Málokedy sa facelift skutočne podarí, ale druhá generácia Qashqaiu je tou povestnou výnimkou. Nový predok mu totiž pristane viac ako ten doterajší. Len sa na neho nesmiem pozerať dlho z blízka, lebo lesklé čierne plasty nepatria k mojim obľúbeným materiálom v interiéri a ani v exteriéri.
Do prednej časti integroval Nissan nové LED svetlá, ktoré sa už vedia aj natáčať a svietia podstatne lepšie než doterajšie pasívne. Zvyšok auta sa prakticky nezmenil. Celkom ma zaujalo riešenie zadného nárazníku s akoby dvoma difúzormi, čo zadnej časti dodáva dynamiku.
Interiér ponúka dve podstatné novinky: nový skosený volant s lepším usporiadaním tlačidiel a zaujímavé sedadlá. Na volante ma však vyrušoval krížový ovládač palubného počítača, ktorý jednotlivé položky prepína smerom doprava/doľava. Hore/dole by mi prišlo logickejšie, ale je to asi len vec zvyku.
Nové prešívané kožené čalúnenie mi príde inšpirované značkou DS, ale neprekáža mi to. Výsledný efekt je totiž pekný a príjemný. Qashqai nie je žiadny priestorový zázrak, ale rodinu vcelku pomestíte. S batožinou to však bude trochu boj, pretože kufor patrí k tým tesnejším. Nejednoznačný názor mám aj na dvojitú podlahu, ktorú Nissan zložil z dvoch dosiek. Keď chcete využiť celý priestor, tak neviete čo s nimi. Na druhej strane stačí jednu z nich poľahky dvihnúť a zasunúť a máte kufor rozdelený na dve polovice. Plusom je, že pri zloženom operadle plató schováte práve pod podlahu.
Diesel s objemom 1,6 litra je pre Qashqai príjemnou voľbou a zároveň jedinou, ak chcete aj pohon všetkých kolies. Ten sa dá prepínačom aj odpojiť, alebo natvrdo zamknúť v pomere 50 : 50. Keby som tu mal ešte nejakú automatickú prevodovku, tak by bola spokojnosť na maxime.
Motor má podľa očakávania dostatok sily v akejkoľvek situácii, dobrý pocit z dynamiky podporuje aj kratšie odstupňovanie prevodovky. Nissan zapracoval na jeho charakteristike v nižších otáčkach a teraz sa prezentuje plynulým nástupom sily. Je tiež dosť kultivovaný a so spotrebou sa dá zmestiť pod 6 l/100 km.
Azda najpozitívnejší posun urobil Qashqai na podvozku. Pri týchto rozmeroch sa dobrá obratnosť celkom očakáva, dokonca si kdesi v menu môžete prepnúť aj charakteristiku posilňovača riadenia (komfortná alebo športová, rozdiel nie je veľký). Neveľké očakávania som pri pohľade na 19-palcové kolesá mal od komfortu. Ale výsledok nebol až taký zlý. Podvozok je totiž relatívne mäkký a poddajný, takže Nissan nejako výrazne neskáče ani nehrkoce, dobre zvládnuté je tiež utlmenie. Na sérii nerovností je to trochu roztrasené, ale naozaj to mohlo byť ešte výrazne horšie.
0 KOMENTÁROV