Nissan Micra: Ako omladnúť?

Je to až nezvyklé, akou medzigeneračnou dizajnovou premenou prešla Micra. Zo sivej myšky sa stala excentrická dračica, ktorú si môžete zvýrazniť napríklad prenikavou oranžovou farbou (inak aj zelená je dobrá) a prípadne aj olepiť nejakými čiernymi pásikmi (testované auto toľko „šťastia“ nemalo). To, že dizajnéri sa pri Micre držali aktuálnych trendov medzi hatchbackmi, dokazujú kľučky zadných dverí ukryté do stĺpika a následný čierny prechod k zadnému oknu.

Vpredu je to top

Pôsobivý štýl prezentuje Micra aj v interiéri, kde plastovú černotu rozbíjajú oranžové plochy obšité kožou a detaily na sedadlách (275 €, alternatívou je modrá, prípadne bordová s koženým čalúnením za 890 €). Vo finále to pôsobí dobre, navyše aj kvalita materiálov je veľmi slušná. Na tento segment jedinečným prvkom výbavy je 360-stupňový kamerový systém. Škoda len, že štandardný displej inak celkom príjemného systému Nissan Connect, má biedne rozlíšenie.

Nissan Micra interiér - autofans.skKvalitou materiálov patrí kokpit Micry medzi najlepšie v segmente.

Špecialitou je tiež ozvučenie Bose Personal s reproduktorom v hlavovej opierke vodiča. Systém ako taký nehrá zle, no osobne som bol rád, že reproduktor tesne za hlavou sa dá aj úplne vypnúť. Nepatrím k fanúšikom priestorového zvuku, pri hudbe mi to skôr prekáža. A lepší efekt než takéto elektronické hračky má vytlmenie rezonujúcich plastov v kabíne.

Priestoru je vpredu celkom dostatok, aj keď na šírku by nezaškodilo ešte pár milimetrov. Vzadu je vcelku tesno, ale tak primerane veľkosti auta. Celkom ma zaskočili mechanické kľuky na sťahovanie okien, toto som nemal v testovacom aute niekoľko rokov. Elektriku nemá Micra za žiadne peniaze. Kufor je veľkosťou v norme, žiadne zázraky v podobe napríklad dvojitej podlahy sa tu nekonajú.

Pohybová aktivita

Trojvalcový turbomotor si Nissan zobral od Renaultu a tak viem, čo sa asi dá od neho očakávať ešte pred naštartovaním. Po mdlom začiatku nastúpi turbína a auto výrazne ožije. S narastajúcim otáčkami však cítiť, že je tu k dispozícii len 66 kW a 140 Nm. Vo vyšších otáčkach motor už okrem svojho zúrivého vrčania nemá čo ponúknuť. Päticu manuálne radených prevodov majú všetky Micry, aj pri tomto motore je to prijateľné. Spotreba je tak dosť závislá od štýlu jazdy, ja som sa pod 6 l/100 km výraznejšie nedostal.

Pod kapotou to vyzerá, akoby sem niekto vysypal vedro hadov.Pod kapotou to vyzerá, akoby sem niekto vysypal vedro hadov.

Podvozok, ktorý má Micra spoločný s Cliom, je celkom zábavný a dobre čitateľný. Pri športovejšej jazde by sa zišiel trošku širší rozchod, vlnu nadšenia nevyvolá ani jemný sklon k bočným náklonom. Zadnej časti prospeje nejaká tá záťaž na upokojenie, nie však príliš, pretože potom pružiny a tlmiče strácajú svoje rezervy.

Čo je dôležité?

Nissan postavil novú Micru so silným zameraním na mladú generáciu. Tú možno potešia čačky a viac ako výkon im bude chýbať Apple CarPlay či Android Auto v info-zábavnom systéme. Podvozok nech je aký chce, pokiaľ sa s tým niekde „nevykýblia“. To by sa však stať nemalo, okrem povinného ESC je tu k dispozícii aj automatické núdzové brzdenie a sledovanie jazdného pruhu (balík k top výbave za 550 €). Nie je to zlé, ale na silnú konkurenciu medzi malými autami to Micre celkom nemusí stačiť.


GALÉRIA - 21 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ