Mini JCW Cabrio: Otvorená strela

Myslím si, že výkonné autá by mali byť kvôli tuhosti karosérie hatchbacky, sedany, prípadne populárne kombi. Výkonné auto s otvorenou strechou, to mi skôr zaváňa istým pozérstvom či exhibicionizmom. Až by som povedal, že škoda toľkých koní pod kapotou. Nedávno sa mi však do rúk ale dostalo Mini JCW Cabrio, a trošku som pozmenil názor.

Predchádzajúcu generáciu Mini JCW (John Cooper Works) mám v podvedomí ako veľmi slušné náradie pre náročnejšieho vodiča. Najme finálna verzia GP je doslova návyková. Veľmi som bol preto zvedavý, s čím príde aktuálna generácia. A, okrem iného, prišla aj s otvoreným kabrioletom. V mojich očiach jemne „ podhodnotená“ verzia. Navyše, dvojlitrový preplňovaný motor bol spriahnutý so šesťstupňovou automatickou prevodovkou.

Koniec zábavy?

Takmer. Nech je strecha akákoľvek, stále písmená JCW vzbudzujú rešpekt. Motor má vcelku dosť sily aj bez potreby naháňania ručičky otáčkomera. Na jednej strane je to plus, na druhej kvôli takejto charakteristike stráca isté čaro, charizmu. Akcelerácia jemne podtočeného motora je sprevádzaná famóznym zvukovým sprievodom výfuku. Až som hodil za hlavu charizmu. Normálne som si len tak pre seba pridával a uberal. Prskanie, praskanie, strieľanie bolo ešte intenzívnejšie v športovom režime (Mini má aj režim Eco, len netuším prečo). A akosi mi ani automatická prevodovka neprekážala. V meste je na nezaplatenie a v automatickom režime radí presne tak rýchlo, ako rýchlo som chcel aby radila. Stačil povel pákou pod volantom a bolo. Bolo jedno ktorým smerom, stále bola odozva blesková. Jediným obmedzujúcim faktorom bláznivej jazdy sa tak stali pneumatiky. Pirelli Cinturato P7 za mňa určite nie. Na bežnú jazdu sú v pohode, ale pri strate rozumu sa miestami až nečakane rýchlo šmýkali. Pocitovo ďaleko skôr za schopnosťou podvozka.

Apropo strecha. Okrem úplného sklopenia má ešte jednu medzipolohu v ktorej to vyzerá, ako keby bolo otvorené strešné okno. Tlačidlo otvárania je nad spätným zrkadlom, počas celého sklápania ho treba držať.  Musím uznať, že konštruktéri urobili kus práce lebo karoséria bola dosť tuhá, čo u kabrioletov nebýva pravidlom.

Ako absolútnu zbytočnosť hodnotím výklopný head up displej. Pri mojej pozícii za volantom – sedadlo dole, volant hore a k sebe – som naň nevidel. Na uváženie nechávam príplatok za HK, čiže Harman Kardon ozvučenie. Ja by som ho určite bral.

Mini JCWMini JCW

Dôvod je jednoduchý – Mini JCW Cabrio je aj na ležérne, bezcieľne, jazdenie pri ktorom dobrá hudba príde vhod. A s výbavou pod kapotou som občas naštval nejedného optimistu vo veľkom aute. Len tak pokojne s lakťom von oknom....


GALÉRIA - 22 obrázkov

0 KOMENTÁROV

Napísať komentár môže len registrovaný užívateľ