Mitsubishi L200: Elegán v montérkach?

Aj v sfére veľkých pick-upov nastávajú veľké zmeny. Donedávna pracovné stroje menia outfit. Z montérok do obleku alebo minimálne do outdoorového oblečenia. Rozširovanie palety cieľových klientov v konkurenčnom boji zrejme treba. Aj v Mitsubishi pripravili pre nezmar L200 dve tváre. Ja som si vyskúšal „pôvodnú“, čiže pracovnejšiu s veľkou dvojitou kabínou a slabším naftovým motorom.

Ono, výraz „slabší“ je len papierový údaj. Nový, 2,4 litrový štvorvalec má 113 kW a hlavne 380 Nm, čo sa síce možno zdá oproti rôznym „civilným“ dvojlitrom málo, ale svet veľkých funguje inak. Štyri piesty vďaka kratšej prevodovke ťahá prakticky už od voľnobehu. Ale silu nestráca ani pri cestovnom tempe. Áno, jazdil som prázdny, ale nemal som dojem, že by nemal silu ani pri plnom zaťažení. A to je veru riadne. Samotný pick-up uvezie takmer tonu a utiahne 3 100 kg vážiaci príves. Pri takýchto číslach sa dá povedať len jediné – verím, že všetku mechaniku páni v Mitsubishi dostatočne nadimenzovali. Veď na zadnej náprave sú bubnové brzdy.

Mitsubishi L200Štvorvalec je v triede veľkých pick-upov normálny motor. V Mitsubishi má objem 2,4 litra.

Jednoduchšia trvácnosť

Jednoduchšia pracovná verzia má k dispozícii jednoduchší systém pohonu všetkých kolies Easy Select 4WD. Má však všetko, čo je potrebné. Pohon všetkých kolies sa dá aktivovať až do rýchlosti 100 km/h ľahkým otočením ovládača za riadiacou pákou. Poslednou, treťou, polohou je aktivácia redukčnej prevodovky – má pomer 2,566:1 (totožný majú aj vyššie výbavové stupne). Vo výbave je aj uzávierka zadného diferenciálu. Aktivuje sa separátnym tlačidlom vľavo pod volantom.

Vo výbave, dokonca štandardnej, je veľkorysý priestor na zadných sedadlách. Pokojne poviem, že ide o plnohodnotnú lavicu a odsedel by som si na nej aj dlhší kus cesty ako krátke mestské jazdenie. Za operadlom je ešte malý úložný priestor slúžiaci na uloženie technickej výbavy v podobe zdviháka, povinnej výbavy... Celkovo je kabína vzdušná. Za volantom som sa cítil ako správny „mačo“, chlap s veľkým Ch. Veľké alebo väčšie veci sa dajú naložiť na korbu so šírkou 1 470 mm, dĺžkou 1 520 mm a výškou bočnice 475 mm.

Mitsubishi L200Mitsubishi L200

Z pohľadu konštrukcie má L200 „klasický“ pick-upový podvozok. Vpredu sú nezávisle zavesené kolesá na dvojitých lichobežníkových nápravách, vzadu je tuhá náprava odpružená listovými pružinami. Ale aj napriek ťažkej zadnej náprave je jazda v podstate plavná. Akurát na väčších nerovnostiach bol cítiť odskakovanie a nepokoj zadnej časti auta.

Mitsubishi L200Tuhá zadná náprava a listové pružiny, kombinácia stvorená na drsné zaobchádzanie.

Mitsubishi L200 vo svojej pracovnej podstate nesklamalo. Ponúka presne to, čo treba pri častých návštevách terénu s nákladom na korbe. Ale aj slušnú výbavu s manuálnou klimatizáciou, tempomatom či prepojením mobilu cez bluetooth. Už len montérky si pribaliť...

 


GALÉRIA - 17 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ