Nevydalo: Jiangling Landwind X6

Dostať sa na európsky trh je pre čínsku automobilku obrovská prestíž. Čínska ekonomika prosperuje a nachádza sa čím ďalej, tým viac ľudí, ktorí sú ochotní vysypať na stôl balík peňazí, povedzme za auto. A prečo by mali siahnuť po domácich automobilkách, keď prichádzajú zavedené automobilky, dobré pre zhýčkaných Európanov? Písal sa rok 2007 a jedna čínska automobilka chcela domácemu zákazníkovi ukázať, že na Európu skrátka má gule. BIM, a máme tu Jinagling Landwind X6.

Centrom modelovej ofenzívy mala byť krajina, ktorá má s pašovaním pochybných produktov na starý kontinent bohaté skúsenosti. Presne tak, hovorím o Holandsku. Landwind X6 bol už na pohľad celkom neporiadok. Vzhľadovo išlo Opel Frontera s prvkami Isuzu Rodeo, ktorý niekto nechal príliš dlho na slniečku. A už pri pohľade na fotografie interiéru môžete cítiť ten plastový smrad, ktorý sa z interiéru hrnul. Môžete. Verte mi.

S Isuzu mal Landwind X6 spoločný aj motor. Presnejšie boli v ponuke tri, objemovo od dvoch, do 2,8 litra. Kľúčový parameter, v ktorom sa ale pri uvedení Landwindu X6 sekli, bol čas uvedenia. X6 by sa možno ujala v roku 1991, no rozhodne nie o šestnásť rokov neskôr. Obzvlášť v dobe, keď už vtedy autá dosahovali vysokých bezpečnostných štandardov. 

V skratke: Organizácia Euro NCAP poverila nemecký ADAC, aby sa opýtal holandského zastúpenia automobilky Jiangling, či môžu poslať niečo z ich ponuky oproti stene. Odborníci sa ešte pred testom celkom jednohlasne zhodli, že to bude prúser. V mojich predstavách to ďalej prebiehalo asi takto: Spustil sa navijak, Landwind sa rozprášil po stene ako volské oko na panvici a ADAC bol určite nahnevaný, lebo práve prišiel o dve (celkom drahé) testovacie figuríny. Aha, mám tu pre vás aj video:

 

 

Čínska automobilka trvala na svojom, pričom sa odvolávala na európsku smernicu ECE R94, v rámci ktorej uskutočnila svoj vlastný chrash-test pri rýchlosti 56 km/h. Európska komisia na prekvapenie všetkých potvrdila, že automobil JE schopný brázdiť európske cesty. Cringefiesta, však?

Ešte raz, aby sme všetci nezabudli na to, aký to bol prúser... Nech sa páči, tu je gifko.

Po všetkých peripetiách tak Jiangling mohol predávať svoj Landwind v Európe, kto by však také auto chcel. Aj napriek svojej nízkej cene sa Landwind radšej vyparil z trhu, než si ho niekto stihol všimnúť.

 


GALÉRIA - 12 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ