jeho pravá ruka dostatočným dôvodom na invalidný dôchodok. A aj keď mu návrat pri jeho talente veľmi rád doprajem, musí to byť v prvom rade bezpečné pre neho aj pre ostatných.

 


GALÉRIA - 16 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Vilo Malina| 03.07.2017 09:12

    Neviete kto je autorom designoveho napadu akehosi X-ka na maske, ktory svorne zacali pred nejakou dobou aplikovat Japonci najprv na Toyoty, Lexusy a so zdesenim sledujem ze to pokracuje teraz sj na X-Traily? Je to ohavne a autorovi by som zakazal akukolvek dalsiu cinnost.

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ