Nissan: Máte auto správnej farby?

Pri voľbe farby sú ľudia konzervatívny. To tvrdí Nissan v štúdii, ktorú si dal spracovať na piatich najväčších európskych trhoch (Nemecko, Veľká Británia, Taliansko, Francúzsko, Španielsko). V každej krajine oslovili približne tisíc ľudí. Asi tretina opýtaných si namiesto obligátneho odtieňa sivej alebo čiernej mala zvoliť niečo živšie, napríklad oranžovú.

Výskum prebiehal formou osobných rozhovorov, respondenti odpovedali na špeciálne otázky, ktoré odhalili ich osobnosť, preferencie a správanie. Ide o bežnú psychologickú techniku, s ktorou sa možno stretnúť aj na niektorých pracovných pohovoroch.

Spriemerované výsledky za päť krajín tvrdia, že dve tretiny zákazníkov sa rozhodovali konzervatívne. Dominantnými sú čierna a sivá, s takýmto autom jazdí 38 percent respondentov. Až 53 percent uvádza, že farba ich ovplyvnila pri výbere auta a viac ako polovica z tohto počtu si vybrala svoju obľúbenú farbu. Keď sa to však porovná s výsledkami psychotestov, ľudia si mali voliť farby, ktoré vystihujú ich energickú, zábavnú a optimistickú osobnosť.

Karen Heller dodáva: “Pri výbere farby vstupujú do hry aj sociálne faktory. Napríklad v časoch ekonomickej neistoty volia ľudia istotu a preferujú neutrálnejšie farby – ako je čierna, biela alebo sivá. Preto ma vôbec neprekvapuje, že dve tretiny si vybrali konzervatívne odtiene. Voľbu farby ovplyvňujú tiež očakávania a čierna je často vnímaná ako farba očakávaní, je spájaná so špičkovými technológiami a inovatívnymi značkami. Takže nemusí to byť len o istote, ľudia si vyberajú to, čo vnímajú ako lepšiu vec pre svoj život.“

Aby sa zákazníci podobných chybám vyhli, vytvoril Nissan komunikačného robota na sociálnej sieti. Jeho inteligenciu programoval v spolupráci s Karen Haller, ktorá sa špecializuje na psychológiu farieb už viac ako 20 rokov a pracovala pre mnohé svetové automobilky. Na základe analýzy vášho profilu cez Facebook vám odporučí vhodnú voľbu z farebnej palety pre novú Micru.


  • farba,nissan,

GALÉRIA - 2 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ