Mitsubishi off-road expedition: Keď sa hrajú „horňáci“

Sto rokov, to je naozaj slušný vek. Keby som sa ho náhodou dožil, tak sa dám „taaak“  dole ( 😊 ). Slovenské zastúpenie automobilky Mitsubishi sa našťastie dole nedalo, lebo ich modely sa radšej dávajú hore. Najme ozajstné legendy vo svete off-road – Pajero a L200. Storočnica v ich ponímaní znamená vytvorenie ozajstných expedičných vozidiel (ak máš chuť na podobný, za primerané peniaze si ho môžeš zadovážiť). Prvú zaťažkávaciu, čiže skúšobnú, expedíciu si oba kúsky odbili práve v okolí Tisovca a na Muránskej Planine počas Mitsubishi off-road expedition.

Nádherný svet nádherného

Jazda lesom, kde je ticho a hlavne nikto v protismere, je veľmi opojná. Za volantom som sa cítil chlapsky a nadšene zároveň. Ale, ako sa hovorí, bez skúseností do lesa nelez. Vo svete off-road-ov to platí dvojnásobne (ak nie násobne viac). Je to ako s turistikou, vždy to chce poriadnu obuv a výstroj. Takže pneumatiky AT alebo MT, najlepšie aj zdvihnutý podvozok, ochranné plechy pod celé auto (minimálne pod najviac exponované časti) a hlavne, opakujem hlavne, trpezlivosť a cit. Jazda v teréne nie je o rýchlosti ale o plynulosti a správnom vodičskom úsudku – neraz aj nervoch, či to vydá alebo nie. Aj terénne autá majú svoje fyzické hranice. Mitsubishi Pajero a L200 sú stvorené pre takúto jazdu. Mnohé zvládnu aj v sériovom stave, ale ...

Poľahky, ako L200

Mne sa ušla L200ka. Nová generácia ponúka široké možnosti. Môže byť pracovným nástrojom ale aj lifestylovým premiestňovadlom so schopnosťou prevozu ťažšieho nákladu. Isté však je, že terénu sa nebojí, aj napriek väčším rozmerom. Na začiatok sme začali vcelku „opatrne“. Keďže deň pred našou expedíciou trošku pršalo, tak „blatko“ lietalo kade-tade. Cesta ale nebola ťažká. Chcelo to len v správny okamih pripnúť pohon kolies prednej nápravy a vypnúť ESP. So správnymi pneumatikami netreba ani uzávierky diferenciálu(lov). A mať cit v pravej nohy. Správne načasovaný rozbeh zabezpečil plynulý prejazd, oneskorenie znamenalo preklz v blate, takže sa jazda zbytočne spomaľovala a komplikovala. Cit som musel mať aj v ľavej. Nový motor je síce úsporný a tichučký, ale v spodných otáčkach je „hluchý“, čo práve pri jazde v teréne nie je práve vhodný stav. Takže som sa musel hrať s pedálmi. Aspoň bola zábava.

Vyššia škola

Ozajstnou zaťažkávacou skúškou bol pomalý výjazd a zjazd dosť členitým terénom. Kde sa neraz aj kolesá dostanú do vzduchu a je počuť šúchanie prírody po plechoch pod autom. Redukovaná jednotka s pribrzďovaním dole a pomaly krokom takmer so stiahnutými „polkami“. Podobne aj hore, akurát s plynovým pedálom v správnom okamžiku na podlahe. Pri výjazdoch sa občas na nejakú tú ranu nepozerá. Spomalenie by totiž mohlo znamenať zastavenie a vznik nebezpečnej situácie.

Všetko som zvládol. Musím uznať, že jazda v teréne vie riadne vyčistiť hlavu (aj pľúca čistým vzduchom). Škoda, že podobných možností je per nespočetné zákazy čoraz menej.

 

P.S.1
Mitsubishi L200 z titulnej fotografie prežilo takmer bez škrabancov. Trošku preliačené predné dvere a rozbité zadné ľavé svetlo. Po opätovnom vrátení na kolesá sme spokojne pokračovali ďalej. Aj takýto je život off-road-istu a kvalita Mitsubishi.

 

P.S.2
30. septembra vyrážam zase s Pajerom na týždňovú expedíciu do Čiernej Hory zložiť „vysokú školu jazdeckú terénom“.

P.S.3
V galérii nájdeš ešte veľkú porciu fotografií. 


GALÉRIA - 146 obrázkov

1 KOMENTÁR

  1. Janos Csomos| 22.09.2017 14:22

    Toto musela byt super zabava.

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ