Mitsubishi Eclipse Cross: Spomienka na budúcnosť...je tu

Mitsubishi sa rozhodlo, že sa stane tvorcom SUVéčok rôznych veľkostí. Na rozdiel od mnohých iných konkurenčných značiek, má veľké skúsenosti s výrobou vozidiel s pohonom 4x4 ale aj pravoverných off-road-ov. Vytvoriť z týchto ingrediencií (plnohodnotné) SUV už nie je ťažké, ani „kupé“ SUV (za všetko môže BMW X6).

               Trojdiamantová automobilka, ako je u nej takmer zvykom, vsadila výrazne na technickú vycibrenosť – pri Eclipse Cross aj podporenú celkom vkusným dizajnom. Detailne sme sa so všetkým nedávno zoznamovali v krásnych kopcoch kúsok za Banskou Bystricou.

Originalitky

               Každá automobilka sa potrebuje pri predstavení nového modelu výrazne (marketingovo) ukázať. Eclipse Cross sa našťastie môže pochváliť aj poriadnymi technickými, technologickými a život spríjemňujúcimi vecami, ktoré privíta nejeden potenciálny klient. V skratke ponúka:

- Prepracovaný pohon všetkých kolies S-AWC s aktívnou kontrolou stáčania (pomáha pri prejazdoch ostrejšími zákrutami) aj aktívnym prerozdeľovaním energie motora medzi kolesá prednej a zadnej nápravy v troch režimoch. V režime AUTO je to od 80:20 až po 55:45, v SNOW od 80:20 po 45:55 a GRAVEL od 70:30 po 40:60.

- 1,5 litrový preplňovaný motor (120 kW, 250 Nm) je osadený priamym aj nepriamym vstrekovaním, čo spolu s ďalšími technickými inováciami zabezpečilo nielen nízku spotrebu paliva, ale aj nízku hladinu emisií a pevných častíc bez potreby (nepríjemného) filtra pevných častíc.

- Bezstupňová prevodovka CVT má osem predvolených prevodových pomerov. Pri pomalej jazde „radí“ ako CVT, pri športovejšej (alebo pri prudšom stlačená plynového pedála) sa prepne do športovejšieho s citeľným radením ako pri manuálnych prevodovkách. Kombinuje sa len s pohonom všetkých kolies.

- Zadné sedadlá sa dajú posúvať v rozmedzí 200 mm, sklon operadiel sa dá nastaviť v deviatich polohách od 16 - 32°.

- Multimediálny systém využíva na ovládanie nielen dotykovú obrazovku (7“), ale aj touchpad umiestnený vedľa voliča prevodovky. Systém podporuje Apple CarPlay aj Android Auto (i Google Maps, Google Play).

- HUD alebo head up displej je riešený premietaním informácií na výsuvnú priehľadnú plochu. Vie zobraziť nielen aktuálnu rýchlosť, ale aj indikátor optimálneho momentu radenia, pokyny navigácie či informácie bezpečnostných systémov.

Reálne

               Eclipse Cross je nielen zaujímavý, ale aj odvážny. Zatiaľ je totiž v ponuke len jeden motor (naftová dvadvojka príde neskôr), dva pohony a dve prevodovky. Ale aj komfortná a tichá jazda, veľmi vysoký bezpečnostný štandard a fantastický pohon všetkých kolies. Ono, v kopcov za Banskou Bystricou sme jazdili po rozprávkovo zasneženej ceste idúcou malebnou krajinou. Radosť sa kochať, ale aj skúsiť trošku charakter auta v troch režimoch. Popritom som si všimol, že motor skoro ani len nepočujem a bežne problematická CVT prevodovka mi nevadí. Nestotožnil som sa akurát s riešením batožinového priestoru (je hlavne o výške), aj keď priestor pre posádku je veľkorysý. Aj umiestnenie pevnej lakťovej opierky sa mi citeľne nepáčilo – roh mi pri otáčaní volantu akurátne tlačil do lakťa.    Sú to však ale prkotiny na inak zaujímavom aute s cenovou začínajúcou od 19 990 € za verziu Inform s pohonom 2WD. Najlacnejšia štvorkolka (čiže aj s CVT prevodovkou) je k dispozícii v druhom najvyššom stupni Intense za 26 690 €.


GALÉRIA - 21 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ