Mitsubishi L200: Štyridsaťročný mladík (v plnej kondícii)

Je rok 1978 a svet sa mení. Do arkádových hier po celom svete prenikajú vesmírne invázne armády a začína prekvitať svet videohier. V Japonsku sa buduje prvá automatizovaná sieť pre mobilné telefóny a do kín vstupuje Superman.

Zákazníkom je predstavený ešte jeden produkt, ktorý v nasledujúcich štyridsiatich rokoch napomôže k mobilite 4,7 miliónov ľudí - jednotonový pick-up od Mitsubishi, ktorý sa ľahko vysporiada so všetkými typmi ciest kdekoľvek na planéte. Jeho vývoj vychádzal z jednoduchého zadania - reagovať na dopyt zákazníkov po pick-up-e, ktorý by dokázal ponúknuť mimoriadnu spoľahlivosť, odolnosť a užitočnú hmotnosť, ale súčasne aj ovládateľnosť, úžitkové vlastnosti, pohodlie a jazdné vlastnosti porovnateľné s klasickým osobným sedanom.

Prvé modely dostali príhodné označenie „Forte", hoci do zahraničia putovali aj pod názvom L200, neskôr Triton. Mitsubishi Motors v snahe ponúknuť zákazníkom ešte širší akčný rádius využilo skúsenosti s pohonom všetkých kolies a v roku 1980 modelový rad doplnilo o verziu 4x4. Týmto boli prakticky položené základy moderných vozidiel Mitsubishi 4WD, čo viedlo k vzniku modelov Pajero/Montero a Delica.

1. generácia

september 1978

  • V Japonsku sa predstavil jednotonový pick-up „Forte". V októbri nasledujúceho roka začal vývoz do Severnej Ameriky.
  • Jediným karosárskym prevedením bol „Single Cab" (dvojmiestna kabína). Pohon zabezpečovala benzínový motor s objemom 2,0 litra, resp. variant s objemom 2,6 litra pre Severnú Ameriku a motor s objemom 1,6 litra pre Japonsko a ďalšie regióny. Pre všeobecný export bol k dispozícii naftový motor s objemom 2,3 litra.

október 1980

  • Uvedenie pripájateľného pohonu 4WD

 

2. generácia

marec 1986

  • Kompletná modelová premena. Ponuka po novom zahŕňa tri rôzne typy karosérie - Single Cab, Club Cab a Double Cab. Pri Single Cab je možné voliť medzi kratšou alebo dlhšou karosériou. K dispozícii je pohon 2WD a 4WD v kombinácii s benzínovým motorom s objemom 2,0 litra alebo 2,6 litra, resp. s naftovým motorom s objemom 2,5 litra (zvýšenie objemu z pôvodných 2,3 litra).

máj 1991

  • Na Japonský trh je uvedený pod názvom "Strada" (iba vo verzii Double Cab)

 

3. generácia

november 1995

  • V Thajsku je predstavený nový model pick-upu s označením „L200 Strada".
  • Výroba sa sústredí do závodu MSC Thai Laem Chabang, odkiaľ je vyvážaný do celého sveta.
  • Pre exportné účely sú k dispozícii tri varianty karosérie - Single Cab, Club Cab a Double Cab. Pohon obstarávajú naftové motory s objemom 2,5 litra alebo 2,8 litra. Mechanizmus 4WD využíva pokrokový systém pohonu „Easy Select 4WD".

 

4. generácia

august 2005

  • V Thajsku je predstavený nový pick-up „Triton". Následne po uvedení na trhu v Thajsku sa začal predaj v ďalších krajinách.
  • Tri rôzne karosárske prevedenia - Single Cab, Club Cab a Double Cab, pohon zabezpečuje novo vyvinutý naftový motor s objemom 2,5 litra alebo 3,2 litra so vstrekovaním paliva common rail. Pohon 2WD alebo 4WD so systémom „Easy Select 4WD" alebo „Super Select 4WD.

 

5. generácia

november 2014

  • V Thajsku je predstavená 5. generácia. Nasledujú predaje na ďalších trhoch.
  • Tri karosárske prevedenia - Single Cab, dvojdverový Club Cab a Double Cab. Pohon zabezpečuje novo vyvinutý turbodiesel s objemom 2,4 litra MIVEC, turbodiesel s objemom 2,5 litra alebo benzínový motor s objemom 2,4 litra. Pohon 2WD a 4WD s možnosťou voľby systému „Super Select 4WD-II", ktorý po novom používa elektricky ovládané pripojenie pohonu predných kolies.

 

A budúca generácia bude odhalená už čoskoro…


GALÉRIA - 7 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ