Nevydalo: Lancia Hyena

Taliani vždy vedeli, čo je dobré. Teda, najprv sa párkrát sekli, napríklad postavili Pompeje rovno pod sopkou alebo zvolili Berlusconiho. Na druhej strane, aspoň tie Pompeje sa do dnešných dní celkom zachovali.

Nikto skrátka nie je dokonalý. Keď však príde na autá, vedia vyrobiť aj také, ktoré chytia za srdce svojimi ladnými a rafinovanými krivkami. A potom je tu Lancia Hyena.

 

Hyena vznikla ako myšlienka holandského importéra Lancie, ktorý sa volal Paul Koot. Veľmi dlho mrnčal pred dverami centrály automobilky, aby sa aspoň zamysleli nad myšlienkou ľahkého kupé s technikou Lancie Delta HF Integrale Evoluzione.

A mrnčal tak dlho, až ho... poslali kade ľahšie. Fiat vtedy nebol zrovna v závideniahodných číslach a ľahké a silné kupé bolo skrátka príliš nákladné a zbytočné. Koot sa však nevzdával a vedel, že k sériovému automobilu vedie ešte jedna, i keď troška zložitejšia, cesta. Skúsil to aj v karosárni Zagato, ktorá mala s koncernom Fiat veľké skúsenosti. A konečne uspel!

No, aspoň čiastočne. Dizajn vyšiel z pera Marca Pedraciniho, dizajnéra Zagata, v roku 1990. Kupé nemalo ani štyri metre na dĺžku, oproti Delte malo aj kratší rázvor a bolo podstatne nižšie. Zaujíma vás hmotnosť? Krásnych 1150 kilogramov.

O pohon sa starala mechanika spomínanej vrcholnej Delty, jej výkon bol však ešte zvýšený až na hranicu 300 koní. Hyena stála na kolesách, reálna, futuristická a strašne zvláštnym spôsobom sexy. Ak existuje auto, ktoré vyzerá ako navlečené do latexového overalu, pravdepodobne sme ho práve našli.

A čo na to vedenie Lancie? Nič. Niente. Dali len súhlas na používanie loga automobilky, všetko ostané musel Koot riešiť sám, vrátane dodávky dielov. To znamená, že ak niekto Hyenu skutočne chcel, Koot musel:

 

  1. Kúpiť Deltu HF Integrale Evoluzione
  2. Previezť ju z Talianska do Holandska a tam ju ošklbať
  3. Karosériu previezť naspäť do Talianska na prerábku
  4. A potom sa s ňou opäť otočiť do Holandska, kde bolo auto poskladané dokopy.

 

Asi tušíte, aký bol tento proces nákladný a zbytočný - a ako sa asi odrazil na predajných číslach. Hyena bola predstavená v roku 1992 na autosalóne v Bruseli a predalo sa dovedna 25 kusov v rozpätí rokov 1992 a 1993. 

Čítate správne! Dvadsať. Päť.

Ktovie, možno by sa s podporou automobilky predávala Hyena lepšie. Možno by dokonca vyrábala aj iné autá ako len Ypsilon pre taliansky trh...


GALÉRIA - 16 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ