Nevydalo: Aston Martin Cygnet

Šikanovanie obmedzovaním množstva emisií CO2, ktoré vypustia dnešné autá do ovzdušia, je jednou z tých vecí, ktoré si zanietený človek skrátka nemôže nevšimnúť. Nejdeme sa teraz baviť o tom, či ide o skutočnú šikanu alebo o premyslený a nevyhnutný ťah, ktorý zachráni našu planétu od nevyhnutného otepľovania. Opomenieme všetky štatistiky a zabudneme aj na neporovnateľné množstvo neporovnateľne škodlivejšieho metánu, ktoré ročne vyprdia do našej atmosféry milióny kusov dobytka. Ideme sa baviť o niečom oveľa horšom. O Astone Martin Cygnet.

Aston Martin je značka, ktorá si naozaj potrpí na exkluzivitu svojich áut. Dlhoročne sponzoruje Jamesa Bonda a reprezentuje Anglicko ako krajinu dostatočne skúsenú na to, aby vedela ľudstvu pripraviť len tie najlepšie superšporty a gétéčka. Keď však robíte LEN superšporty a gétéčka, po čase si na vás zgustnú úradníci z Bruselu a priľahlých inštitúcií. Na to, aby sa niečo podobné nestalo, preukázali v Astone priam slovenskú vynaliezavosť.

Požiadali Toyotu, či by im nevedela poskytnúť know-how k ich najmenšiemu celosvetovo predávanému miniautu iQ. Oni im povedali "Okej, uvidíme" a zverili im jednu do rúk. V Astone ju postavili nanovo, obhodili novým kukučom, povedomou maskou chladiča a interiér obšili pravou kožou len tie najšikovnejšie Gaydonské "švadleny" (okej, švadleny nie sú práve spisovné, no so slovom šičky mám odmalička problém). Výsledok bol... fakt na smiech. Ale tak, čo iné sa dalo čakať.

Svoju pointu však táto exkluzívna kabelka mala. Nikto totiž niečo také ako exkluzívne auto do mesta ešte nepostavil a ako prívesok k novému Vantage to asi celé trocha dávalo zmysel. Aston plánoval vyrobiť okolo 4000 kusov ročne, aby sa im zníženie emisného súčtu podarilo k hodnote tak 220 gramov na kilometer, čo bolo asi o stovku menej, ako mali pôvodne. Lenže... nevydalo.

Z pôvodných 4000 kusov ročne stihli za tri roky výroby predať len niečo okolo 150 kusov. Ešte raz, 150, slovom STOPÄŤDESIAT. Mohlo za to niekoľko faktorov - už samotná existencia tohto auta bola celkom škandalózna, a cena na úrovni viac ako 30 000 € v základnej výbave tomu veľmi nepomohla. No pre tých, ktorí si myslia, že nakúpia lacný ojazdený exemplár a o pár rokov zarobia ťažké prachy, mám jedno upozornenie: Cena časom veľmi neklesá. Práve naopak - niektoré špeciálne edície sú na predaj za takmer 50 000 €. A to je skutočne trpké.


GALÉRIA - 11 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ