Mondial Paris Motor Show 2018: Leštenie vizionárskej gule alebo nech žije mobilita 1.

Alpine

Znovuzrodené Alpine, bude so všetkými svojimi modelmi umiestnené v samostatnom stánku. Takže ak sa zatúlaš do haly 1, uvidíš A110 Pure, dve A110 Légendes a A110 GT4.

BMW

Návštevníci parížskeho autosalónu napríklad uvidia prvé modely s novým operačným systémom BMW Operating System 7.0, ktorý prináša plne digitálne zoskupenie prístrojovej dosky a ovládacieho displeja. Firemná stratégia BMW Group s názvom Number One > Next sa zameriava na oblasti vývoja, ktoré sú obzvlášť významné pre budúce fungovanie spoločnosti, t. j. dizajn, autonómne riadenie, konektivita, elektrifikácia a služby.

A okrem toho sa budú dať vidieť aj normálne autá, ako napríklad Z4, 8 Coupé, X5, M5 Competition (460 kW)a úplne novučičký sedan radu 3.

Citroën

Klasický Citroën C5 skončil, nech žije nastupujúce SUV C5 Aircross. Napriek tomu, že ide o SUV, nestratí nič s povestného Citroën komfortu. Teda stratí, hydropneumatické pruženie umrelo kvôli nákladovým položkám v čase. Nahradil ho síce jednoduchší, no progresívny Progressive Hydraulic Cushions s dvoma hydraulickými dorazmi. A premiérový C5 Aircross Plug-In Hybrid Concept

Hyundai

Kia

Lexus

RC, LC, ES a UX. Jasné? Svet automobilky Lexus je svet dvojpísmenkových skratiek. Z nich svetovú premiéru zažije kupé RC, európsku zase sedan ES.

Mercedes-Benz

Stredobodom prezentácie divízie Mercedes-Benz Cars sú okrem výstavnej premiéry vozidla Mercedes-Benz aj svetové premiéry novej generácie GLE a triedy B. Mercedes- Benz ukáže aj trošku emócii v podobe modelu A 35 4Matic poháňaný novým 2,0-litrovým preplňovaným štvorvalcom s výkonom 225 kW.

Peugeot

Aj Peugeot sa rozhodol, že v budúcnosti už nebude (takmer) potreba autoškôl a iných inštitúcií podporujúcich zlepšovanie jazdných návykov. Elektrický a autonómny koncept sa volá e-Legend. Nie som síce fanúšikom jeho myšlienky, no dizajn sa veľmi vydaril. Zrejme by bolo byť aj veľmi zábavný, keď v ňom bude posádka spať. Presne tak, ponúka totiž štyri špecifické jazdné režimy. Autonómne sa volajú „Soft“ (ako jazda v kine) a „Sharp“ (pripojíš sa na internet a fičíš na sociálnych sieťach mimo svet). V týchto režimoch sa volant stiahne do prístrojovej dosky, rozložia sa sedadlá, vytiahnu držiaky na smartfóny.... Môže to byť super, ale asi by som sa trošku bál a nevedel si pôžitky dokonale užiť. Našťastie, e-Legend má aj dva „manuálne“ režimy – „Legened“ (na obrazovkách sa imituje prístrojová doska modelu 504 Coupé, skoro ako nepodarená čínska kópia) a „Boost“.

Renault

SEAT

Nielen najväčší Tarraco, ale aj Arona TGI. Pod jej prednou kapotou sa nachádza preplňovaný trojvalcový liter s výkonom 66 kW, potrebné nádrže na zemný plyn sú umiestnené pod zadnými sedadlami a batožinovým priestorom. Dohromady pojmú 14,3 kg plynu, čo by malo vystačiť na 400 km. Ďalších 160 km ponúkne maličká nádrž na benzín.  

Škoda

Česká automobilka už tradične vsadila na nekonečné kúskovanie alebo dávkovanie. Celý Kodiaq RS síce už nie je opradený rúškom tajomstva, avšak reálne a čisté kontúry môžeme len odhadovať. Isté však je, že prvé SUV s prívlastkom RS bude (aj napriek zlému eko renomé) poháňané naftovým dvojlitrom s výkonom 176 kW.

Toyota

Už aj Toyota sa rozhodla, že dosť bolo rozkoše a treba sa trošku zmeniť, transformovať - z ekologického smerovania na mobilitu pre všetkých. Tento posun odráža aj nový stánok, ktorý budú tvoriť tri špecializované zóny. Prvá – nazvaná Začnite s nemožným – je venovaná novým riešeniam mobility a inováciám budúcnosti. Druhá je oslavou motoristických aktivít a pretekárskeho tímu Toyota GAZOO Racing. A napokon tretia zóna je venovaná novým modelom. RAV4 bude debutovať v európskej premiére. Predstaví novú platformu TNGA-K a novú 2,5-litrovú hybridnú pohonnú jednotku. Po 14 rokoch absencie sa do západnej Európy vracia Camry s úplne novým modelom, ktorý sa taktiež opiera o novú platformu TNGA-K.

 


GALÉRIA - 21 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ