Nissan Navara Trek-1°: Práca so štýlom

Pick-upy sú dnes tak populárne, až sa bojím, že sa stanú tak trendové ako sú teraz SUV. Boh nás ochraňuj, keď cesty zaplavia tieto monštrá. Stále viac a viac značiek ich chce mať v ponuke, dokonca aj také, ktoré sa touto kategóriou veľmi nezaoberali. K starým harcovníkom ako Toyota Hilux či Mitsubishi L200 tak v nedávnom čase pribudol Renault Alaskan či Mercedes-Benz triedy X. Oba spomenuté stoja na základe Nissanu Navara. Aj samotný Nissan však pre svoj pick-up ponúka niečo extra. 

Výber najlepšieho

Nárast obľúbenosti pick-upov má na svedomí aj ich civilizovanosť, ktorá prišla s ich najnovšími generáciami. Tie majú oveľa bližšie k bežným autám, než k poľnohospodárskym strojom a odráža to ako kvalita a materiály v interiéri, tak aj možnosti výbavy. Testovaná limitovaná edícia Navary vychádza z najvyššieho stupňa výbavy Tekna, takže je celkom nabitá: obsahuje aj elektricky nastaviteľné a vyhrievané kožené sedadlá, Full-LED svetlá či 7-palcovú navigáciu s 360° výhľadom do okolia. Pri 5,3 metra dlhom aute je to neoceniteľný pomocník.

Do veľkej miery sa tak posádka cíti ako v bežnom aute. S niekoľkými rozdielmi, samozrejme. V prvom rade je to nastupovanie, v tomto prípade skôr naskakovanie, pre menších štveranie. Navara Trek-1° sa ponúka výhradne s kabínou double cab, v ktorej je plne postačujúci pre štyroch cestujúcich, vďaka šírke auta to však zvládnu vzadu príležitostne aj traja. Jediný priestor pre batožinu je v korbe, kabína však ponúka dostatok priestorov na odloženie menších vecí.

Pri zapínaní vyhrievania sedadiel treba pozrieť, čo stláčame, hneď vedľa je ovládač oslepujúcich reflektorovPri zapínaní vyhrievania sedadiel treba pozrieť, čo stláčame, hneď vedľa je ovládač oslepujúcich reflektorov

Drsný výraz

Pre Navaru existuje množstvo originálneho príslušenstva, ktorým sa dá doplniť podľa želania. Len pre info: -1° v názve označuje stupeň zemepisnej šírky, na ktorom leží púšť v regióne Navarra. Navara Trek-1° už má doplnky nakonfigurované. Dostať ho iba v bielej alebo čiernej farbe, k tomu patria v rámci edície aj čierne rámy pozdĺž prahov a zadná konštrukcia nad korbou s prídavnými LED svetlami. Ich výkon je ohromujúci a používať sa môžu výhradne mimo premávky. Po zapnutí sa pred autom objaví osvetlený štvorec, ktorý vyzerá ako okno alebo portál, cez ktorý sa vodič pozerá akoby do dňa.

Špecialitou limitovanej série sú aj čierne disky a kryt nákladného priestoru vo farbe karosérie. V priestore pre náklad je posuvná rozdeľovacia priečka a kompletná plastová výplň. Veko je vodotesné a korbu dokonale chráni, takže náklad zostane tak čistý, ako sa tam vložil a nehrozí, že by napríklad zmokol. Na druhej strane je trochu nevýhodou, že výrazne obmedzuje výšku predmetov, ktoré dokáže odviezť.

Ak chcete voziť na korbe pasažierov, treba ich zabiť alebo zviazať, inak by mohli utiecťAk chcete voziť na korbe pasažierov, treba ich zabiť alebo zviazať, inak by mohli utiecť

Chlapská jazda

Top výbave zodpovedá aj pohon s najlepšími parametrami v ponuke. Naftový štvorvalec preplňovaný dvoma turbami má 140 kW (190 koní) a celkom násilných 450 Nm. Silu motora cítiť v radiacej páke. Má robotníckejšiu kulisu, na voľnobehu jemne kmitá a pri zaradenom stupni pod plynom vibrácie do dlane dávajú precítiť prácu motora. Veľmi chlapský pocit. Agregát sa celkom prejavuje aj akusticky a hoci v spojení s aerodynamickým hlukom nie je tichý ako štýlové SUV, je na palube relatívne pohoda. Dámy z Cayennov a iných prémiových SUV by však nadšené neboli. Našťastie. Spotreba sa drží okolo 9,0 l/100 km.

Pohon všetkých kolies, redukčný prevod a uzávierka zadného diferenciálu. Nutné minimum pre offroadingPohon všetkých kolies, redukčný prevod a uzávierka zadného diferenciálu. Nutné minimum pre offroading

Nie zlé na auto, ktorého pohotovostná hmotnosť presahuje dve tony. Počítať s tým však pri jazde treba. Hoci má Navara volant, navigáciu, prístroje a ďalšie prvky z Qashqaia, na ceste sa samozrejme nespráva rovnako. Zadná viacprvková náprava síce pomáha so stabilitou zadnej časti hlavne ak je nezaťažená, náklony v zákrutách a veľká masa rútiaca sa cestou však vyžadujú trochu iný prístup. Z toho však vyplývajú prednosti tam, kde ich takéto auto má mať - mimo ciest a v teréne. Navara Trek-1° má štandardne aj uzávierku zadného diferenciálu, za ktorú sa inak pripláca 730 eur. Limitovaná verzia Trek-1° tak pridáva nielen štýlové doplnky, ale aj niečo do skutočného terénu. Ani v štýlovejšom prevedení to nie je žiadne orezávatko, ale seriózny offroad.


GALÉRIA - 21 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ