Nissan Qashqai: Vo víre doby

Neviem ako to vnímaš ty, ale mne je z toho miestami do smiechu alebo do neveriaceho plaču. Naftový motor je zlý, emituje hromadu zlých častí a častíc. A v podstate časom aj benzínov motor bude verejný nepriateľ. Kto na to prišiel? Nedávno som totiž čítal výsledky výskumu v jednom meste – emisie spaľovacích motorov nie sú dominantné pri tvorbe škodlivín v meste. Výrazné percento si potiahol napríklad aj prach z odvaľovania pneumatík či brzdenia. Ale aj tak najvyššie percento tvorili znečistenia iného pôvodu. Nepamätám si presné číslo, ale bolo citeľne vyššie ako pri automobiloch. Nuž, kde je pravda sa (zrejme) nikdy nedozvieme (možno len v hlavách úradníkov, teoretikov a lobistov). Isté však je, že záujem o naftové motory naprieč rôznymi triedami začal upadať. Preto sa vôbec nečudujem, že v kompaktom SUV menom Nissan Qashqai môže predné kolesá roztáčať preplňovaná benzínová jednašestka.

Nissan QashqaiUž aj preplňovaný benzínový motor v kompaktnom SUV má význam.

Život bez klepania

               Hneď na úvod poviem, že ide to. A značne príjemne. Dôvodom je predovšetkým preplňovanie, vďaka ktorému sa dá jazdiť ako s naftovým motorom (😊). Žiadne zbytočné naháňanie ručičky otáčkomera, len tak obyčajné využívanie spodného otáčkového pásma. Šesťstupňová manuálna prevodovka mi prišla v úvode ako nerozumné riešenie. S podobne silným motorom (120 kW a 240 Nm) by parádne spolupracovala automatická alebo dvojspojková prevodovka. Čím som ale viac hltal vcelku dynamické kilometre, kombinácia sa mi zapáčila. Qashqai je relatívne ľahké auto (neváži ani 1,5 tony), takže som miestami podľahol. Lenže som si zase položil otázku, že obdobne dynamickú kombináciu vo vyššou aute akosi nechcem.

               Lenže to som ja. Ostatným ju odporúčam. V režime „každodenná ležérnosť“ si motor potiahol na sto kilometrov jazdy cca 6,6 l/100 km, po deaktivovaní režimu sa vedela pohnúť aj o dva litre vyššie (podobne aj ako pri extrémne krátkych mestských jazdách).

Nissan Qashqai3D poťahy sedadiel sú odvážne. Beriem ich.

               Globálne – áno, dokonca aj vo výbave Tekna+ s masívnym vzorom na sedadlách. Celok vďaka takýmto detailom vyzerá dosť hodnotne. Ešte keby sa niekde jemnejšie pohral s podvozkom či cvakajúcou kulisou radenia, bol by Qashqai eňo-ňuňo.

Nissan Qashqai......a zábava môže začať :-)


GALÉRIA - 18 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ