Mitsubishi ASX: Cestou v čase

Čo vlastne „fičalo“ pred siedmimi rokmi? Angry Birds, iPad, Taylor Swift, vuvuzely a Jet-fighter nose. Ak vám to posledné nič nehovorí, vysvetlím: vtedajší dizajnový koncept Mitsubishi, ktorý postupne dostali Colt, Lancer i Outlander. A tiež vtedajšia sympatická novinka ASX na podvozku Outlanderu.

Ale máme rok 2017, koncept sa teraz volá Dynamic shield a ASX sa musí prispôsobiť súčasnému Outlanderu. Nuž ale tým, že na svoj laptop natiahnete novú fóliu, sa jeho výkon zásadne nezvýši.

Inovácie? Inokedy

Pre ASX je to už druhá vizuálna úprava a kým tá prvá bola ešte celkom decentná, tento predok zoskladaný z neuveriteľnej kombinácie plastov mi nevonia už vôbec. Inak sa ASX na pohľad prakticky nezmenilo, aj v interiéri je všetko po starom.

Pôsobí trochu sparťansky, lesklý plast na stredovej konzole je rovnako otrasný ako v Nissane Leaf či hociktorom inom aute, ktoré to používa. Dotykový displej nevyniká veľkosťou ani rozlíšením, no na zobrazenie rádia či zadnej kamery to stačí. Navigácia je aj k top výbave Intense+ (22 700 €) extra.

Kabína je vcelku priestranná, no za volantom sa nejako neviem usadiť. Pozícia je príliš vysoká aj pri najnižšom nastavení sedadla, s volantom sa dá hýbať len obmedzene. Nejaký kompromis sa však nájde a môžeme vyraziť.

Mäkkosť sama

Pri vyšliapnutí spojky trochu pochybujem, či je pedál vôbec spojený so spojkou. Nejako trafím jednotku. Bod záberu sa kdesi stráca a hop! Naštartovať. Znova. Hop. Ešte raz. Vážení, prosím o trpezlivosť, ten neborák v ASX nemá ledva zaschnutý atrament na vodičáku, ale príšerný pedál spojky (tak trochu si želám, aby to bol problém len tohto auta...).

Benzínový motor 1.6 MiVEC s výkonom 87 kW, to je medzi litrovými turbotrojvalcami už celkom rarita. A hoci som milovníkom atmosférických agregátov, tento by som pokojne vymenil za nejaký EcoBoost či PureTech. Tie totiž za 7 l/100 km predvádzajú aspoň nejaký náznak dynamiky aj v kombinácii s piatimi prevodmi. Apropó prevody, na diaľnicu len v nevyhnutných prípadoch a striktne dodržiavať rýchlostný limit, inak je priemerná spotreba plus 10 percent.

V meste mu je však celkom fajn, keď sa naučím zvládať tú spojku a pripomeniem si, že nemôžem cúvať na uši. Veď mám kameru, tak načo ešte senzory. Mäkký podvozok sa v prvom momente javí celkom príjemne, je to však taká tenká špongia, ktorá nasáva len do určitého momentu a potom kolabujúco odskočí.

Nie, nezdá sa vám to, predná kapota skutočne nelícujeNie, nezdá sa vám to, predná kapota skutočne nelícuje

„A však čo, odvezie,“ znie záver jednej debaty pri autách. Áno, chladnička vychladí, mikrovlnka ohreje a ASX ešte stále odvezie. Tá biela je vlastne celkom dobrá farba, či nie?


GALÉRIA - 26 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ