Mitsubishi Outlander: Stále nad vodou

Tretia generácia Mitsubishi Outlander je na trhu už od roku 2012, preto minulý rok podstúpilo japonské SUV facelift. Už vtedy dostal zľahka osvieženú techniku a masku „dynamic shield“, ktorú nájdeme aj na ostatných modeloch značky. Modifikácie pre aktuálny modelový rok sú viditeľné ešte menej a zostali schované predovšetkým pod povrchom.

Jaskynná kultúra

V interiéri je najviac poznať, že od stvorenia auta ubehlo naozaj veľa vody. Veľké tlačidlá v hojnom počte rozmiestnené po všetkých mysliteľných miestach všade okolo, infotainment s malými tlačidlami a obstarožnou grafikou navigácie ma vrátili do začiatkov mojej novinárskej kariéry, keď som mal Outlander po prvý krát a už vtedy ma na pohľad v ťažkej konkurencii európskych a kórejských áut neohúril. Asi to ani nebolo zámerom, prednosti našťastie ukazuje inde – v jednoduchej obsluhe.

Mitsubishi Outlander je pomerne veľké auto, o priestor tu teda bežná posádka v žiadnom prípade nebude mať núdzu. K tej príde vtedy, keď sa na aute rozhodnú využiť aj dve sedadlá v batožinovom priestore a odviezť sa sedem miestnej konfigurácii. Tej totiž treba obetovať nielen väčšinu objemu pre batožinu, ale aj komfort všetkých cestujúcich v zadných radoch, aby sa za seba traja ako-tak pomestili. Najlepšie si priestor užijú maximálne štyri osoby, ktoré si so sebou môžu zobrať veľké množstvo batožiny.

Dotiahnuté detaily

Na všetko sa dá časom zvyknúť, ale symfónia varovných signálov naštve minimálne uši posádky okamžite po naštartovaní. Jedno pípanie signalizuje nezapnuté pásy, druhé zatiahnutú parkovaciu brzdu, ak auto stojí pri prekážke, pripojí sa svojou piesňou aj parkovací asistent. Teraz dokáže pomocou senzorov mŕtveho uhla varovať aj pred blížiacim sa autom pri cúvaní z radu vozidiel. S ním dostali rozšírenie aj iné systémy, ktoré je lepšie neskúšať, iba im veriť. Asistent varovania pred kolíziou teraz nevyužíva iba radar, ale radar s kamerou, vďaka čomu predvída a bráni zrážke nielen s iným automobilom, ale aj s chodcami. Spolu s adaptívnym tempomatom, automatickými diaľkovými svetlami a udržiavaním pruhu sú však vo výbave naviazané na automatickú prevodovku.

Práve tú má aj testované vozidlo, pohon sa však nijako pri modernizácii nezmenil. Automat so šiestimi stupňami a naftový motor s objemom 2,2 litra a výkonom 110 kW sú pohodový párik s dostatočnou silou, no akcelerácia na 100 km/h za 11,6 sekundy len potvrdzujú komfortný charakter auta, rovnako ako relatívne poddajne naladený podvozok. Vzhľadom na väčší objem motora by sa dala očakávať lepšia dynamika, dostavila sa však iba vyššia spotreba, ktorá po týždňovom teste skončila podľa počítača na 8 litroch nafty na 100 km. V samostatnom pohľade nie je Outlander až taký zlý, v porovnaní s konkurenciou ho však ku dnu ťahá hlavne vyšší vek. Navyše v segmente ničím nevyčnieva a jeho najsilnejšou zbraňou je iba pomer ceny, priestoru, výkonu a výbavy.


GALÉRIA - 27 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ