Nissan Navara: Hračka pre veľkých chlapcov

Veľký pick-up bola trieda odsúdená takmer na zánik. Už len pár značiek sa jej držalo. Ako keby sa zrazu trh s takýmito autami zasýtil a bolo po práci. Ešte šťastie, že pick-up dokáže nielen čo-to veľmi slušne potiahnuť ale aj vcelku komfortne odviezť. Preto sa zrazu pre ne vyskytla nová roľa. Pracovnú úbor sa vymenil za šortky, tepláky, tričko ale aj slušné rifle s košeľou. Lifestyle či voľnočasové aktivity sa stali novým javiskom, presne tak ako ukázal silný Volkswagen Amarok. Medzi tradičné modely ale patrí aj Nissan Navara, kráľ púšte.

V špičkovej výbave sa s ním človek naozaj nemusí hanbiť. Kožené poťahy sedadiel, automatická prevodovka, bezkľúčové odomykanie dverí, automatická klimatizácia, navigačný systém a dokonca aj štyri kamerky. Jedna báseň. K tomu, a bez príplatku, poriadny kus auta postavenom na ráme. Pre teoretikov. Rám je síce super pevnostná vec, ale zvyšuje hmotnosť auta a znižuje vnútornú výšku kabíny. Ale takýto typ auta sa bez neho nezaobíde resp. zaobíde, ale len raz (jazda terénom alebo s naloženým autom dá karosérii vždy zabrať, ako aj ťahanie). Takže áno, pevný rám treba. Počas jazdy som si uvedom ešte jeho jednu výhodu. Aj keď mala Navara „navŕkaných“ viac ako 20 000 kilometrov, bola absolútne tuhá. Ani jeden mimovoľný pazvuk sa z nej neozval.

Nieže by som extrémne jazdil po teréne, ale vyskúšať jej kvality treba. Ale neviem prečo, skôr som si užíval jazdu po bežnej ceste. Napočudovanie, dvoma turbodúchadlami fúkaný štvorvalec nie je márny, podobne ako sedemstupňová automatická prevodovka. Keď bolo treba, Navara celkom svižne išla aj zrýchľovala (a pritom išla hladko pod 7,5 l/100 km). Nič to ale nie je proti tomu pocitu z jazdy. Masívnu konštrukciu bolo cítiť pri každom prejazde jamy či výtlku. Neopísateľný pocit akejsi nadradenosti. Keď koniec cesty neznamená problém, znamená len pootočenie ovládača na pripnutie pohonu prednej nápravy.

Pohon všetkých kolies sa aktivuje otočným ovládačom. Pohon všetkých kolies sa aktivuje otočným ovládačom.

Vzhľadom na takéto kvality by sa dalo s nadhľadom povedať, že sa dá použiť aj ako rodinné auto. Ponúka štyri sedadlá (aj traja by sa vzadu potlačili), vzadu je ešte isofix na ľahké prichytenie detskej sedačky. Na korbu sa dá toho naložiť až až (priplatiť sa dá za kryt korby alebo nadstavbu). V takejto konfigurácii to ide – manželka alebo priateľka potenciálne šoférujúca si ale musí uvedomiť, že ide o auto s dĺžkou presahujúcou päť metrov (zase tie dĺžkové veci) – pokiaľ vzadu nesedí dospelý človek. Dvaja vedľa seba je „ok“, len s nohami je problém. Nohy sú dosť vysoko (zlomené v nepríjemnom uhle) a na chodidlá ja málo miesta. Nezachránia to ani výduchy ventilácie.

Skôr sa hodí na ťahanie čohokoľvek s hmotnosťou do 3 500 kg. A cesty do prírody. Alebo aj len tak ležérne niekam. Pustiť si dobrú muziku, občas zapnúť tempomat a len tak sa neohrozene presúvať. Nissan Navara takéto pocity ponúka plným priehrštím. Je to špecifický typ auta, no špecifický zákazník ho isto ocení. 


GALÉRIA - 42 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ