Nissan Leaf: Viac výkonu, dojazdu aj autonómie

Zmena je viditeľná na prvý pohľad: Nissan Leaf vymenil podivne nafúknuté krivky za rovnejšie línie inšpirované konceptom IDS. Stále zostáva kompaktným päťmiestnym hatchbackom segmentu C s piatimi dverami a rozmermi 4 480 x 1 790 x 1 545 mm, rázvor náprav je 2 700 mm.

Okrem zmeny vzhľadu má nový Leaf aj nové pohonné ústrojenstvo. Elektromotor má výkon 110 kW a krútiaci moment 320 Nm, poskytuje vďaka tomu lepšiu akceleráciu. Maximálna rýchlosť sa medzigeneračne zvýšila o závratný 1 km/h na 144 km/h. Nová platforma má lepšie integrované batérie s vyššou hustotou, základná verzia s 40 kWh Li-ion akumulátorom má mať normovaný dojazd 378 km na jedno nabitie. Reálne sa dá očakávať niekde okolo 250 km, čo je podstatne použiteľnejšie číslo ako pri predchodcovi. Dobitie batérie z domácej 3 kW nabíjačky trvá 16 hodín, na 6 kW nabíjačke o polovicu kratšie. Rýchle nabíjanie dodá 80% kapacity za 40 minút.

Prepracovaný interiér má byť kvalitnejší, ergonomickejší a prehľadnejší, nová je aj 7-palcová obrazovka infozábavného systému. Už dlhšie známou funkciou bude e-pedal, k dispozícii bude aj ProPilot, obsahujúci adaptívny tempomat a aktívne držanie v jazdnom pruhu pre možnosť autonómnej jazdy, o plne automatické parkovanie sa zase postará ProPilot Park. Po 280 000 predaných kusoch prvej generácie má vysoké ciele aj Nissan Leaf 2, ktorý sa má predávať za rovnakú cenu ako jednotka od začiatku roka 2018. Koncom roka príde verzia s väčšou batériou a dlhším dojazdom.


GALÉRIA - 30 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ