Nissan Qashqai: Z dobrého lepší

Málokedy sa facelift skutočne podarí, ale druhá generácia Qashqaiu je tou povestnou výnimkou. Nový predok mu totiž pristane viac ako ten doterajší. Len sa na neho nesmiem pozerať dlho z blízka, lebo lesklé čierne plasty nepatria k mojim obľúbeným materiálom v interiéri a ani v exteriéri.

Do prednej časti integroval Nissan nové LED svetlá, ktoré sa už vedia aj natáčať a svietia podstatne lepšie než doterajšie pasívne. Zvyšok auta sa prakticky nezmenil. Celkom ma zaujalo riešenie zadného nárazníku s akoby dvoma difúzormi, čo zadnej časti dodáva dynamiku.

Interiér ponúka dve podstatné novinky: nový skosený volant s lepším usporiadaním tlačidiel a zaujímavé sedadlá. Na volante ma však vyrušoval krížový ovládač palubného počítača, ktorý jednotlivé položky prepína smerom doprava/doľava. Hore/dole by mi prišlo logickejšie, ale je to asi len vec zvyku.

Nové prešívané kožené čalúnenie mi príde inšpirované značkou DS, ale neprekáža mi to. Výsledný efekt je totiž pekný a príjemný. Qashqai nie je žiadny priestorový zázrak, ale rodinu vcelku pomestíte. S batožinou to však bude trochu boj, pretože kufor patrí k tým tesnejším. Nejednoznačný názor mám aj na dvojitú podlahu, ktorú Nissan zložil z dvoch dosiek. Keď chcete využiť celý priestor, tak neviete čo s nimi. Na druhej strane stačí jednu z nich poľahky dvihnúť a zasunúť a máte kufor rozdelený na dve polovice. Plusom je, že pri zloženom operadle plató schováte práve pod podlahu.

Diesel s objemom 1,6 litra je pre Qashqai príjemnou voľbou a zároveň jedinou, ak chcete aj pohon všetkých kolies. Ten sa dá prepínačom aj odpojiť, alebo natvrdo zamknúť v pomere 50 : 50. Keby som tu mal ešte nejakú automatickú prevodovku, tak by bola spokojnosť na maxime.

Motor má podľa očakávania dostatok sily v akejkoľvek situácii, dobrý pocit z dynamiky podporuje aj kratšie odstupňovanie prevodovky. Nissan zapracoval na jeho charakteristike v nižších otáčkach a teraz sa prezentuje plynulým nástupom sily. Je tiež dosť kultivovaný a so spotrebou sa dá zmestiť pod 6 l/100 km.

Azda najpozitívnejší posun urobil Qashqai na podvozku. Pri týchto rozmeroch sa dobrá obratnosť celkom očakáva, dokonca si kdesi v menu môžete prepnúť aj charakteristiku posilňovača riadenia (komfortná alebo športová, rozdiel nie je veľký). Neveľké očakávania som pri pohľade na 19-palcové kolesá mal od komfortu. Ale výsledok nebol až taký zlý. Podvozok je totiž relatívne mäkký a poddajný, takže Nissan nejako výrazne neskáče ani nehrkoce, dobre zvládnuté je tiež utlmenie. Na sérii nerovností je to trochu roztrasené, ale naozaj to mohlo byť ešte výrazne horšie.


GALÉRIA - obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ