Nissan X-Trail 2.0 dCi: Kroky k luxusu

Mám taký pocit, že automobilky už konečne našli limity downsizingu a aspoň čiastočne sa vracajú k štandardným objemovým kategóriám. X-Trail sa totiž až do nedávna musel uspokojiť len s 1,6-litrovými motormi, teraz je už vrcholom naftovej ponuky dvojliter s výkonom 130 kW.

Tuhý korienok

Nie práve spontánne reakcie s dôrazom na krútiaci moment v nižších otáčkach mu však dávajú trochu robotnícky charakter. Nižšie frekvencie by si zaslúžili lepšie utlmenie a radiaca páka by sa mohla pohybovať precíznejšie, potom z neho nebudem mať pocit ako v dodávke. So spotrebou sa zmestí do 7 litrov na 100 km, čo je očakávaná hodnota.

Celkovo pôsobí X-Trail trochu ťažkopádne, najmä pri manévrovaní mám pocit o triedu väčšieho auta. Tuhé riadenie pritom v zákrutách nevynikne. Aj podvozok má trochu tuhšie naladenie, než by mi bolo na našich cestách milé. Nissan tak pevne sedí na ceste aj neceste a nenakláňa sa, no pri spracovaní väčších nerovností nie je úplne stopercentný.

Mixík

Interiér testovaného auta bol skombinovaný z čiernych a svetlohnedých plastov. Akoby Nissan nedal spracovať do svetlej farby všetky dielce, ale len niektoré. Vzniknutý mix doplnený svetlým koženým čalúnením sedadiel pôsobí nedokončeným dojmom. Nový volant Nissanov sa mi však páči z vizuálnej aj funkčnej stránky. Osvieženie si už pýta osvedčený info-zábavný systém Nissan Connect, potešilo by predovšetkým lepšie rozlíšenie displeja. Najmä pri 360-stupňovom zobrazení okolia vozidla.

Kabína je vcelku priestranná, vzadu Nissan zvolil zvýšené umiestnenie posuvných sedákov pre lepší výhľad. Okrem predných sedadiel sa dá pod zadkom zakúriť aj ľuďom vzadu, musia však o to požiadať vodiča. Spínač je totiž umiestnený na stredovom tuneli ešte pred lakťovou opierkou a ovláda, na rozdiel od iných áut, celé sedadlo.

V kufri je dvojdielna podlaha – šikovná, keď potrebujete priestor predeliť a zároveň nemotorná, keď sa jej potrebujete zbaviť. Ale môže tu byť aj tretí rad sedadiel... Plusom je priestor na odloženie roletky, mínusom málo odolný plast samotnej podlahy.

Viac funkcií

V rámci obnovenej ponuky asistentov dávam plusové body za nové adaptívne LED svetlá. Ich výkon je konečne hodný auta, s ktorým plánujete dlhé cesty, a s pomocou natáčania urobia naozaj dobrú službu. K novým prvkom výbavy patrí tiež bezdotykové otváranie veka kufra, ktorému nemám čo vytknúť. Samotné veko je, samozrejme, motorizované. Obligátna poznámka: prečo tu nie je tlačidlo „zavri a zamkni“? A prečo sa neotvárajú ešte trochu vyššie?

Snaha zatraktívniť X-Trail v očiach bonitných klientov sa Nissanu nedá uprieť. A možno mu pár ľudí na to aj skočí. Ale silnejší pocit prémiovosti a luxusu musíte pohľadať inde.


GALÉRIA - 45 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ