Nissan Juke: Usilovná včielka

V exteriéri sa mu to ešte ako-tak darí. Stále je to ten kontroverzne vyzerajúci Juke, ktorý sa niektorým zvláštnym spôsobom páči, iní si nevedia predstaviť, že by z neho mali vystúpiť niekde na verejnosti. Dizajn je každopádne oživený, vpredu dostal pri facelifte v roku 2014 denné LED svetlá. Testovaný kus je dozdobený exteriérovým balíkom s čiernymi doplnkami a diskami, v kombinácii so žltým lakom vyzerá ako včielka Maja.

S podpisom od zubu času

Rozporuplne pôsobí aj interiér. Prístroje vyzerajú na toľko rokov, koľko majú, hlavne kvôli displeju palubného počítača so zastaranou grafikou, zobrazujúceho iba jeden údaj. Nepoteší automatický dojazd otvárania iba na vodičovom okne, ani množstvo dielov z plastu s lesklým povrchom. Umiestnené sú práve tam, kde sa auta najviac dotýkame: okolo ovládačov okna, klimatizácie a displeja info-zábavného systému. Žlté plochy v kabíne má na svedomí príplatkový interiérový balík, jeho súčasťou je aj kontrastné žlté obšívanie, ktoré vyzerá celkom dobre.

Vzhľadom na mestské zameranie automobilu je jasné, že na pomerne malom pôdoryse neponúkne kráľovský priestor. Dvojica vpredu bude mať miesta dosť, tak je to však takmer v každom aute. Oveľa viac vodiča naštve, že volant je nastaviteľný iba výškovo a nemôže si ho pritiahnuť k sebe, určite by pre lepší komfort privítal aj lakťovú opierku. Vzadu je ponuka priestoru podstatne horšia, za predným sedadlom nastaveným na svoju výšku som mal stiesnený hlavne priestor na nohy. Mestský crossover však nemá ponúknuť miesto ako limuzína, čo-to sa mu teda dá odpustiť, vzadu aj tak bývajú pasažieri minimálne. Oveľa častejšie sa hodí balík asistenčných systémov Nissan Safety Shield a hlavne panoramatický parkovací systém.

Bežnú prácu zvláda potichu

Modernizácia priniesla pod kapotu nový motor: preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,2 litra, pochádzajúci od Renaultu. Ide potichu a bez vibrácií, pri jazde bez rádia je v meste počuť aj celkom hlasné a štýlové odfukovanie turbodúchadla. Výkon 85 kW nie je žiadne extra číslo, autom však hýbe suverénne a hlavne má lineárny priebeh. Až tak veľmi, že sa zdá mdlý, v celom spektre otáčok sa totiž nedostaví gradácia ani zatiahnutie, hoci základnú prácu odvádza dobre. Badateľný vplyv na správanie auta má zmena jazdného režimu z Eco na Sport. Vtedy sa motor trochu prebudí a dokáže autu pomôcť predviesť jeho stabilitu aj ochotu zatáčať napriek vyššej stavbe.

Spôsob jazdy má však aj významný vplyv na spotrebu paliva. Po okresných cestách odkáže jazdiť za 5,5 litra, mesto a diaľnica však tlačia číslo na palubnom počítadle k deviatke, výsledný priemer tak skončil na hodnote 7 l/100 km. Pohon tak nevyniká úspornosťou ani dynamikou, hoci vie jazdiť za menej a nie je lenivý. Je to taká zmes ako vlastne celý Juke, ktorý navonok pôsobí veľmi extravagantne, v konečnom dôsledku to však už nie je nič extra. Od faceliftu ponúka aktuálne asistenčné systémy a výbavu, pridáva k tomu široké možnosti personalizácie, ktoré budú do generačnej obmeny hlavným bodom, dávny pôvod auta ešte v roku 2010 je totiž citeľný na každom jeho kúsku.


GALÉRIA - 29 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ