Mitsubishi Outlander: Myslivec

Mitsubishi Outdaterlander vyzerá medzi dnešnými veľkými SUV ako Majster N. Skrátka kočíkoval všetky tie Kodiaqy, Aircrossy, Grandlandy a iné prerastené kombíky, ktoré sa chceli hrať na terénne autá. Nečudo, táto generácia totiž vychádza zo spoločného základu Mitsubishi, Peugeotu a Citroënu z roku 2006, ak si ešte spomínate na modely 4007 a C-Crosser. Od tej doby sa však zmenilo veľa vecí a aktuálny Outlander sa stal obdobou Opelu Corsa v kategórii terénniakov.

Myslivec po kozmetike

Svoj vek ale maskuje dosť dobre, minimálne zvonka. Pre tento modelový rok dostal aj osvieženie v podobe edície 100 rokov Mistubishi. Tá obsahuje niekoľko odznakov, ktoré na túto skutočnosť diskrétne odkazujú, jemne zbastardené prahy dverí a logo 100 rokov Mitsubishi je dokonca aj na koberčekoch, na ktorých je vyšité bielou niťou. K interiéru sa však dostaneme neskôr. Teraz sme pri karosérii, ktorá svoje neveľmi ideálne proporcie ukrýva za veľa čiernych a pochrómovaných doplnkov. 

A nerobí to vôbec zle. Celá modelová paleta Mitsubishi smeruje k unifikácii a rovnaký kukuč dostali nateraz takmer všetky modely japonskej značky; od Lancera, cez ASX či Eclipse, až po Outlander. Outlanderu to však predsa svedčí asi najviac, na toľko prelisov potrebujete skrátka veľa miesta, a ten Outlander bez debaty poskytuje. Už jeho proporcie hovoria o tom, že zameraním je to skôr obývačka na kolesách. A našepká to aj pohľad do špecifikácie: náš model s benzínovým motorom s objemom dvoch litrov a prevodovkou CVT vyslovene nepotrebuje k životu ostrú jazdu. 

Chýbajú už len papuče

Interiér Outlandera je tým miestom, kde sú pribúdajúce roky vidieť asi najviac. Palubná doska na prvý pohľad svojím tvarom, zameraním a rozmermi pripomína kĺbový autobus. Akokoľvek sa toto prirovnanie môže zdať nelichotivé, má to jednu veľkú výhodu: interiér Outlandera na vás nijakým spôsobom netlačí. Ovládacie prvky sú akoby zväčšené laserovým paprskom, prepínače majú dlhé funkčné dráhy a dostatok miesta medzi nimi navodzuje až prekvapivo harmonický pocit zo vzdušnosti interiéru.

Pridáva sa k tomu spracovanie kvalitné ako kolumbijský kokaín a materiály, ktoré sú - prekvapivo pre japonské auto terénnejšieho zamerania - príjemné na pohľad, aj na dotyk. Látkové koberčeky majú hustotu horšieho perzského koberca a sedadlá by som nazval skôr kreslami. Chýba tu síce pretechnizovanosť konkurencie, futuristické tvary alebo niekoľko obrovských, hi-tech obrazoviek, no na dobre odhlučnenej palube Outlandera zavláda kráľovský pokoj, alebo zen, ak chcete. Vďaka množstvu odkladacích priestorov a utilitárnejším tvarom palubnej dosky nájdeme poľovnícky feeling aj v interiéri. Tu už chýbajú len papuče a krb. 

Čo tu ale (prekvapivo) nechýba, je vyspelý multimediálny systém. Nie je však priamo z produkcie Mitsubishi, čo celej jednotke trocha uberá na vizuálnej atraktivite, ale od firmy Pioneer. Napriek jeho vizualite ale nie je dôvod na obavy, funguje dokonca rýchlejšie ako veľa vstavaných systémov priamo od automobiliek (teraz pozerám na teba, Citroën) a kvalita audia je aj napriek absencii subwooferu a najvyššej audiovýbavy na takmer rovnakej, ak nie ešte o niečo vyváženejšej úrovni. Minimálne nie je systém zbytočne prebasovaný a dobré odhlučnenie mu v jeho práci len pomáha.

Môj Outlander bol v päťmiestnej verzii, čo mi našťastie nedalo dôvod poplakať si nad mizerným miestom pre pasažierov v treťom rade sedadiel. Miesto neho sa tu totiž nachádza rovná podlaha, ku ktorej sa človek dostane cez menšiu nakladaciu hranu. So sedadlami sa manipuluje celkom intuitívne a ak potrebujete zložiť roletu batožinového priestoru, má aj svoje určené miesto.

Vlažná sprcha

Pod kapotou testovacieho Outlandera bol v tomto prípade naozaj nepriestreľný tandem. Štvorvalec 2.0 MIVEC odvádzal svoju robotu naozaj hladko a bezmyšlienkovito, no svojich 110 kilowattov (150 koní) výkonu podával skôr po fragmentoch. Nemal veľmi na výber, pretože spoločnosť mu v tomto prípade robila CVT prevodovka (jediná možnosť pre 4WD a benzín), ktorá zahladila väčšinu pokusov o náhlu, prudkú dynamiku. Neznamená to, že by Outlander bol brzdou premávky. Veď 12,4 sekundy z nuly na stovku dáva napríklad aj Bentley T 6,2 V8! Čo na tom, že je z roku 1965. Dokazuje, že komfort má túto hodnotu viete kde.

Ápropos, komfort. Primárne o komforte jazdy je totiž celý Outlander. Po ceste sa takmer vznáša, bežné nerovnosti zvláda s prehľadom sebe vlastným a vo verzii s pohonom všetkých štyroch kolies nemá problémy ani v ľahšom teréne. Prekvapivým teritóriom benzínového Outlandera sa však stali bratislavské zápchy, počas ktorých sa pokoj na palube a bezstupňová prevodovka ukázali ako neoceniteľné. Mimochodom, ak ste alkoholik alebo hráte v kapele, čo je vlastne to isté, lepšie auto pre vás naozaj neexistuje. Prepraviť sa kamkoľvek zvládne absolútne neinvazívne, ticho a bez trhania a zhltne hravo väčšinu kľúčových nástrojov. Otestované, verte mi.

Jediným problémom tejto motorizácie by potom mohla byť jej vyššia spotreba, ktorá líže hranicu ôsmich litrov na sto kilometrov, pri hrubej jazde zhltne ešte o trocha viac. Outlander však patrí k tým jednorožcom v automobilovom priemysle, ktorým ECO režim naozaj svedčí. Už tak veľmi jemný motor sa stane ešte jemnejším a najväčšie Mitsubishi sa tak len hrdo nesie. 

Má niečo do seba

Aj napriek rastúcemu veku má Outlander pár kariet v rukáve. Je extrémne pohodlný, jednoduchý na obsluhu, dokáže byť vybavený veľkým počtom jazdných asistentov a jazdou vyhovie najmä tým, ktorí potrebujú pokoj v duši, či pre svoju dehydrovanú hlavu. Navyše, so svojou cenou 30 200 € za maximálne vybavenú Edíciu 100 rokov Diamond je to fakt solídny deal. 

Už na začiatku som načrtol, že Outlander je tak trocha myslivec. Nemám pravdu?


GALÉRIA - 33 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ